تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرایط کرونایی اولویت‌های صنعت و دانشگاه را یکی کرد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در زمان شیوع کرونا صنعت و دانشگاه با هم همسو شدند چراکه نیاز دانشگاه و صنعت تولید محلول ضدعفونی‌کننده، ماسک و حتی داروهای درمان کرونا بود و در این شرایط نیاز و اولویت‌های آنان یکی شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، محسن حاتمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پردیس دارو اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۳ ثبت شد و هدف آن تولید مواد اولیه دارویی با پایه کار سنتز بود. با توجه به اینکه که فضای مناسبی در اختیار نداشتیم از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قزوین وام دریافت کرده و به پارک علم و فناوری استان معرفی شدیم تا با دریافت فضا اقدام به تولید دارو کنیم که متأسفانه با تحریم‌ها و کمبود منابع مالی مواجه شدیم و به اجبار برای درآمدزایی مجوز آرایشی بهداشتی دریافت کردیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرعامل شرکت پردیس دارو خاطرنشان کرد: برای تولید یک کرم مجوز دریافت و در حال اخذ مجوز برای سه محصول دیگر مانند سفیدکننده دندان، کرم مرطوب‌کننده، کرم بچه و تونیک مو بودیم که به دلیل شیوع کرونا فعالیت‌مان متوقف شد.

 

مسئولین با همت بیشتری به موضوع جهش تولید بنگرند

وی در ادامه بیان کرد: مسئولین باید با همت بیشتری به موضوع جهش تولید بنگرند در حال حاضر مشاهده می‌کنیم با توجه به بحران کرونا به شرکت‌ها مجوزهای لازم اعطا می‌شود در حالی که برخی از این شرکت‌ها محصول با کیفیت تولید نمی‌کنند به همین جهت تعادل باید بین کیفیت و مدت زمان لازم برای صدور مجوز برقرار شود.

 

حاتمی خاطرنشان کرد: متأسفانه پیش از شیوع کرونا مسئول این امر برای صدور مجوز انرژی بسیاری از شرکت‌ها گرفته و آنان را در بروکراسی اداری قرار می‌دادند و بروکراسی اداری را افزایش کیفیت می‌دانستند. در حال حاضر به‌دلیل شیوع کرونا صدور مجوز در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و این موجب حذف کیفیت در برخی از شرکت‌های تولیدی شده است؛ به قول معروف مسئولین گاه از این سوی بام و گاه از آن سوی بام می‌افتند.

 

وی اضافه کرد: اگر تعادل بین زمان اخذ مجوز و کیفیت برقرار شود شرکت‌هایی که صلاحیت و تخصص لازم را دارند می‌توانند با حداقل زیرساخت‌ها مجوز دریافت کرده و مشغول به تولید شوند. در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا شرکت‌هایی در صنعت بهداشتی مشغول به تولید هستند که تجربه کافی را ندارند و فعالیتشان خطرناک است.

 

کرونا صنعت و دانشگاه را هم‌مسیر کرد

وی با بیان اینکه با صنایع در ارتباط بوده و دانش خود را در اختیار آنان قرار می‌دهیم، تشریح کرد: مسیر صنعت و دانشگاه مانند دو خط موازی و مجزا است؛ دانشگاه بر اساس قواعد خاص خود دنبال آموزش دانشجو و صنعت نیز در پی نیازهای خود است به همین دلیل این دو هیچ‌گاه هم‌مسیر نمی‌شوند.

 

مدیر این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا این دو بخش با هم همسو شدند چراکه نیاز دانشگاه و صنعت تولید محلول ضدعفونی‌کننده، ماسک و حتی داروهای درمان کرونا بود؛ نیاز و اولویت‌های آنان یکی شد؛ تا پیش از این اهداف آنان یکی نبود و از این پس نیز باید برای پیوند با هم خواسته‌های خود را یکی کنند.

 

وی تشریح کرد: در شیوع کرونا قزوین از جمله استان‌های موفق در تولید محلول ضدعفونی‌کننده با پایه آب بود چراکه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فرمول جدیدی ارائه کردند و صنعت نیز به دلیل تشنگی بازار چاره‌ای جز استفاده از این فرمول و اعتماد به دانشگاه نداشت؛ شرکت‌های دانش‌بنیان فرمول تولید این محلول را به صنایع ارائه کرده و در حال حاضر حدود هشت شرکت در شهرک صنعتی کاسپین مشغول تولید محصول هستند.

 

حاتمی افزود: البته معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نسبت به تولید محلول ضدعفونی کننده با پایه آب مقاومت داشت که با دلایل علمی قانع شده و مجوزهای لازم را صادر کرد.

 

مدیر این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: اگر صنعت به دانشگاه اعتماد و حقوق معنوی دانشگاه را رعایت کند محصولات جدیدی به بازار ارائه خواهد شد که پیشرفت صنایع را نیز در پی خواهد داشت. امیدواریم بعد از بحران کرونا به یک تجربه مثبت رسیده و دستاوردها و تجربه‌های خوبی را کسب کنیم و مانند هشت سال جنگ تحمیلی پیروز میدان باشیم.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics