تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تداوم روند صعودی بورس/افزایش 6 هزار و 594 واحدی شاخص بورس تهران

حرکت شاخص بورس بر مدار صعود ادامه یافت و فعالیت این بازار امروز نیز با چراغ سبز به پایان رسید.شاخص کل بازار سرمایه روزی کم نوسان را پشت سر گذاشت و درحالی که کم ترین رقم شاخص ۵۷۱ هزار واحد بود، در نهایت با ۶۵۹۴ واحد صعود رقم ۵۷۴ هزار و ۲۰ واحد را ثبت کرد. شاخص کا با معیار هم وزن نیز ۳۴۹۶ واحد رشد و رقم ۲۹۴ هزار و ۳۸۹ واحد را ثبت کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری طلا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که از 25 اسفند به این سو روند رو به رشد در پیش گرفته، همچنان افزایش یافته و امروز با جهش 6 هزار و 594 واحد به رقم 574 هزار و 20 واحد رسید که رکورد جدیدی در یک‌سال گذشته به شمار می‌رود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

در حالی که عمده شاخص بورس‌های دنیا به خاطر ویروس کرونا و تعطیلی عمده کسب و کارها روند رو به کاهش پیدا کرده، اما بورس تهران به دلایل مختلفی از جمله جذب نقدینگی سرگردان در بازار که به بیش از 2 هزار تریلیون تومان رسیده و نیز افزایش نرخ ارز در فاز رکوردشکنی قرار گرفته است.

 

البته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند رشد بازار بورس ایران به صورت غیرواقعی و بیشتر به شکل سفته‌بازی است و نقدینگی حاصل از این رشد در نهایت جذب تولید نمی‌شود، اما در عمل، امروز بیش از 9 هزر میلیارد تومان نقدینگی جدید در بورس و فرابورس داد و ستد شد و این به معنای این است که بیش از 9 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است. 

 

امروز شاخص کل در بورس تهران با معیار هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 495 واحد به رقم 204 هزار و 388 واحد رسید. 

 

ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس تهران به رقم 2 هزار و 96 تریلیون تومان رسید که این رقم تقریباً معادل همه نقدینگی موجود در بازار کشور است. 

 

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 7.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 28 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با افزایش 1757 واحد به رقم 152 هزار و 988 واحد رسید. 

 

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش 2 هزار و 325 واحد به رقم 135 هزار و 980 واحد رسید.

 

شاخص آزاد شناور با افزایش 11 هزار و 493 واحد به رقم 743 هزار و 663 واحد رسید. 

 

شاخص بازار اول بورس با افزایش 4 هزار و 89 واحد به رقم 404 هزار و 975 واحد رسید.

 

و شاخص بازار دوم که معاملات عمده و بلوکی در آن انجام می‌شود، با جهش 16 هزار و 545 واحد به رقم یک میلیون و 222 هزار و 115 واحد رسید. 

 

امروز نمادهای همراه اول، تولید فولاد سپیدفراب کویر و پتروشیمی پارس، بورس اوراق بهادار تهران و مخابرات ایران بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بازار بورس را داشتند و برعکس، نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی و بانک ملت بیشتری اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. 

 

نمادهای پربیننده در بورس تهران که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته، شامل بانک تجارت، بانک ملت، گلوکوزان، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان، سالمین، توسعه معادن و فلزات و بانک صادرات ایران بوده‌اند. 

 

صعود شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۷ واحد صعود در رقم ۷۳۴۲ واحد ایستاد. در این بازار ۶۰۵ هزار معامله انجام شد که ۳۰ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

در فرابورس ۱۲۹ نماد مثبت و ۸۹ نماد منفی بودند که از میان آن ها، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید نیروی برق دماوند، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ چارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، قاسم ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان و سیمان لار سبزوار نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

 

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics