تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سازمان بورس محدودیتی برای ارائه درخواست افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها قائل نیست

اطلاع رسانی درخواست شرکت ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بر روی سایت کدال یکی از معیارها وملاک ها می باشد لیکن معیار اصلی دریافت نظر کارشناس رسمی دادگستری و بروز رسانی دفاتر و ثبت حساب دارایی ها در سال ١٣٩٤می باشد بنابراین شرکت ها می توانند از همین امروز درخواست خود به سازمان را نمایند.

روز گذشته رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس در گفتگو با یکی از خبرگزاری های کشور در خصوص شرایط لازم برای شرکت های دارای شرایط استفاده از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر از یک شرط قابل تأمل و البته قانونی داده بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گفته ابوترابی از دیدگاه سازمان بورس استارت اولیه برای بررسی افزایش سرمایه زمانی کلید خورده که گزارش توجیهی افزایش سرمایه به بازار از طریق سایت کدال افشاء شده باشد و اظهار نظر بازرس نیز ارایه شده باشد.

 

از سوی دیگر وی یادآور شده بود که انتشار گزارش توجیهی یا اظهار نظر بازرسی قانونی از سوی ناشر بر سایت کدال به معنای نهایی شدن این درخواست نیست و ممکن است از سوی سازمان با این درخواست موافقت یا بخشی از آن را موافقت یا کلاً رد شود.

 

بر اساس گزارش بورس نیوز، این موارد در حالی از سوی این مقام مسئول در سازمان بورس مطرح شد که به نظر می رسید تلاش متولیان بازار سرمایه در سازمان بورس برای تمدید یا اصلاح این مصوبه و انتقال آن به سال 95 برای کمک به بازار سرمایه با توجه به تأثیر گذاری این موضوع بر کلیت بورس می باشد حال آنکه صحبت های این مقام مسئول به گونه ای منعکس شده بود که گویی سازمان بورس خود سد راهی است بر سر راه شرکت هایی که درخواست استفاده از این مصوبه را با شرایط عنوان شده دارند.

 

در همین راستا خبرنگار بورس نیوز در گفتگو با امیری معاون نظارت بر ناشران و بورس ها جویای آخرین نظر سازمان در خصوص موارد مطروحه شد.

 

بر این اساس امیری با رد این موضوع که اگر شرکتی گزارش حسابرسی شده یا نشده و یا درخواست خود برای افزایش سرمایه را به کدال ارایه نکرده باشد امکان استفاده از این مصوبه را ندارد اظهار داشت: اطلاع رسانی درخواست شرکت ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بر روی سایت کدال یکی از معیارها وملاک ها می باشد لیکن معیار اصلی دریافت نظر کارشناس رسمی دادگستری و بروز رسانی دفاتر و ثبت حساب دارایی ها در سال ١٣٩٤می باشدبنابراین شرکتها می توانند از همین امروز درخواست خود به سازمان را نمایند.

 

امیری در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر اینکه تا چه میزان احتمال عدم موافقت سازمان با برخی درخواست های افزایش سرمایه از محل فوق وجود دارد؟ گفت: افزایش سرمایه موضوع ناخوشایند و نامطلوبی نیست و سازمان بورس به درخواست هایی که با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل ها ارسال شده باشد در اسرع وقت رسیدگی و نظر خود را اعلام می نماید. لذا تنها موضوعی که هم اکنون باید مورد توجه شرکت های دارای شرایط قرار گیرد عدم تعلل برای استفاده از فرصت باقی مانده برای ارسال درخواست خود به سازمان بورس می باشد.

 

بنا بر گزارش بورس نیوز بنظر می رسد علی رغم صحبت های روز گذشته رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس در صورتیکه مجموعه ایران خودرو و زیر گروه آن موفق به دریافت گزارش کارشناس رسمی دادگستری به جهت تجدید دارایی ها تا پایان سال 94 شده باشند می توانند نسبت به افزایش سرمایه از محل مذکور طی زمان باقی مانده اقدام نمایند.

منبع خبر: http://www.boursenews.ir
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics