تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنامه‌ی آیفک برای تغییر رویه‌ی عمل مؤسسات حرفه‌ای ارائه‌دهنده‌ی خدمات کوچک و متوسط در دوران کرونا

فدراسیون بین المللی حسابداران نقشه‌ی راه تغییر رویه‌های عمل کوچک و متوسط را در دوران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا را منتشر کرد. برنامه‌ی تغییر رویه‌ی عمل - نقشه‌ی راه آینده، برای مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای کوچک و متوسط در چهار زمینه‌ی اصلی متمرکز شده است: پذیرش تغییر ، اهرم فناوری، تمرکز روی مدیریت استعدادها و تکامل مدل عملیاتی مؤسسه و ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از جامعه حسابداران، در این سند تصریح شده است که همه‌گیری ویروس کووید 19 موجب تسریع پذیرش فناوری برای بسیاری از مؤسساتی است که کارکنان آن‌ها اکنون از طریق راه‌کارهای انعطاف‌پذیر همچون کار از راه دور فعالیت می‌کنند. وضعیت بی‌سابقه‌ی ناشی از کرونا فرصت‌های قابل‌توجهی را برای تطبیق و ارائه‌ی خدمات در محیط اقتصادی به سرعت در حال تغییر در اختیار متخصصان حسابداری قرار می‌ دهد. متخصصان حسابداران به عنوان مشاوران مورد اعتماد بنگاه‌های تجاری، اکنون در بهترین موقعیت برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان هستند و به آن‌ها برای گذر از این وضعیت دشوار و نامشخص،کمک کنند.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای کوچک و متوسط هنوز هم می‌توانند در مرحله‌ی کنترل اوضاع قرار گیرند اما می‌خواهند پیشگام و آماده باشند تا با تغییرات اساسی و غیرمترقبه سازگار شوند. تغییر مؤثر رویه‌های عمل به رهبری جسورانه، رویکردهای نوآورانه در آموزش و یادگیری مستمر و تلاش شدید برای ارائه‌ی خدمات مناسب و ارزش‌آفرین نیاز دارد.
 
برنامه‌ی آیفک برای تغییر رویه‌ی عمل از مشاوره و راهنمایی‌های کمیته‌ی مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای کوچک و متوسط آیفک نشات گرفته است. بنا به نظر این کمیته، شرایط هر مؤسسه متفاوت خواهد بود. اقدامات انجام شده برای موفقیت باید با توجه به شرایط و اهداف هر مؤسسه تنظیم شود.
 
فدراسیون بین المللی حسابداران چندین مطالعه‌ی موردی از برخی سازمان‌های عضو خود همچون انجمن حسابداران رسمی استرالیا و ایرلند، و انجمن ملی حسابداری نیجریه را که در زمینه‌ی نوآوری و تغییر رویه از مؤسسات حمایت کرده‌اند، به همراه ابزارها و منابع مورد استفاده در وب سایت خود قرار داده است. شرایط غیرعادی ناشی از ویروس کرونا فرصت‌های قابل ملاحظه‌ای را برای تطبیق و ارائه‌ی خدمات به دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، در اختیار مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای کوچک و متوسط گذاشته است. آیفک رهبری فکری در مورد تحول در رویه‌‌های عمل مؤسسات را در دست گرفته و بر این موضوع متمرکز شده است که چگونه مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای کوچک و متوسط می‌توانند تغییر را بپذیرند، از اهرم فناوری بهره‌گیری کنند، استعداد را مدیریت مدیریت کنند و تأکید جدید بر ارائه‌ی خدمات مرتبط و ارزش آفرین داشته باشند.
 
برنامه‌ی تغییر رویه‌ی عمل- نقشه‌ی راه آینده‌ی آیفک بر حوزه‌ها و ابتکارات اصلی حسابداران حرفه‌ای مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای کوچک و متوسط، به‌عنوان مشاوران قابل اعتماد کسب‌وکارها تأکید می‌کند. در شرایط فعلی، آیفک برای مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حرفه‌ای کوچک موارد زیر را ضروری دانسته است:
 
 
·        در اولویت قراردادن سلامتی و ایمنی کارکنان، تسهیل عملیات مجازی و پشتیبانی از کار انعطاف‌پذیر کارکنان
 
·        کسب اطمینان نسبت به این موضوع که ارتباطات منظم با مشتری برای شناسایی نیازها و خواسته‌های آن‌ها برقرار است.
 
·        به حداکثر رساندن روابط نزدیک با مشتری و کسب دانش عمیق برای ارائه‌ی خدمات مربوطه، نشان دادن توانایی تنوع در ارائه‌ی خدمات.
 
·        استفاده از فناوری برای ارائه‌ی بینش به مشتریان تا آن‌ها قادر به درک شرایط مالی خود شوند و بتوانند اقدامات و تصمیمات آگاهانه و مناسب را انجام دهند.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics