تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

روند انتخاب اساتید برگزیده و نمونه دانشگاه تربیت مدرس تشریح شد

رئیس دفتر امور هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس روند ارزیابی اساتید برگزیده، نمونه، شایسته، تلاشگر و پژوهشگر برتر این دانشگاه برای سال ۹۹ را تشریح کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر جواد مولا امروز در آیین مجازی بزرگداشت روز استاد و تجلیل از سرآمدان آموزش دانشگاه تربیت مدرس ضمن بیان این مطلب به تشریح روند انتخاب اساتید نمونه این دانشگاه پرداخت و گفت: ما به مناسبت روز معلم هر ساله از تعدادی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس تجلیل می‌کنیم که مراسم امسال به دلیل شیوع کروناویروس به صورت مجازی برگزار شد. ما در بخش آموزش با توجه به جلسه کمیته انتخاب ترفیع که چند هفته گذشته داشتیم، موفق شدیم اساتید سرآمد و شایسته تقدیر امسال را مشخص کنیم.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در ادامه تصریح کرد: پایه تشویقی استاد سرآمدی یکی از ابتکارات دانشگاه تربیت مدرس بوده و ما به عنوان اولین دانشگاه توانستیم این پایه تشویقی را در سیستم‌های تشویقی خود وارد کنیم. در واقع روند انتخاب استاد سرآمد و شایسته به این صورت است که ما با آنالیز نتایج ارزشیابی‌های دانشجویی در چهار ترم گذشته به لیستی دست پیدا می‌کنیم که این لیست افرادی هستند که حداقل سه ترم از چهار ترم گذشته خود بالاترین امتیاز ارزشیابی را در گروه خود داشته باشند.
 
رئیس دفتر هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: بعد از ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان ما آنالیزهای دیگری نظیر آنالیز از دانش‌آموختگان، حلقه‌های دانشجویی و گزارشات کتبی نیز داریم که بر این اساس یک لیست نهایی به دست می‌آوریم که آن را به دانشکده‌های مربوطه ارجاع می‌دهیم و طبق شیوه‌نامه و جدول ارزشیابی دانشکده‌ها نیز نظر خود را اعلام می‌کنند و در نهایت ما بر اساس این آنالیزها در کمیته ارزشیابی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
دکتر مولا تأکید کرد: اساتیدی که ما به عنوان نمونه انتخاب می‌کنیم، کسانی هستند که هم از نظر دانشجویان، گروه و دانشکده بالاترین امتیاز را کسب می‌کنند. برای امسال ما چهار استاد سرآمدی و هشت استاد شایسته تقدیر را معرفی کردیم.
 
وی تأکید کرد: ما امسال استاد نمونه و تلاشگر را داریم که اسامی آن‌ها از دانشکده‌ها انتخاب می‌شود. روند انتخاب این افراد نیز دستورالعمل و شیوه‌نامه خاص خود را دارد که دانشکده‌ها بر اساس جداول امتیازبندی کاندیداهای خود را به دفتر امور هیأت علمی و کمیته انتخاب ارسال می‌کنند. با توجه به امتیازات اخذ شده و نظراتی که دانشکده‌ها می‌دهند، نهایتا استاد نمونه و تلاشگر انتخاب می‌شود. ما امسال ۱۳ استاد نمونه و هشت استاد تلاشگر را برگزیدیم.
 
وی در خصوص بخش سوم منتخبین اساتید دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: در این بخش منتخبین اساتید بخش پژوهشی را داریم که سه بند ارزیابی‌های این اساتید در معاونت پژوهشی دانشگاه انجام می‌شود و نهایتا اساتید را به دفتر امور هیأت علمی معرفی خواهند کرد. ما هفت منتخب در بند ب که به مقالات برتر پژوهشی مرتبط است و ۱۰ منتخب در بند ج که به طرح‌های کاربردی برگزیده مربوط است و در بند الف که مربوط به امور ارتقا است، سه فرد منتخب داریم. بند د نیز به تقدیر از اساتید از محل ذخیره پژوهشی مربوط می‌شود که در این قسمت نیز ۱۵ منتخب برای اعطای پایه معرفی شدند.
 
رئیس دفتر هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین بخش‌های روز معلم تقدیر از اساتید بازنشسته دانشگاه است تا فرصتی باشد که از افرادی که عمری را صرف خدمت به دانشگاه کرده‌اند، قدردانی کنیم.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics