تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم امن سازی فضای سایبر در زمان دور کاری

بدون شک استفاده از ابزاری های فناوری اطلاعات از زمان شیوع کووید 19 ، کمک شایانی در ارائه خدمات به عموم مردم دنیا در حوزه های مختلف از قبیل توسعه و نگهداری نرم افزار ها، مکاتبات اداری، اطلاع رسانی، آموزشی و حفظ ارتباط بین مردم دنیا ارائه نمود. الزامات بهداشتی مقابله با کوید 19 به طرز عجیبی، خیلی از افراد را دورکار کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، بی توجهی به امن سازی فضای سایبری سازمان ها و شرکت ها و کارکنان آنها، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به دارایی های اطلاعاتی آنها وارد کند. برای مطمئن شدن از سطح امنیتی یک سازمان، اینکه درک کنیم کارمندان دورکار از چه تجهیزاتی، از چه زیر ساختی  و به چه روشی  استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 اینکه از لپ‌تاپ برای اجرای صِرف امور کاری استفاده کنند یا اینکه از همان لپ‌تاپ هم برای امور کار و هم نیازهای شخصی کمک بگیرند بحثی دیگر. و البته اگر با کامپیوتر خانگی خود هر کاری را بی آنکه لحظه‌‌ای به بُعد امنیتی‌اش فکر کنند انجام دهند اینجا دیگر نگرانی ها  شکل جدی تری به خود می گیرند.

 

تعداد زیادی از افرادی که برای دورکاری از کامپیوترهای شخصی‌شان استفاده می‌کنند آگاهی زیادی از جریان پردازش داده ها و زیر ساخت های سازمانی ندارند. لذا تعداد زیادی از آنها با کامپیوترهای شخصی خود که از قضا با آن‌ امور کاری خود را نیز انجام می‌دهند، به انواع  وبسایت‌ها نیز، سر می‌زنند. تعداد رو به رشدی از وب  سایت‌های اینترنتی، جولانگاه مجرمان سایبری هستند. مهاجمین می‌توانند دست به به سرقت اطلاعات هویتی و جزئیات کارت‌های اعتباری قربانیان زده و یا کاربران را در نصب بدافزار فریب دهند.

 

نکته  مهم دیگر نحوه‌ی اتصال کارمندان به شبکه‌های سازمانی است؛ چون خطر جدی درست از همینجا آنها را تهدید می کند. از آنجایی که کارمندان باید به سیستم‌ها و سرویس‌های داخلی دسترسی داشته باشند، بسیاری از شرکت‌ها مجبور شده‌اند فوراً نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور  را نصب کنند. متخصصین امنیتی به طور کلی افراهم آوردن دسترسی راه دورRemote Desk Top  را دت ندارند،  اما مجرمان سایبری عاشق اینها هستند. از اول ماه مارس، حملات روی پورت‌هایی که برای RDP (محبوب‌ترین پروتکل کانکشن ریموت) باز هستند به طور جهانی اوج گرفته است. و احتمال دسترسی غیر مجاز به سازمان ها برا مجرماتن بالا رفته است.

 

از آنجا که وقتی کارمندان  وقتی دارند از خانه به صورت ریموت به شبکه سازمانی وصل می‌شوند اغلب یادشان می‌رود تجهیزات دیگری را که ممکن است به روتر خانگی‌شان وصل باشد مد نظر قرار دهند. خود روتر شاید تحت محافظت ضعیفی قرار گرفته و یا حتی دستکاری‌ شده باشد.

 

هر دو مشکل را می‌توان با فناوری وی‌پی‌ان حل کرد. به موجب وی‌پی‌ان دستگاه‌ها با شبکه سازمانی از طریق یک کانال امن ارتباط برقرار می‌کنند و کانکشن‌های مستقیم به آن به عنوان یک اصل مهم ممنوع است.

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics