تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جهان بدون بیت کوین قابل تصور نخواهد بود

تزریق صدها میلیارد دلار به بازار بیت کوین باعث ایجاد تغییراتی گسترده در بازارهای سنتی خواهد شد. بالاج سرینی واسان، سرمایه گذار و مدیر عامل شرکت Earn.com، که مبلغ 100 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است.

به گفته این سرمایه گذار بین المللی، با توجه به نرخ فعلی بیت کوین این پول به عنوان یک منبع ارزش افزوده و گسترش تعداد کاربران مورد توجه کسب و کارهای بزرگ قرار از جمله موسسه های مالی قرار خواهد گرفت.


نکته قابل توجه این است که در روزهای اخیر موسساتی چون کوین بیس، Coinbase، سی ام ای CME،  سی بی او ای CBOE و جمینی  Gemini، که بعضی از بزرگترین موسسات بیت کوین و موسسات مالی به شمار می روند ، استراتژی ها و زیرساخت های خود را برای سرمایه گذاران نهادی با استفاده از پول الکترونیک  سازماندهی کرده اند.

 

پلت فرم نگهداری کوین بیس اجازه می دهد تا سرمایه گذاران حقوقی حداقل  10 میلیون دلار راا در این بخش سرمایه گذاری کنند, همچنین باید به خاطر داشت که بیت کوین در بورس اوراق بهادار آمریکا و از سوی مقام های نظارتی آن تاییدشده است. مضافا این که ژاپن نیز بیت کوین را به عنوان یک پول دیجیتال قوی برای مبادله پذیرفته است.

 

به طور طبیعی،  تزریق صدها میلیارد دلار به بازار بیت کوین باعث ایجاد تغییراتی گسترده در بازارهای سنتی خواهد شد. این امر به ویژه بر صنعت مالی سنتی تاثیر گذار خواهد بود، چرا که با تبدیل بیت کوین به ارز جهانی دیجیتال و استقبال شرکت های جدید فعال در هزاره سوم، اعتماد این شرکت ها به بازارهای پول و سرمایه سنتی رو به کاهش دارد. برای همگام شدن با این جریان بانک ها باید در کارت های اعتباری و حساب های کارگزاری خود تغییرات عمده ای را انجام دهند.


اسپنسر بوگارت، مدیر عامل و سرپرست تحقیق برای سرمایه بلوچین بر اساس یک تحقیق میدانی انجام گرفته می گوید: یک چهارم شرکت های هزاره سوم بیت کوین را به سهام ترجیح می دهند. همچنین 30 درصد انها نیز تمایل دارند به جای 1000 دلار به میزان 1000 دلالر بیت کوین در اختیار داشته باشند. همچنین 30 درصد پرسش شوندگان نیز گفته بودند که بیت کوین را به اوراق قرضه دولتی ترجیح می دهند. 22 درصد نیز بیت کوین را بر سرمایه گذاری در بخش املاک و 19 درصد نیز بیت کوین را بر سرمایه گذاری بر روی طلا ارجح اعلام کرده اند.


یکی دیگر از جذابیت های بیت کوین نیز نگرانی های نظام بانکی از آن اعلام شده است.
به عنوان مثال محکومیت بی قید بیت کوین توسط شخصیت های عمومی در بخش بانکی مانند جیمی دیمون، مدیر عامل شرکت جی پی مورگان  JPMorgan، موجب استقبال بیشتر از بیت کوین شده است. چرا که چند ماه پیش، دیمون پول دیجیتال را یک تقلب و حباب توصیف کرد، این در حالی بود که این شرکت که به دلیل انجام تقلب در وام مسکن بیش از 2 میلیادر دلار جریمه شده بود از طریق XBT Nordic Nasdaq اقدام به سرمایه گذاری از طریق مبادله بیت کوین (ETN)کرد.


بعدا کشف شد که معامله گران JPMorgan و مشتریان خود در بیت کوین پس از محکومیت دیمون به بیت کوین، از طریق ارائه دهنده ، یک یادداشت سرمایه گذاری کردند.
نکته مهم در پذیرش روزافزون بیت کوین نمایش عدم شفافیت و وجود تقلب در صنعت مالی است. چرا که پول الکترونیکی بر پایه محاسبات ریاضی، سیستماتیک و غیر متمرکز بناشده که قابل کنترل از سوی طرفین معامله است.

 

منبع خبر: پولی مالی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics