تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرکت تسلا موفق به ساخت بزرگ‌ترین باتری جهان در کمتر از ۱۰۰ روز شد!شرکت تسلا موفق به ساخت بزرگ‌ترین باتری جهان در کمتر از ۱۰۰ روز شد!

شرکت تسلا با تولید بزرگ‌ترین باتری جهان در کمتر از 100 روز، به وعده خود جامه عمل پوشانده و بزرگ‌ترین باتری لیتیوم یونی در جهان را تولید کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، در زمان امضای قرارداد توییتی را با مضمون ” عرضه سفارش تا 100 روز پس از امضای قرارداد یا عرضه رایگان آن (پس از این مدت)” منتشر کرده بود.

 

دولت محلی با انتشار خبری در یک نشریه مطبوعاتی، تایید کرده که فرآیند ساخت مجموعه باتری 100 مگاواتی تکمیل شده و در حال حاضر قرار است این باتری طی روزهای آتی شارژ و تست شود. بزرگ‌ترین باتری لیتیوم یونی در دنیا به حل مشکلات انرژی در جنوب استرالیا کمک خواهد کرد. این منطقه طی تابستان پیش‌رو از انرژی پشتیبان بهره‌مند خواهد بود. مجموعه باتری‌های شرکت تسلا برای شارژ شدن به یک نیروگاه بادی متصل خواهند شد.

 

دولت در ماه سپتامبر سال گذشته از یک خاموشی کامل لطمه دیده بود. این مشکل منجر به شکل‌گیری بحث‌های شدید سیاسی در مقوله امنیت انرژی شد. این ناکامی بزرگ در حوزه انرژی، ناشی از ناتوانی انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیازمندی‌های مصرف است.

 

اکنون باتری‌های عرضه شده توسط تسلا، میزان قابل‌توجهی انرژی که از منابع تجدیدپذیر مانند باد و نور خورشید تامین می‌شود را ذخیره خواهند کرد و با افزایش میزان مصرف برق، انرژی ذخیره شده را در شبکه توزیع، تزریق می‌کنند.

 

طی روزهای آینده این باتری تست خواهد شد تا از عملکرد بهینه و مطابقت آن با نیازمندی‌های دولت، اطمینان حاصل شود. در پایان ماه سپتامبر، شرکت تسلا و دولت استرالیای جنوبی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند و از آن زمان، شمارش معکوس 100 روزه آغاز شد. کمپانی تسلا در طی 2 ماه توانست به وعده خود عمل کند. براساس اظهارات، کل پروژه معادل 50 میلیون دلار هزینه داشته است.

منبع خبر: آی تی رسان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics