تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آینده‌پژوهی در حوزه شناسایی ریسک‌های جدید یک ضرورت است

شرایط متفاوت اقلیمی اثرات مهم و انکارناپذیری را در کشور ما و همچنین تمام جهان رقم خواهد زد که صنعت بیمه باید با تکیه بر اصل آینده‌پژوهی، این ریسک‌ها را شناسایی و محصولات بیمه‌ای متناسب با آن طراحی کند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری اقتصادآنلاین، غلامرضا سلیمانی که در نخستین نشست سال جاری اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران عامل این صنعت سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا نیز بسیاری از معادلات اقتصادی دستخوش تغییر شد که این بحران هم می‌تواند بر کیفیت عملکرد صنعت بیمه، اثرگذار باشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح آخرین اقدامات نهاد ناظر و همچنین شرکت‌های بیمه در میدان جهاد کرونا، یاد قربانیان صنعت بیمه در این عرصه را ماندگار توصیف کرد و گفت: تلاشگران صنعت بیمه نیز در خط مقدم خدمات‌رسانی حضور دارند و برای تحقق برنامه‌ها و هدفگذاری‌های سال جدید مجاهدت می‌کنند.

 

وی نگاه دو وجهی صنعت بیمه به پیام امسال مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت جهش تولید در کشور را از نکات ظریف و ویژه توصیف کرد و افزود: صنعت بیمه علاوه بر جهش بیمه‌ای و تمرکز بر افزایش ضریب نفوذ باید تمام قد به کمک تولید برود تا این شعار اقتصادی و اجتماعی به ثمر بنشیند.

 

رئیس شورای عالی بیمه از اعطای مجوز تاسیس موسسات تضمین به منظور عرضه انواع ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید، خبر داد و این امر را مستلزم تصویب مقررات مربوط در هیئت وزیران دانست.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت‌گرفته، این صنعت برای توسعه پوشش بیمه‌ کیفیت محصول و سایر مسئولیت‌های مرتبط با بخش تولید، آمادگی کامل دارد.

 

غلامرضا سلیمانی ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه مدیریت ریسک را از ماموریت‌های دیگر صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: تمامی بخش‌های تولیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار می‌توانند از خدمات صنعت بیمه در حوزه‌های گوناگون استفاده کنند.

 

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به عملکرد درخشان بیمه در حوزه‌های عمومی، تخصصی و اتکایی به آخرین تحولات بیمه‌ای در دنیا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر صنعت بیمه از محاسبات عادی اکچوئری تا حدودی فاصله گرفته و در حوزه مطالبات مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی نمود بیشتری دارد.

 

وی این تغییر نگاه را برای صنعت بیمه یک فرصت طلایی ارزیابی کرد و اظهار داشت: بیمه‌نامه‌های شهروندی و سایبری و نظایر آن از رشته‌های آینده‌داری به شمار می‌روند که در سال جاری اثر خود را در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی نشان خواهند داد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی از آغاز به کار چند شرکت جدید بیمه در سال جدید خبر داد و گفت: فضای رقابتی برای تمامی شرکت‌های بیمه آماده است، اما قطعا بخش‌هایی که صدور بیمه‌نامه‌های الکترونیک و حرکت به سمت هوشمندسازی را جدی‌تر گرفته‌اند از شانس موفقیت بالاتری بهره‌مند خواهند شد.

 

وی در پایان توسعه فرهنگ بیمه را از مهمترین ماموریت‌های صنعت بیمه دانست و خاطرنشان کرد: اگر روابط عمومی‌های صنعت بیمه فعال‌تر و هماهنگ‌تر عمل کنند، دستیابی به اهداف عالی صنعت، دور از دسترس نخواهد بود.

گفتنی است در این نشست، مدیران عامل شرکت‌های بیمه و دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics