تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پروتکل مبتنی بر اتریوم dForce هک شد؛ سرقت ۲۵ میلیون دلار در قالب بیت کوین و اتر

امروز اعضای جامعه مدیریت مالی غیرمتمرکز (DeFi) شاهد بدترین هک در تاریخ خود بودند. در این حمله که به پروتکل Lendf.me پلتفرم دی فورس (dForce) صورت گرفت، ۲۵ میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت.

به گزارش یوتودی، چند ساعت پیش، کاوشگر دیفای پرایم (DeFi Prime) گزارش کرد که فعالیت‌هایی غیر عادی در پروتکل چند منظوره دی فورس در حال انجام است. کمی بعد مشخص شد که تمام سرمایه‌های این پروتکل به سرقت رفته است.

 

پروتکل مبتنی بر اتریوم dForce هک شد؛ سرقت ۲۵ میلیون دلار در قالب بیت کوین و اتر


مقادیر به سرقت رفته به تفکیک ارز
طبق اعلام دیفای پرایم، این پروتکل تمام سرمایه خود را از دست داده است. حجم این سرمایه‌ها چیزی در حدود ۲۵ میلیون دلار عنوان شده است. دی فورس اکوسیستمی غیرمتمرکز است که پروتکل‌ استیبل کوین، پروتکل‌ نقدشوندگی و پروتکل‌ اعطای وام را ارائه می‌دهد.

به گفته دیفای پالس (DeFi Pulse)، هکرها به مقادیر قابل‌توجهی از بیت کوین، اتریوم و تتر دسترسی پیدا کرده‌اند.

 

پروتکل مبتنی بر اتریوم dForce هک شد؛ سرقت ۲۵ میلیون دلار در قالب بیت کوین و اتر


تغییرات حجم سرمایه در دی فورس
تحقیقات اولیه که توسط متخصصین اتریوم و مدیریت مالی غیرمتمرکز انجام شده است، نشان می‌دهد که ممکن است این هک به دلیل آسیب‌پذیریِ موجود در تعامل توکن imBTC با اتر که برای پروتکل‌های اعطای وام لازم است صورت گرفته باشد. imBTC یکی از دارایی‌هایی با پشتوانه بیت کوین است که بر روی استاندارد ERC-777 طراحی شده است. این نقص به چندین هک دیگر نیز منجر شد که از جمله آنها می‌توان به حمله اخیر به یونی سواپ (Uniswap) اشاره کرد.

 

دی فورس پیش‌تر نیز به سرقت ادبی از کدهای پروتکل کامپوند (Compund) متهم شده بود. کین وارویک (Kain Warwick)، موسس سینتِتیکس (Synthetix) نیز از جمله قربانیان این حمله به حساب می‌آید و در رشته توییتی به اشکالات رفتار دی فورس در مقابله با این حمله پرداخته است.

 

در بحبوحه این اتفاقات، اتریوم توانست به قیمت ۱۸۳ دلار برسد و این مسئله می‌تواند ارزش سرمایه‌های سرقت‌شده را بیشتر کند. طبق شواهد، هکرها روند انتقال سرمایه را آغاز کرده‌اند و ۶ میلیون از این سرمایه‌ها در پروتکل «Aave» کشف شده است.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics