تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شفاف‌سازی و افزایش عدالت مالیاتی با نصب پایانه فروشگاهی

مدیرکل امور مالیاتی یزد با اشاره به الزام نصب دستگاه کارتخوان متصل به شبکه مالیاتی در 15 گروه از اصناف، گفت: نصب این کارت‌خوان‌ها در راستای شفاف‌سازی و افزایش عدالت مالیاتی انجام می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل رسانه مالیاتی ایران،منوچهر اسدی،مدیر کل امور مالیاتی یزد اظهار داشت:باهدف ارتقاء سطح اطلاعات فنی و تخصصی صنوف و کسبه در خصوص مسائل مالیاتی، کارگاه آموزشی قانون مالیات‌های مستقیم برای صنوف در شهرستان اردکان برگزار شد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در این کارگاه آموزشی با اشاره به قانون مالیات‌های مستقیم، بر اطلاع‌رسانی لازم و کافی به مودیان مالیاتی تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تعاملات مثبت و سازنده‌ای بین ادارات امور مالیاتی استان و مودیان وجود دارد، این اداره کل آمادگی ارائه هرگونه راهنمایی و مشاوره لازم در این زمینه را دارد.


اسدی با اشاره به قانون مالیات‌های مستقیم و اجرای ماده 97 قانون مذکور اظهار داشت: از عملکرد سال 1398 به بعد با حذف روش تشخیص مالیات علی الرأس، مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی صرفا اظهارنامه مالیاتی مودی خواهد بود.


مدیر کل امور مالیاتی یزد بابیان اینکه قانون، همه را به ارائه به‌موقع اظهارنامه مالیاتی مکلف کرده است، خاطر نشان کرد: پذیرش اظهارنامه مودیان ،مشروط بر تنظیم شفاف اطلاعات و رعایت قوانین و مقررات مربوط است و اظهارنامه ارائه‌شده توسط مودیان با بانک‌های اطلاعاتی مالیاتی که در اجرای مقررات مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ایجادشده، مطابقت داده خواهد شد.


اسدی تصریح کرد: بدیهی است مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق با مقررات و منطبق بر واقعیت تسلیم ننمایند مشمول جرائم مالیاتی مربوط به کتمان درآمد خواهند شد.
وی تاکید کرد: مودیانی که موظف به نصب صندوق فروش هستند در صورت عدم رعایت قانون حتی اگر مندرجات اظهارنامه مالیاتی خود را دقیق هم بنویسند طبیعتا در زمره کسانی قرار می‌گیرند که پر ریسک هستند چراکه تکلیف قانونی خود را انجام نداده‌اند لذا این گروه‌ها با دقت و سرعت بیشتر نسبت به نصب صندوق‌های فروش خود اقدام کند تا در رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی با مشکلی مواجه نشوند.


وی در پایان بابیان اینکه مالیات‌های اخذشده از اصناف تنها سهم پنج‌درصد از مجموع مالیات‌های استان را شامل می‌شود، گفت: امور مالیاتی استان با در اختیار داشتن اطلاعات بانک‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی جامع در راستای ایجاد عدالت مالیاتی، می‌تواند اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد را شناسایی و رصد ‏کند.

 

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics