تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاح قانون تجارت؛ مهمترین مصوبه اقتصادی و حقوقی مجلس دهم

عضو کمیسیون عمران مجلس اصلاح قانون تجارت را از مهمترین مصوبات اقتصادی و حقوقی مجلس دهم دانست و گفت: قانون فوق تمام موضوعات مربوط به اسناد تجاری را براساس شرایط فعلی تجارت به روز و شفاف می کند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری خانه ملت، یوناتن بت‌کلیا اصلاح قانون تجارت را یکی از مهمترین مصوبات مجلس دهم عنوان کرد و گفت: در حالی کتاب اول و دوم لایحه تجارت پس از 16سال بررسی، در مجلس دهم به تصویب رسید که تمام موضوعات مربوط به اسناد تجاری را براساس شرایط فعلی تجارت و ابزار و لوازم جدید به روز و شفاف کرده است هرچند نظارت بر نحوه اجرای این قانون و تمام قوانین به تصویب رسیده نیز بسیار مهم است چراکه اگر این قوانین به درستی اجرا نشوند تصویب آن‌ها فایده‌ای برای مردم نخواهد داشت.  

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون تجارت به صورت محتوایی و شکلی تغییر کرده و متناسب با شرایط روز کشور و استفاده از کسب و کارهای الکترونیکی و جدید شده است.

 

وی بهبود و ارتقاء نظام بانکی کشور را یکی از آثار مثبت تصویب لایحه تجارت در کشور دانست و گفت: قانون تجارت فعلی حدود 80 سال پیش تصویب شده است، بنابراین برخی از مفاد آن منطبق با وضعیت اقتصادی و تجاری کنونی کشور نیست.

 

یوناتن بت کلیا
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه در لایحه جدید تجارت تمهیدات قابل قبولی برای حمایت از تجارت الکترونیکی دیده شده است، گفت: اگرچه برخی مطرح می‌کنند لایحه تجارت براساس قوانین سایر کشورها نوشته شده است اما باید به این نکته نیز توجه شود که استفاده از تجارب سایر کشورها امری عادی و مناسب بوده و لایحه تجارت نیز متناسب با شرایط داخلی کشور تنظیم شده است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس کاهش هزینه، کاهش زمان مصرفی برای صدور اسناد و تبادل و حذف اسناد تجاری در وجه حامل را از دیگر ابعاد مثبت قانون تجارت دانست و افزود: براین اساس در لایحه جدید، تمامی اسناد ازجمله سفته، چک و برات باید طرف مقابل داشته و دیگر اسناد در وجه حامل صادر نمی‌شوند.

 

 کتاب اول و دوم لایحه اصلاح تجارت در  مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است و مقرر شد؛ مابقی مواد این لایحه نیز در جلسات آتی مجلس بررسی شود.

 

 

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics