تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چه کسی هزینه توسعه بیت کوین را می‌دهد؟

همه ما می‌دانیم که بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز است؛ یعنی هیچ فرد، گروه یا نهاد واحدی کنترل یا تصاحب بیت کوین را در اختیار ندارد. پس هزینه‌های شبکه بیت کوین از جمله هزینه‌های توسعه را چه کسی پرداخت می‌کند؟

به گزارش لحظه نگر مالی حسمان به نقل از خبرگزاری ارز دیجیتال، با تکیه بر آمارهای ارائه‌شده، فهرستی از حامیان مالی این شبکه را جمع‌آوری کرده است. در این فهرست، لایتنینگ لبز (Lightning Labs) و بلاک‌استریم (Blockstram)، بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های متن‌باز (open source) مرتبط با شبکه بیت کوین هستند. اما در مورد خود بیت کوین و کلاینت بیت کوین کور، چین‌کد لبز (Chaincode Labs)، در حال حاضر بزرگترین حامی مالی به شمار می‌رود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 بیت‌مکس از رویکرد بالا به پایین استفاده کرده و بزرگ‌ترین سازمان‌هایی را که به صورت مستقیم بودجه پروژه‌های متن‌باز بیت کوین را تأمین می‌کنند، به ترتیب آورده است. در این نمودار، به وضوح مشخص است که بلاک‌استریم و لایتنینگ لبز بیشترین تعداد توسعه‌دهنده را برای کار بر روی شبکه بیت کوین و لایتنینگ به کار گرفته‌اند.

 

بیتمکس به سراغ کلاینت اصلی بیت کوین، بیت کوین کور (Bitcoin Core) رفته و بر حسب تعداد مشارکت کل، ۳۳ مشارکت‌کننده برتر این کلاینت را شناسایی کرده است. در نمودار دوم تلاش شده است که منبع درآمد هر کدام از این ۳۳ مشارکت‌کننده نمایش داده شود.

رده اول در این فهرست در اختیار مشارکت‌کنندگان مستقل است و در رده دوم چینکد (Chaincode) قرار دارد. چینکد بیشترین میزان حمایت مالی به پروژه‌های بیت کوین کور را در میان شرکت‌های دیگر داشته است.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics