تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی: فعالیت در شبکه اتریوم مجرمانه است!

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی با مجرمانه خواندن فعالیت در شبکه «اتریوم» گفت: با صرافی‌هایی که این فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل می‌کنند و فروشنده ارز این شرکت هرمی هستند، برخورد می‌کنیم.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ارزدیجیتال، سرهنگ محمد بوستانی در گفتگو با خبرگزاری شهرآرانیوز، با اعلام اینکه تاکنون شکایتی درباره فعالیت در اتریوم اعلام نشده است، گفت:
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فعالیت شرکت‌های هرمی‌ای که به نوعی از خارج کشور هدایت می‌شوند یا آن دسته از شرکت‌های هرمی‌ای که در داخل مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت ندارند، جرم و ممنوع است.
 
او با هرمی خواندن اتریوم گفت:
 
با شمار زیادی از شکایت‌ها درباره کلاهبرداری شرکت‌های مشابه دیگر مواجهیم که با همین شیوه در حال فعالیت‌اند و به جذب مشتری و سرمایه‌گذار اقدام کرده‌اند. از این رو توصیه اکید می‌کنیم شهروندان به این قبیل کارهای اقتصادی وارد نشوند و خودشان را گرفتار نکنند.
 
رئیس پلیس پیشگیری خراسان‌رضوی هشدار می‌دهد:
 
سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها هیچ تضمینی ندارد، زیرا پول را به حسابی واریز می‌کنید که تأییدشده نیست و شناختی نسبت به صاحبان آن حساب‌ها در خارج از کشور ندارید! هر اتفاقی بیفتد، به چه کسی می‌توان متوسل شد و از کدام کانال امکان پیگیری هست؟! در عمل هیچ دسترسی‌ای وجود ندارد.
 
با بررسی‌های وب‌سایت ارزدیجیتال، به نظر می‌رسد که این اظهارات رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی، به طرح‌هایی مانند دابل وی (Double Way) که با نام «قرارداد هوشمند اتریوم» کلاهبرداری می‌کنند، مرتبط باشد.
 

 

 

با این حال، از آنجایی که اتریوم یک پلتفرم است که می‌توان روی آن هر برنامه‌ای ساخت، نمی‌توان خود اتریوم را یک شبکه هرمی دانست. اگر اتریوم را مشابه اینترنت در نظر بگیریم، طرح‌های کلاهبرداری مانند دابل وی، سایتی روی اینترنت هستند، اما نمی‌توان خود اینترنت را کلاهبرداری دانست.
منبع خبر: ارزدیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics