تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت بیت کوین به ۹,۹۰۰ دلار رسید؛ ۴ روز تا هاوینگ

در حالی که تنها ۴ روز تا هاوینگ بیت کوین (رویداد بزرگی که تعداد بیت کوین‌های تولیدشده در هر ۱۰ دقیقه را نصف می‌کند) فاصله داریم، قیمت بیت کوین در ادامه روند صعودی چند روز گذشته خود، با ۷ درصد افزایش در ۲۴ ساعت اخیر، به مرز ۹,۹۰۰ دلار رسید.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ارزدیجیتال، رشد ۹ درصدی در یک هفته و جهش ۳۴ درصدی از اوایل سال جاری میلادی تاکنون، باعث شده است که در بحبوحه کرونا و سقوط ارزش‌ها، بیت کوین از نظر عملکرد، یک سر و گردن از تمام دارایی‌های سنتی دیگر از جمله طلا بالاتر باشد.

 

قیمت بیت کوین به ۹,۹۰۰ دلار رسید؛ ۴ روز تا هاوینگ

 

قیمت بیت کوین به ۹,۹۰۰ دلار رسید؛ ۴ روز تا هاوینگ
نمودار یک ماهه قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در روز ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) با یک سقوط آزاد، بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت و به ۳,۷۰۰ دلار رسید. از آن روز به عنوان «پنج‌شنبه سیاه» هم یاد می‌شود. در حالی که عده زیادی از تحلیل‌گران گمان می‌کردند که پادشاه ارزهای دیجیتال مدت زیادی در سطوح پایین بماند و حتی به سمت ۱,۰۰۰ دلار حرکت کند، بیت کوین حالا بیش از ۱۴۰ درصد بالاتر از کف اخیر خود قرار دارد.

 

این در حالی است که تمام دارایی‌های شناخته‌شده دیگر پس از سقوط به خاطر بحران کرونا، همچنان نتوانسته‌اند آن‌طور که باید احیا شوند و فقط طلا با رشد نه چندان زیاد، عملکرد مثبتی از خود به جا گذاشته است.

 

بدون اغراق می‌توان هاوینگ (رویداد بزرگی که هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد) را عامل اصلی جهش قیمت بیت کوین دانست. با قانونی که در کد بیت کوین تعبیه شده است، پس از هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک در بلاک چین بیت کوین، پاداش استخراج ماینرهای این ارز دیجیتال نصف می‌شود. پس از سومین هاوینگ بیت کوین که در زمان نگارش این مطلب فقط ۴ روز با آن فاصله داریم، در هر ده دقیقه به جای ۱۲.۵ واحد بیت کوین، ۶.۲۵ واحد تولید خواهد شد. هاوینگ با کاهش عرضه و ایجاد ذهنیت کمیابی، می‌تواند گزاره ارزش بیت کوین را تعیین کند.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics