تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند دانش و صبوری است

طی چند ماه اخیر شاهد افزایش قابل توجه تعداد سهامداران خرد در بازار هستیم، اما آیا هجوم آنها از بازارهای موازی به بازار سرمایه نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت یا خیر؛ این موضوع بستگی به رفتار آنها دارد، مهم‌ترین نکته‌ای که سرمایه‌گذاران چه جدید و چه قدیمی باید به آن توجه کنند، تحلیل و بررسی دقیق سهم‌های مختلف با توجه به کارنامه‌ای است که ثبت کرده اند؛ به بیان دیگر باید گفت، پرتفوی سهام باید متناسب با شرایط روز اقتصادی و نیز چشم انداز سال های آتی آن ترسیم شده و سپس اقدام به خرید شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  سنا، تشکیل سبد سهام و پرتفوی یکی دیگر از اقداماتی است که سهامداران انجام می دهند، اما این موضوع برای سهامداران کهنه‌کار بازار که در هر شرایطی نوسانات بورس را شاهد بودند، صدق می کند نه افرادی که با آشنایی حداقلی در بازارهای مالی وارد بورس می شوند. تجربه جهانی نشان داده است که سهامداران نوپا باید با اعتماد به صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های سبدگردانی و مشاورین سرمایه گذاری در بورس وارد بازار سرمایه شوند، نه اخذ کد معاملاتی برخط و ورود یکباره به تالار معاملات!

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری متناسب با سلیقه مخاطب برای توزیع ریسک احتمالی بازار وجود دارد که علاقمندان می توانند با جستجو و کسب اطلاعات درباره آنها صندوق مورد نظر خود را انتخاب کنند، البته هستند افرادی که خواهان ورود مستقیم به بازارند، اما به آنها نیز توصیه می شود که سبدی متشکل از سهام صنایع مختلف داشته باشند تا اینکه تک سهم، تک صنعت یا تک شرکتی را برگزینند. اتفاقات غیر قابل پیش بینی همیشه برای این بازار وجود دارد، به طور مثال نوسان نرخ نفت که طی چند ماه اخیر شاهد آن هستیم سهام صنایعی مانند پالایشگاهی ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده، پس بهتر است هر سهامدار با انتخاب صنایع مختلف ریسک‌های احتمالی را کاهش دهد.

 

یادگیری مفاهیم بورسی، توانایی تحلیل سهام از نظر بنیادی و تکنیکال، آشنایی با دستورالعمل های بورسی و فرابورسی از نیازهای ضروری ورود به بورس است. فعالان بازار سرمایه و همچنین سرمایه گذاران جدید بازار اوراق بهادار، با توجه به سطح خود نیاز به آموزش و کسب دانش کافی در حوزه معاملات دارند.

 

لازم به ذکر است که نباید نگاه کوتاه مدت به سرمایه گذاری در بورس داشت، بلکه با صبوری و دید بلند مدت به این بازار قطعا سرمایه گذاری بهتری خواهید داشت. حرفه ای های بازار نشان داده اند که همیشه در رخدادهای مختلف، پشتیبان بورس هستند؛ قطعا آنها با تشکیل سبد سهام مختلف، نگاه عمیق به سرمایه گذاری خود و ورود وجوه مازاد به این بازار، سرمایه گذاری مناسبی برای خود رقم می زنند. به طور مثال در شرایط فعلی که بازار سهام صعودهای زیادی به خود دیده است کهنه کاران بورسی با تحلیل و بررسی سهم هایی که هنوز جای رشد دارند، معاملاتی بر پایه دانش و منطق انجام می‌دهند نه احساسات.

 

یکی دیگر از نکات مهم، ورود سرمایه مازاد به بورس است، بسیاری از افراد با فروش خودرو یا منزل مسکونی قصد ورود به این بازار دارند در صورتی که این اقدام کاملا اشتباه و غلط است. مردم برای ورود به دنیای بورس می توانند با سرمایه کم هم خرید و فروش کنند و نیازی نیست دست به چنین اقداماتی بزنند.

 

*محمد مهدی ناسوتی فرد

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما

 

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فرزانه جنتی |   1399/05/22 18:44:32   |
0     0
مهم‌ترین نکته‌ای که سرمایه‌گذاران چه جدید و چه قدیمی باید به آن توجه کنند، تحلیل و بررسی دقیق سهم‌های مختلف با توجه به کارنامه‌ای است که ثبت کرده اند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/06/05 20:27:00   |
0     0
انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری متناسب با سلیقه مخاطب برای توزیع ریسک احتمالی بازار وجود دارد که علاقمندان می توانند با جستجو و کسب اطلاعات درباره آنها صندوق مورد نظر خود را انتخاب کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics