تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

واردات و صادرات کره شمالی با وجود تحریم‌ها چگونه انجام می‌شود؟ ارزهای دیجیتال

کارشناسان با نگاهی به چگونگی ادامه واردات و صادرات کره شمالی با وجود تحریم‌های سنگین، به این نتیجه رسیده‌اند که این کشور از ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه به صورت ارز دیجیتال، برای تأمین بودجه مجموعه بزرگی از زنجیره‌های تأمین و شبکه‌های تجاری استفاده می‌کند.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ارزدیجیتال، شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis تأیید کرد که کره شمالی ۱.۵ میلیارد دلار بودجه در قالب ارزهای دیجیتال دارد. این در حالی است که در برآوردهای سال گذشته، کره شمالی فقط صاحب رقمی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال بود و رقم جدید افزایش چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

جسی اسپیرو (Jesse Spiro)، مدیر بخش بین‌الملل امور نظارتی و سیاسی Chainalysis به خبرگزاری‌ها گفت این فرضیه که کره شمالی در حال جا‌به‌جایی ارزهای دیجیتال در شبکه‌های پول‌شویی تجاری است، منطقی به نظر می‌رسد. به گفته اسپیرو، این کشور ارزهای دیجیتال را به روش غیرقانونی به دست آورده است.

 

اسپیرو گفت:

وقتی صحبت از پولشویی مبتنی بر تجارت به میان می‌آید، مشکل اصلی، به‌خصوص برای بازیگران تحریم‌شده، انتقال‌های بین‌المللی پول است. به نظر من کره شمالی از ارزهای دیجیتال برای تسهیل فعالیت‌های مالی استفاده می‌کند.

 

پریسیلا موریوچی (Priscilla Moriuchi)، مدیر تحقیقات ملت-دولت در شرکت ریکوردِد فیوچر (Recorded Future) و یکی از اعضای غیررسمی مدرسه حکمرانی جان اف. کندی دانشگاه هاروارد، به کیفرخواست اخیر وزارت دادگستری ایالات متحده برای دو تبعه چینی که متهم به پولشویی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال بودند، به عنوان نمونه‌های اخیر انتقال بین‌المللی ارزهای دیجتال توسط کره شمالی، اشاره کرد.

 

به گفته موریوچی، «نتیجه‌گیری منطقی» این است که کره شمالی برای تأمین مالی شبکه‌های تجاری از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. البته موریوچی اشاره کرد که شواهد مستند برای این انتقال‌های بین‌المللی هنوز در مراحل اولیه انتشار است. موریوچی همچنین افزود:

 

به عقیده من، این [فعالیت‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال] در حال حاضر در جریان هستند، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم دو سر این چرخه را پیدا و مستند کنیم. بسیاری از قطعات این پازل را داریم، اما هنوز به تصویر کاملی نرسیده‌ایم.

 

Chainalysis با دنبال کردن ردّ جریان‌های ارز دیجیتالی که هکرهای کره شمالی دزدیده و به صرافی‌ها انتقال داده‌اند، توانسته است نقشه انتقال آنها را ترسیم کند. البته این شرکت هم مانند خود موریوچی، هنوز قادر به شناسایی روابط مشخصی با شبکه‌های تجارت جهانی نیست.

 

اسپیرو گفت:

ممکن است مراجع قانونی یا تحقیقات دولتی نیز در حال بررسی این موارد باشند. اما حتی اگر ما از چنین چیزی آگاه بودیم هم نمی‌توانستیم از چیزی صحبت کنیم.

 

نه وزارت خزانه‌داری و نه وزارت دادگستری ایالات متحده، به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده‌اند.

 

 

منبع خبر: ارزدیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics