تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گام‌های کلیدی حسابداران واحدهای تجاری کوچک و متوسط به‌منظور عبور از بحران کرونا

حسابداران، مشاوران معتمد واحدهای تجاری کوچک و متوسط هستند، و بیماری همه‌گیر کرونا زمان بحرانی است که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط برای عبور از آن به راهنمایی نیاز دارند. از حسابداران واحدهای تجاری کوچک و متوسط انتظار می‌رود در این شرایط دشوار به این واحدهای تجاری کمک کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان، به حسابداران واحدهای تجاری کوچک و متوسط توصیه می‌شود برای پشتیبانی از کسب‌وکارهای خود، اقدامات زیر را انجام دهند. بسیاری از این موارد به روش‌های حسابداری خود کارشناسان حسابداری مربوط خواهد بود:

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 
1- از تمام گزینه‌های کمک مطلع شوید
 
حسابداران باید از  انواع کمک‌های مالی و سایر کمک‌های ارائه شده توسط دولت‌های ملی یا در سطح منطقه‌ای آگاه باشند. این امر برای نهادهای ذی ربط حسابداری در سطح  ملی مفید خواهد بود تا از کمکی که سایر کشورها ارائه می دهند آگاهی داشته باشد، بنابراین آن‌ها می توانند بهترین روش‌ها را به سیاست‌گذاران ملی خود نشان دهند.
 
2- از کمک‌های موجود در واحدهای تجاری خود استفاده کنید
 
اگر واحد تجاری در بخش‌های پرریسک فعالیت می‌کند یا  از حمایت دولتی بهره‌مند می‌شوند. از طرق زیر به آن‌ها کمک کنید:
 
- مشاوره و راهنمایی در مورد تمام ادعاهای موجود درباره‌ی آن‌ها 
 
- شناسایی گزینه‌ها برای متنوع سازی کسب‌وکار آ‌ن‌ها
 
- دسترسی به بودجه‌ی اضطراری که دولت‌ها تأمین کرده‌اند
 
3- به بقای فوری کسب‌وکار کمک کنید:
 
- واحدهای تجاری کوچک و متوسطی را که در آن‌ها مشغول به کار هستید   نسبت به اقدامات فوری که ممکن است بین بقا و فروپاشی تفاوت ایجاد کند، آگاه سازید و به آن‌ها در اجرای این موارد کمک کنید:
 
- برای به حداکثر رساندن تأثیر در اسرع وقت پیشنهادهایی ارائه دهید.
 
- پیش‌بینی‌های جریان نقدی آن‌ها را بررسی و اصلاح کنید تا مشخص شود که کاهش فروش چه تاثیری بر توانایی آن‌ها در پرداخت به تأمین‌کنندگان منابع  و بدهی‌های آن‌ها خواهد داشت. کسب‌وکارها باید بتوانند در صورت امکان به تأمین‌کنندگان منابع، پرداخت داشته باشند تا از سقوط گسترده‌ی سیستم مالی جلوگیری کنند.
 
- مدل کسب‌وکار را در نظر بگیرید که آیا واحد تجاری می‌تواند کالا یا خدمات را به روش جایگزین از جمله با تحویل درب خانه یا به صورت آن‌لاین  تحویل دهد و این‌که آیا می تواند فعالیت‌های خاصی مانند سفر، فروش و بازاریابی را کاهش دهد یا متوقف کند.
 
-زنجیره‌های تأمین آن‌ها را بشناسید و برای تأمین محصولات و خدمات برنامه‌ریزی کنید. این موضوع  ممکن است در کشورهایی که به شدت تحت تاثیر ویروس قرار گرفتند، باعث کاهش تولید برخی از محصولات در بعضی از بخش‌ها و یا کاهش ارزش سهام و در نظر گرفتن تأمین کنندگان و مشتریان جدید بشود.
 
- بیمه‌ی آن‌ها را بررسی کنید و این‌که آیا آن‌ها شرایط مطالبه هر گونه خسارت مالی را دارند یا خیر؟.
 
- برای گفت‌وگو درباره‌ی احتمال کاهش کوتاه مدت حقوق و  دستمزد با کارکنان آن‌ها، ارتباط برقرار کنید.
 
-اطمینان حاصل کنید که وضعیت مالی آن‌ها به روز بوده است تا بتوانند سودآوری، سهام و مانده ‌های بدهکار-بستانکار را کنترل کنند. 
 
- در صورت عدم‌توانایی در ایفای تعهدات وام، به آن‌ها کمک کنید برای مذاکره‌ی مجدد در مورد شرایط جدید پرداخت با تأمین‌کنندگان مالی آماده شوند و به آن‌ها در برقراری ارتباط با بانک کمک کنید.
 
- با مشتریان اعتباری واحد تجاری مذاکره کنید و در ازای پرداخت زودهنگام به آن‌ها تخفیف ارائه دهید.
 
- به‌طور مداوم وضعیت را رصد کنید و واحدهای تجاری خود را از فرصت‌های جدید آگاه سازید تا هنگام برداشتن محدودیت‌ها، آن‌ها برای شروع تجارت آماده باشند.
 
-  در صورت شکست، گزینه های مختلف را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است برای نجات کسب‌وکار به‌جای انحلال کامل بتوان از تجدیدساختار بدهی‌ها استفاده نمود.
 
4- به برنامه‌ریزی میان‌دوره‌ی واحد تجاری کوچک و متوسط کمک کنید:
 
- بسیاری از واحدهای تجاری کوچک و متوسط احتمالاً در حالت بحران قرار دارند. حسابداران این واحدها باید به آن‌ها کمک کند که از اقدامات عجولانه‌ای که می‌تواند بقای میان‌مدت کسب‌وکار را در معرض ریسک قرار دهند، جلوگیری کنند. به عنوان مثال بررسی این موضوع که آیا اخراج کارکنان اجتناب‌ناپذیر است. علاوه بر داشتن تأثیرات منفی اجتماعی،  اخراج کارکنان موجب کاهش نیروی کار متخصص و از بین رفتن مهارت‌های کلیدی در تجارت می‌شود. این کار، گزینه‌ی آخر است، بنابراین به واحدهای تجاری خود اطلاع‌رسانی و به آن‌ها کمک کنید در وهله‌ی اول همه‌‌ی گزینه های جایگزین، کمک‌ها و منابع موجود را در نظر بگیرند. این امکان وجود دارد که کارکنان دریافت حقوق کم‌تر را به کنار گذاشته شدن از کار ترجیح بدهند. این موضوع می‌‌تواند وفاداری کارکنان را افزایش داده و به کسب‌وکار اجازه دهد پس از رفع محدودیت‌ها فعالیت خود را از سر بگیرد.
 
- در اسرع وقت ایجاد ذخایر مالی را شروع کنید تا پس از رفع محدودیت های ناشی از کرونا برای اوج‌گیری جدید آماده شوید.
 
5- به واحدهای تجاری کمک کنید تا از دانش و تخصص‌های خاص محیط کسب‌وکارهای تجاری کوچک و متوسط بهره‌مند شوند:
 
 برای پشتیبانی از کسب‌وکار خود در اجرای این مراحل ممکن است لازم باشد با سایر کارشناسان مربوطه تماس بگیرید. به‌عنوان مثال، برخی کشورها برای تجدید ساختار یا طی کردن مراحل انحلال به یک متخصص حرفه‌ای نیاز دارند. همچنین می توان از مشاوره‌ی حقوقی برای بررسی بندهای قراردادهای تجاری و بیمه استفاده کرد.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مهدی کاظمی |   1399/05/02 17:07:08   |
0     0
حسابداران باید از انواع کمکهای مالی و سایر کمکهای ارائه شده توسط دولت های ملی یا در سطح منطقه ای اگاه باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا دهقان نیری |   1399/05/28 23:35:57   |
0     0
حسابداران باید از انواع کمکهای مالی و سایر کمکهای ارائه شده توسط دولت های ملی یا در سطح منطقه ای اگاه باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/06/02 01:05:16   |
0     0
حسابداران، مشاوران معتمد واحدهای تجاری کوچک و متوسط هستند، و بیماری همه‌گیر کرونا زمان بحرانی است که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط برای عبور از آن به راهنمایی نیاز دارند. از حسابداران واحدهای تجاری کوچک و متوسط انتظار می‌رود در این شرایط دشوار به این واحدهای تجاری کمک کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/06/08 22:36:46   |
0     0
وقتی در مورد حسابدار به عنوان یک کارشناس مالی یاد میشودانتظار میرود که حسابدار درشرایط متفاوت اطلاعات مالی راداشته باشدمثلا درشرایط کنونی وبا ویروس کرونا شرایط کمکی دولت رااطلاع داشته باشد ا زتخفیفات مالیاتی تاتسهیلات مشمول مشاغلی که از کرونا اسیب دیده اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics