تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهکارهای اجرایی استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات برای گذار از بحران کرونا بررسی شد

در پی بحث و مذاکرات نخستین جلسه‌ی شورا‌ی‌عالی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران در سال جدید، جمعی از اعضای شورای‌عالی به همراه دبیرکل و مدیر فناوری اطلاعات جامعه طی جلسه‌ای به تاریخ سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه به بررسی و صورت‌بندی راهکارهای اجرایی عبور از بحران کرونا و نیز مؤلفه‌های دوران پساکرونا، به‌مدد استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات، پرداختند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از جامعه حسابداران،  در این جلسه، که با حضور اعضای شورای‌عالی متشکل از آقایان دکتر علی‌اکبر عرب مازار، دکتر غلامرضا شجری، اسفندیارگرشاسبی، علیرضا مهراد فر و احمد حسنی، برگزار شد نکات زیر مورد بحث و بررسی و تأکید قرار گرفت:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

1-   به مؤسسات حسابرسی توصیه شد که در قراردادهای آتی منعقده، شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، ازجمله موضوع «فورس‌ماژور» بودن و برخورداری از پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی، مورد توجه اکید قرار بگیرد. همچنین بر ضرورت فراهم ساختن امکانات نرم‌افزاری متناسب با شرایط پیش رو توسط مشتریان و حرکت به سمت فقدان هرگونه محدودیت غیرذاتی برای انجام حسابرسی، ضرورت معرفی یوزر برای استفاده از سیستم‌های پردیس و جام و ... تأکید شد.

2-   به کلیه‌ی مؤسسات حسابرسی و شرکت‌ها توصیه شد که گزارش کاغذی یک‌نسخه‌ای صادر شود و استفاده‌کنندگان از نسخه‌های الکترونیکی موجود در شبکه‌های جام و پردیس استفاده کنند.

3-    مقرر شد، همگام با پیشرفت‌های جهانی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، به‌منظور کمک به حسابداران رسمی و ذی‌نفعان کلیدی حرفه در این زمینه، طرح جامع فعالیت واحد فناوری اطلاعات جامعه ارایه شود.

4-   همچنین تأکید شد به منظور کمک به تأمین نیازهای مؤسسات حسابرسی و ارایه‌ی راهکارهای لازم در افق‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت، کارگروه فناوری اطلاعات جامعه فعال شود.

5-   مقرر شد از مؤسسات حسابرسی در خصوص چگونگی عبور از بحران کرونا و نیز شرایط پساکرونا نظرخواهی و تلاش شود سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات جامعه در راستای تأمین نظرات کارشناسی مؤسسات صورت پذیرد.

6-    از دیگر موضوعات این جلسه بررسی امکان راه‌اندازی امضای دیجیتالی اعضای هیأت مدیره‌ی شرکت‌های مورد حسابرسی و دریافت بخشی از مستندات مورد نیاز حسابرسی از طریق سامانه‌های جامعه در راستای کاهش جعل و... بود.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics