تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آموزش مجازی دروس عملی در دانشگاه فنی و حرفه ای

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به جنبه های مثبت آموزش مجازی برای دروس عملی گفت: با در پیش گرفتن آموزش مجازی دروس عملی، زمینه ساز بروز خلاقیت و نوآوری در این دانشگاه خواهیم بود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری  مهر، وبینارآموزشی «آموزش الکترونیکی دروس عملی» به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور حدود ۸۰۰ نفر از اساتید، مدیران و دانشجویان مراکز سراسر این دانشگاه برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

غلامرضا کیانی، با تبریک دهه سرآمدی آموزش به تمامی جهادگران عرصه آموزش بویژه آموزش دروس عملی و کارگاهی، افزود: ما در شورای آموزشی و شورای دانشگاه در موضوع آموزش الکترونیکی دروس عملی با سه سناریوی راهبردی مواجه بودیم.

 

وی ادامه داد: اول اینکه ما می توانستیم همانند برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام کنیم که اساساً دروس عملی و کارگاهی ما قابلیت ارائه بصورت مجازی را ندارند و باید در انتظار بازگشایی دانشگاه ها بمانیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: سناریوی دوم اینکه فارغ از اینکه شدنی است یا نه و با چه کیفیتی قابل انجام است به تمامی مراکز اعلام نماییم که همه موظفند دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی را حتماً به شکل الکترونیکی ارائه کنند.

 

 وی ادامه داد: اما سناریوی سوم اینکه به تشخیص یک مرجعی در دانشگاه فنی و حرفه ای که می توانست کمیته های تخصصی چهل و چندگانه برنامه های درسی دانشگاه باشند، نحوه ارائه الکترونیکی دروس عملی رشته ها تعیین گردد و طبیعتاً این کمیته ها می بایست تولید محتوا کرده و در اختیار دانشکده ها و آموزشکده ها قرار می دادند.

 

کیانی ادامه داد: پس از بحث و بررسی در شوراها به این نتیجه رسیدیم که هر سه این سناریوها در دانشگاه فنی و حرفه ای عملی و قابل اجرا نبوده و آنچه تصمیم گیری شد و به تمامی مراکز نیز بخشنامه گردید این بود که به تشخیص کارگروه آموزش مجازی هر دانشگاه که در آن مدیران گروه و استادان و اعضاء هیئت علمی رشته ها نیز حضور خواهند داشت، بسته به توانایی ها و داشته های هر دانشگاه تصمیم گیری، محتواسازی و بسترسازی شده و سپس به مراکز تابعه آن دانشگاه ارسال شوند.

 

وی به جنبه های بسیار مثبت آموزش مجازی دروس عملی اشاره و عنوان کرد: در بسیاری از مراکز فنی و حرفه ای سراسر کشور کلاس های زیادی با تعداد پایین دانشجو دایر می شوند که ما می توانیم برخلاف روال دانشگاههای دیگر که ساعات آموزش را کم می کنند، به جهت در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی از روش الکترونیکی برای این کلاس‌ها بهره بگیریم.

 

کیانی افزود: از سویی با در نظر گرفتن فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در باب ابتکار و خلاقیت، با در پیش گرفتن آموزش مجازی دروس عملی زمینه ساز بروز و نمود خلاقیت و نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه ای باشیم.

 

سپس دکتر فاطمی، رئیس مرکز فناوری های دیجیتال و مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران بعنوان مدرس وبینار، مطالب خود را در قالب فایل های پاورپوینت و ویدیویی در خصوص یاد دهی و یادگیری دروس عملی متکی بر فناوری های دیجیتالی ارائه کرد.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics