> گروه اخبار > لحظه نگر مالی و بازارهای سرمایه گذاری > دیجیتال و فناوری > مشروح خبر جهت ارسال به چند نفر، نام و ایمیل گیرندگان با کاما { ، } جدا شوند. نام فرستنده: * ایمیل فرستنده: نام گیرنده(گان): * ایمیل گیرنده(گان): * متن پیام: * کد امنیتی: تاریخ: 1399/01/19 گیمرهای ایرانی به ۴۱میلیون نفر خواهند رسید مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: پیشبینیها نشان میدهد تا سال ۱۴۰۱ تعداد گیمرهای ایرانی به ۴۱ میلیون و گیمرهای موبایلی به ۳۵ میلیون نفر خواهد رسید. بازیکنان ایرانی نیز در آن سال ۲هزار میلیارد تومان برای تهیه سختافزار و نرمافزار بازیهای رایانهای هزینه خواهند کرد. به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، پیشبینیهای صورت گرفته مبتنی بر سلسله پیمایشهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای حکایت از این دارد که در سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، با سیر صعودی تعداد بازیکنان آنلاین، افزایش سهم بازیکنان مرد ایرانی نسبت به بازیکنان زن و افزایش هزینهکرد بازیکنان بازیهای دیجیتال مواجه خواهیم بود. گردش چند دقیقه ای: مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید «سید صادق پژمان» درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاکید بر افزایش هزینهکرد بازیکنان ایرانی در بازار بازیهای دیجیتال در سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ گفت: بهطورکلی محاسبه درآمدهای حاصل از فعالیت حوزه بازیهای دیجیتال در جهان، که بخش عمدهای از تولیدکنندگان آن مستقل و در قالب تیمهای بازیسازی هستند، پیچیده است. متاسفانه به دلیل چالش شفافیت اطلاعات در فضای کسب و کار داخل کشور، کسب اطلاعات دقیق در مورد درآمد از صنعت بازی و میزان گردش اقتصادی در آن، کار دشواری است. بنا بر اظهارات مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، این هزینهکرد از سویی شامل مبالغ پرداخت شده در سال مورد نظر پیمایش برای سختافزار بازیها مانند خرید کنسول بازی و خرید لوازم جانبی تخصصی بازی و خرید محتوای بازی را شامل میشود. او افزود: براساس گزارش نمای باز ۱۳۹۴ که از سوی مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) ارایه شده است، مجموع این هزینهکرد تا پایان سال ۱۳۹۴، مجموعا ۴۶۰ میلیارد تومان بوده که دو سال بعد این عدد به ۹۲۰ میلیارد تومان رسیده است و از این عدد ۴۷% صرف خرید کنسولهای بازی شده است. در سالهای پس از سال ۱۳۹۶، رشد شدید نرخ ارز، باعث تغییر ساختار بازار و خصوصا کاهش فروش کنسولهای بازی شد. سیدصادق پژمان با تاکید بر اینکه این آمار، وقایع اقتصادی بین سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را در خود بازتاب نداده است و لذا نمیتوان برای پیشبینی آینده بازار، به طور قطع بر آن تکیه داشت، افزود: به صورت تخمینی میتوان گفت هزینهکرد بازیکنان ایرانی برای سختافزار و نرمافزار بازی به طور متوسط تا پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان و یک سال بعد به هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برسد. این عدد در سال ۱۴۰۱ دو هزار میلیارد تومان را نیز از سر خواهد گذراند. مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در مورد آینده تعداد بازیکنان بازیهای دیجیتال در ایران، اظهار داشت: پیشبینی میشود تعداد بازیکنان موبایلی تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۳۱ میلیون نفر برسد و تا سال ۱۴۰۱ به ۳۵ میلیون نفر برسد. وی درباره پیشبینی که در خصوص تعداد بازیکنهای بازیهای دیجیتال انجام شده، افزود: با احتساب دو پلتفرم اصلی دیگر برای بازی شامل رایانه و کنسول، تعداد کل بازیکنان بازیهای دیجیتال در ایران از پایان سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۱، از ۳۶.۴ میلیون نفر به ۴۱.۶ میلیون نفر خواهد رسید. به گفته سید صادق پژمان، اگرچه ترکیب جنسیتی بازیکنان نیز طی سه سال پیش رو دستخوش تغییراتی میشود، با این حال همچنان بازیکنان مرد، سهم بیشتری در بازیهای رایانهای دارند و سهم بازیکنان مرد در سال ۱۳۹۹ و سالهای آینده کماکان بیشتر باشد. بر اساس نتایج، ۶۷% بازیکنان در سال ۱۳۹۹ مرد و ۳۳% از میان زنان خواهند بود. این رقم برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به نسبت ۶۸% مرد در مقابل ۳۲% زن پیشبینی شده است. پژمان با بیان این که پیشبینی براساس تحلیلهای سری زمانی روی دادههای پیمایشهای مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک)، به دست آمده اعلام کرد: یکی از مهمترین پژوهشهای دایرک، پیمایش ملی بازیکنان ایرانی بازیهای دیجیتال است. این پیمایش هر دو سال یک بار با استفاده از نمونهای ملی روی جمعیت شهری و روستایی در تمام استانهای کشور به تخمین میزان و الگوی مصرف بازیهای دیجیتالی در میان بازیکنان ایرانی میپردازد. وی افزود: این کار با هدف تحلیل بازار بازیهای دیجیتال و روند آیندهپژوهی در صنعت بازی انجام میشود و با توجه به انجام دورهای این پیمایشها، میتوان روندی را پیشبینی کرد. هر چند دلایلی چون ناکافی بودن تکرار پیمایشهای ملی و نوسانات نرخ ارز، میتواند بر مدل آماری پیشبینی اثر بگذارد و گاهی باعث تغییر آن شود. پژمان تصریح کرد: بخش مهمی از این پیمایش ملی به بررسی الگوی بازیکنان آنلاین میپردازد. مدلسازیهای آماری نشان میدهد، تا سال ۱۴۰۰ تعداد بازیکنان آنلاین سیر صعودی خواهد داشت و به ۶۴% درصد خواهد رسید. این آمار در حالی رشد بازیکنان آنلاین را نشان میدهد که تغییرات استراتژیک در فراهمسازی زیرساخت برای بازیهای آنلاین میتواند باعث افزایش نرخ رشد این عدد شود. مروری بر آخرین رویدادها لحظه نگر دیجیتال و فناوری کالای دیجیتال: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری و قیمت دیجیتال اطلاعات، ارتباطات و شبکه های اجتماعی دولت الکترونیک امنیت اطلاعات و ارتباطات تجارت الکترونیک تخلفات و حوادث انتظامی و قضایی در بازار منبع خبر: ایرنا ثبت نام و عضویت میز کار لینک های مفید خدمات حَسمان ارتقاء سواد مالی در حَسمان خدمات ویژه حسابداران ارتقاء حرفه ای در حَسمان خدمات ویژه مدیران طرح پویش سواد اندوزی مالی دوره های آموزشی lms عضویت ویژه حسمان مشارکت و دعوت از دوستان همیار با تو همیار دانش آموز طرح پویش سواد اندوزی مالی آموزش سواد مالی مقدماتی نبض بازار دیده بان بازار هوای بازار دوره آموزشی بهینه نگر همیار شغلی حسابدار دیکشنری تخصصی حسابداری ثبت رزومه دوره های آموزشی توسعه نگر طرح توانمند سازی ایستگاه خبر حسابداری مدار خبر کار و دانش ثبت آگهی استخدام دوره های آموزشی مدیران همیار دانش آموز طرح پویش سواد اندوزی دوره های آموزشی همراه با تیم همراه با تیم همراه با تیم دیدگاه کاربران نام: پست الکترونیک: * متن: * کد امنیتی: * اخبار مرتبط"بیسفون" قابلیت «پیام امن» را برای مقابله با شنود راهاندازی کردموضوع رفع فیلتر برای گروههای خاص جدی است؟یک ربات هوش مصنوعی شهروند توکیو شد!هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری تحت پوشش «ستاد انتخاباتی»۱۰ قابلیت اپلواچ که کار شما را راحتتر میکند