تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بزرگترین عرضه اموال دولتی در هفته آینده

معاون وزیر اقتصاد از بزرگ‌ترین عرضه اموال دولتی در هفته آینده که مربوط به بانک سپه است، خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولت باید عرضه شود که این برنامه را محقق خواهیم کرد.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عباس معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هرچند هنوز آمار دقیقی از میزان استقبال مردم در صندوق واسطه‌گری مالی یکم را نداریم اما حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان پذیره‌نویسی انجام شده است.

به گفته معمارنژاد، سقف یونیت‌های صندوق‌های ETF معادل ۱.۷ میلیارد یونیت است و احتمالا در روزهای پایانی استقبال از آن بیشتر خواهد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی همچنین با اشاره به جزئیات صندوق‌های بعدی گفت: برنامه‌ریزی دولت واگذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان سهام دولتی از طریق سه صندوق ETF است که صندوق‌های بعدی صندوق‌های پالایشگاهی، فولادی و خودرویی خواهند بود.

 

عباس معمار نژاد با بیان اینکه ارزش کل سهام صندوق واسطه‌گری یکم، حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: برآورد می شود حدود هشت میلیون نفر در این پذیره‌نویسی شرکت کنند و روشی که دولت برای واگذاری سهام خود در قالب صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) انتخاب کرده با این هدف است که هر ایرانی دارنده شماره ملی فارغ از سن، شغل و داشتن یا نداشتن کد بورسی بتواند از منافع آن بهره مند شود.

 

وی با رد این ادعا که دولت برای تامین کسری بودجه خود اقدام به عرضه واحد های مذکور نموده است، گفت: اگر قرار بر این بود، باید واگذاری سهم دولت در شرکت های عضو صندوق (etf) به طریقی غیر از این و مثلا به شکل بلوکی و با قیمت بالاتر انجام میگرفت در حالی که کل ارزش سهام عرضه شده بر مبنای قیمت روز گذشته، حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان است اما ما آن را به ارزش حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان، واگذار می کنیم.

 

معمار نژاد اعلام کرد: پس از پایان مهلت پذیره نویسی در سی و یکم اردیبهشت ماه، به مدت یک هفته، اطلاعات را از بانک های منتخب کشور جهت پذیره نویسی، جمع بندی کرده و پس از تبادل اطلاعات با سازمان بورس و اوراق بهادار، واحد های سهم اختصاص یافته به هر فرد را مشخص می کنیم و اگر احتمالا پذیره نویسی بیش از حد نیز صورت گرفته بود، بعد از یک هفته پول مردم را بر میگردانیم.

 

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ برنامه ای برای تمدید مهلت پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) (واسطه گری مالی یکم) پس از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ندارد، اظهار داشت: البته اگر پس از پایان تاریخ مذکور، به این جمع بندی برسیم که پذیره نویسی نیاز به تمدید دارد، این کار را انجام خواهیم داد.

 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه مدیریت دولت در این صندوق تا سال ۱۴۰۰ است، افزود: پس از آن، هر شخص حقیقی و حقوقی که بیش از یک دهم درصد از واحدهای این صندوق را داشته باشد، می تواند در مجامع این صندوق شرکت کند.

 

بزرگ‌ترین عرضه اموال دولتی در راه بورس

این مقام مسئول ادامه داد: تا پایان سال تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولت باید عرضه شود که این برنامه را محقق خواهیم کرد. هفته آینده بزرگ‌ترین عرضه اموال دولتی در راه است که مربوط به بانک سپه است.

 

معمارنژاد با اشاره به واگذاری دارایی‌های مازاد بانکی، گفت: گروه سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان چند مرحله در بورس واگذار می‌شود که اولین مرحله آن ۱۸ درصد خواهد بود. همچنین گروه توسعه ملی مربوط به بانک ملی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان به زودی در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فرزانه جنتی |   1399/05/21 21:11:14   |
0     0
برنامه‌ریزی دولت واگذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان سهام دولتی از طریق سه صندوق ETF است که صندوق‌های بعدی صندوق‌های پالایشگاهی، فولادی و خودرویی خواهند بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics