تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رفع یکی از نیازهای صنعت نساجی توسط محققان کشور

یکی از شرکت‌های فناور به منظور رفع نیاز صنایع نساجی، روان کننده سیلیکونی حاوی نانوذرات را تولید کرد. این درحالی است که این محصول در گذشته از کشور آلمان وارد می‌شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، علیرضا علافچیان، مدیرعامل این شرکت نانویی با اشاره به تولید اسپری سیلیکونی حاوی نانوذرات جهت افزایش نقطه جوش گفت: شرکت پلی‌اکریل اصفهان به نوعی اسپری روان‌کننده نیاز داشت که این اسپری‌ها از یک شرکت آلمانی خریداری می‌شد از این رو با مهندسی معکوس، اسپری آلمانی را در کشور تولید کردیم ولی در نمونه داخلی با اعمال تغییراتی در فرمولاسیون، نانو ذرات به این محصول اضافه شد.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 
وی با بیان اینکه در این اسپری از نانوذرات اکسیدروی (ZnO) استفاده شد، اظهار کرد: این نانو ذرات خاصیت روان‌کنندگی و در عین حال مقاومت حرارتی اسپری را به شکل قابل توجهی بهبود بخشید.
 
 
معاون پژوهشی پژوهشکده نانو و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه از این اسپری در صنایع ریسندگی و بافندگی استفاده می‌شود، ادامه داد: در این صنایع روی صفحه‌ها و قطعات نخ‌ساز از این اسپری پاشیده می‌شود که هم کار تمیز کردن و هم روان‌کنندگی را انجام ‌می‌دهد. البته این اسپری در هر صنعتی که چرخ‌دنده وجود داشته باشد قابل استفاده است؛ برای مثال در تجهیزات تزریق پلاستیک که نیاز به روان‌سازی دارد و کار در دمای بالا انجام می‌شود، این اسپری قابل استفاده است.
 
 
علافچیان با بیان اینکه پیش از تولید این اسپری روی سنتز انواع مختلف نانوذرات مطالعات گسترده‌ای انجام دادیم، خاطر نشان کرد: در این مطالعات به فناوری تولید سنتز چند نوع نانوذرات دست پیدا کردیم و در حال حاضر 8 محصول تولید کرده‌ایم که به دنبال دریافت گواهی نانومقیاس برای این محصولات هستیم.
 
 
وی از تولید 3 هزار اسپری در ماه خبر داد و گفت: امکان تولید بیشتر این اسپری‌ها وجود دارد،علاوه بر آن با شیوع ویروس کرونا تولید ماسک‌نانو را در دستورکار قرار دادیم و در این راستا خط تولید این نوع ماسک‌ها را راه‌اندازی کردیم.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics