تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاح تصویب‌نامه اختصاص اعتبار برای استملاک اراضی محدوده سد سیمره

هیئت دولت به منظور تسریع فرآیند استملاک اراضی محدوده سد سیمره در استان‌های ایلام و لرستان، تصویب‌نامه اختصاص اعتبار برای استملاک این اراضی را اصلاح کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان، به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، تصویب‌نامه اختصاص اعتبار برای استملاک اراضی محدوده سد سیمره در استان های ایلام و لرستان را اصلاح کرد.

 

بر این اساس، تا مبلغ سه هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از طریق تملک اراضی زراعی و باغات و مستحدثات اهالی روستاهای حاشیه مخزن سد و نیروگاه آبی سیمره در استان های ایلام و لرستان که مستغرق می گردند، در اختیار شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران تحت عنوان طرح نیروگاه آبی سیمره به شماره طبقه‌بندی  قرار می گیرد.

 

گفتنی است، با توجه مفاد مصوبه پیشین هیئت وزیران، تنها امکان تملک اراضی زراعی و باغی وجود داشت که با درج عبارت «باغات و مستحدثات» به جای کلمه «باغی» در مصوبه مذکور، این مصوبه اصلاح شد.

منبع خبر: دفتر هیات دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics