تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد چهاربرابری مراجعه به کتاب الکترونیک/رمان باز هم رکورد زد

مدیرعامل پلتفورم فیدیبو از رشد چهاربرابری مراجعه به این سامانه در ایام تعطیلی کتابفروشی‌ها خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر،طی ماه اسفند گذشته و فرودین ماه جاری، با توجه شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از کتابفروشی‌ها و مؤسسات نشر، بار دیگر موضوع استفاده از سامانه‌های عرضه کتاب آن لاین و نیز «ebook» در ایران جدی‌تر مطرح شد و مخاطبان به سوی استفاده از این سامانه‌ها با شدت بیشتری اقبال نشان دادند. سامانه فروش کتاب‌های الکترونیکی فیدیبو که بزرگترین پلتفورم عرضه نسخه‌های الکترونیکی کتاب و کتاب صوتی در ایران به شمار می‌رود نیز به طبع این شرایط یکی از مهمترین محل‌های مراجعه کاربران ایرانی بود و اخبار زیادی درباره آن و خدماتش در فضای مجازی منتشر شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

ندا برادران مدیر عامل فیدیبو در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه وضعیت جاری کشور در حوزه کتاب و نشر و همچنین شیوع کرونا به شکلی محسوس منجر به افزایش مراجعه به پلتفورم‌های عرضه نسخه‌های الکترونیکی کتاب شده است، عنوان کرد: ما از اوایل ماه اسفند رشد قابل توجهی در مراجعه به پلتفورم خودمان را تجربه کردیم و در برخی از ایام گذشته با تمامی ظرفیت ممکن به کار پرداختیم. البته بخش قابل توجهی از رجوع به فیدیبو نیز به کمپین‌هایی باز می‌گشت که ما با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع زیادی از ناشران در اسفندماه سال جاری آن را اجرا کردیم.

 

وی ادامه داد: بخش زیادی از اقبال به فیدیبو به دلیل این بود که ما این موقعیت را به عنوان یک فرصت صرف برای بیزینس ندیدم و در موارد متعددی با همکاری ناشران محترم به عرضه رایگان و یا عرضه با تخفیف نود درصدی محصولات آنها به صورت «ebook» و یا کتاب صوتی نیز پرداختیم. یکی از جالب توجه‌ترین این تخفیف‌ها که با همراهی ناشران محترم صورت گرفت مربوط به عرضه ۱۰۰ کتابی بود که در فهرست‌های مختلف و مشهور برای مطالعه به صورت مشترک حضور دارند.

 

برادران تاکید کرد: در این موقعیت ما از منظر مراجعه و تعداد نسخه‌های مورد مطالبه افزایش چهاربرابری رجوع به پلتفورم خودمان را تجربه کردیم که اتفاق بسیار قابل اعتنایی به شمار می‌رود و نیروهای انسانی ما به وجود دورکاری تقریباً چیزی به نام تعطیلات را در این مدت تجربه نکردند.

 

وی در عین حل درباره ثبات این مراجعه به مطالعه کتاب‌های آن‌لاین در میان جامعه ایران نیز گفت: وضعیت فعلی ترکیبی است از طبیعتی که بر زندگی ما حاصل شده است. حضور بیشتر افراد جامعه در خانه فرصت بیشتری برای مطالعه توسط آنها فراهم ساخته است و البته همواره تعطیلات نوروزی یکی از پیک‌های فروش محتواهای الکترونیک نیز بوده است. ما با توجه به این موقعیت یک فرصت فراهم کردیم تا مخاطب از استفاده از کتاب الکترونیکی لذت ببرد و تاکید دارم که نگاهمان برای این مهم تنها متوجه فروش نبوده است که اگر بود این استقبال فعلی شکل نمی‌گرفت.

 

برادران در عین حال تصریح کرد: سعی ما این است که با تداوم این فضا در پلتفورم خودمان باز هم استقبال از آن را دنباله‌دار کنیم.

 

مدیرعامل فیدیبو تاکید کرد: به باور من نوع رفتار پلتفورم با مخاطب می‌تواند در وفاداری او نسبت به خودش تأثیر زیادی بگذارد. رفتار فیدیبو نیز در این مدت و در این شرایط منجر شد که خیلی از کاربران تازه لااقل یکبار این فضا و حضور در آن را مورد استفاده قرار دهند. بسیاری از خانواده‌ها در همین شرایط فرصت مطالعه کتاب‌های صوتی در فضای خانواده را برای خود ایجاد کردند و برخی نیز عرضه کتاب‌هایی پرداختند که مدت‌ها بود نسخه‌ای از آن در دسترس نبوده است. به نظر من آنچه که باعث می‌شود هر مخاطبی لااقل یکبار دست به این تجربه بزند و سراغ خوانش کتاب الکترونیک یا گوش دادن به کتاب صوتی برود در نوع خودش بسیار قابل توجه است و سعی ما هم بر استفاده از همین ظرفیت بوده است.

 

برادران درباره محتواهای مورد توجه در این بازه نیز گفت: رمان و موضوعات عمومی در این بازه خیلی مورد علاقه قرار گرفت و از آن استقبال شد. کتاب‌های آموزشی هم به شکل دیگر چنین تجربه‌ای را از سر گذراندند و پس از آن هم تا حدی هم موضوعات روانشناسی و موفقیت با استقبال روبرو شد.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics