تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش ارزبری ۱۷۳ میلیون یورویی در ایران‌خودرو

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایران خودرو در سال جهش تولید، ۲۱ پروژه داخلی‌سازی قطعات با فن‌آوری بالا را در دستور کار قرار داده که با تحقق آن ۱۷۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، «فرشاد مقیمی» در جلسه ستاد ساخت ایران خودرو که با حضور مدیران وزارت صنعت، مدیران شرکت‌های قطعه‌ساز و دانش‌بنیان‌ها برگزار شد، افزود: این تعداد پروژه برای داخلی‌سازی قطعات، نیازمند ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۱۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: این ۲۱ پروژه شامل قطعاتی است که دارای ارزبری بالا هستد که برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودرو داخلی سازی آنها در دستور کار ایران خودرو قرار می گیرد و با تحقق این امر جهشی در بومی سازی  قطعات انجام می شود . 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: نیمی از سرمایه گذاری مورد نیاز از محل مطالبات قطعه سازان قابل تامین است، نیمی دیگر را نیز وزارت صنعت در قالب وام بلند مدت و با نرخ سود پایین تامین می کند.

 

مقیمی پیشنهاد کرد که برای تامین سرمایه می توان از سرمایه های مردمی در قالب طرح سرمایه گذاری در خودکفایی قطعات استفاده کرد.

وی درخصوص الزامات و نیازمندی‌های ساخت داخل در سال جهش تولید، خاطر نشان کرد: تامین منابع مالی مورد نیاز سازندگان برای ساخت داخل از طریق بانک‌ها، صندوق‌ها، قوانین و تبصره‌های مرتبط با حمایت مالی تولید و همکاری تامین‌کنندگان مواد اولیه در ساخت داخل صنایع بالادستی، افزایش تعرفه و حقوق گمرکی قطعات و مجموعه‌های داخلی‌سازی شده و تسهیل در واردات ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولیداز مهم‌ترین الزامات ساخت داخل است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics