تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت‌نام بورس تحصیلی دانشجویان دکتری ایران و روسیه تمدید شد

مهلت ثبت‌نام بورس تحصیلی دانشجویان دکتری ایران و روسیه تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۹۹ تمدید شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا،‌ با توجه به برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه و نیز مذاکرات رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در روسیه با همتایان روسی، با اعطای تعدادی بورسیه تحصیلی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد، دکترا و فرصت‌های تحقیقاتی دانشجویان دکتری دانشگاه‌های داخل کشور، برای سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ موافقت شده است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 
ثبت‌نام برای بورس تحصیلی و فرصت تحقیقاتی دانشگاه‌های روسیه قرار بود ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ برابر با ۸ مارس ۲۰۲۰ به اتمام برسد که این مهلت تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد.
 
 
داوطلبان پس از ثبت‌نام در سامانه فوق، ضروری است از طریق سامانه اطلاع‌رسانی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانی scholarship.saorg.ir در سامانه جامع امور دانشجویان(سامانه سجاد) و متقاضیان رشته‌های علوم پزشکی نیز فرم‌ها و مدارک ثبت‌نامی خود را به آدرس پست‌الکترونیکی eda@behdasht.gov.ir نیز ثبت‌نام کنند.
 
 
ضرورت دارد دانشگاه و رشته انتخابی برای بورس تحصیلی از دانشگاه‌ها و رشته‌های مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد و نشانی رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم در این سایت grad.saorg.ir و وب‌سایت رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت نیز در edd.behdasht.gov.ir قابل مشاهده است.
 
 
در این فراخوان تاکید شده است؛ پس از پایان مهلت مقرر به هیچ درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد و این ثبت‌نام به منزله ثبت‌نام اولیه است و ارزیابی و تأیید نهایی پذیرش، متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
 
انتخاب متقاضیان برتر بر اساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی‌های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می‌شود.
 
 
طبق سیاست‌های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده ۳۵ معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۱ شهریور سال ۹۶ که متقاضیان دیپلمه ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را صرفاً محدود به دانشگاه‌های داخل کشور نموده است، لذا بورس دولت‌های خارجی برای دوره‌های شروع از دیپلم (کارشناسی و عمومی رشته‌های پزشکی) در اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.
 
 
در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی حتی برای (یک یا دو ترم) وجود نخواهد داشت و کمیته بررسی اولیه متشکل از نهادهای ذیربط، متقاضیان واجد شرایط اولیه را برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای مرکزی بورس معرفی می‌کند.
 
 
همچنین متقاضیان ثبت‌نام و استفاده از بورس فوق برای اطلاع از جزییات این بورسیه و ثبت‌نام اولیه به نشانی https://future-in-russia.com/ مراجعه کنند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics