تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت بیت کوین سه روز پس از هاوینگ به مرز ۱۰,۰۰۰ دلار رسید

قیمت بیت کوین امروز با ۸ درصد افزایش به مرز ۱۰,۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ارز دیجیتال، بیت کوین که از سه روز پیش پس از وقوع هاوینگ (نصف شدن عرضه بیت کوین‌های جدید در هر ده دقیقه) جهش خود را آغاز کرده بود، امروز ۲۵ اردیبهشت با حدود ۸ درصد رشد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به مرز ۱۰,۰۰۰ دلار رسید. در زمان نگارش این خبر، قیمت کمی اصلاح شده است و روی سطوح حدود ۹,۷۰۰ دلار قرار دارد.

 

 

قیمت بیت کوین سه روز پس از هاوینگ به مرز ۱۰,۰۰۰ دلار رسید

 

نمودار قیمت بیت کوین


بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار حدود سه روز پیش سومین هاوینگ تاریخ خود را پشت سر گذاشت. پاداش استخراج‌کنندگانی که با قدرت پردازش سخت‌افزارهای خود به حفظ امنیت شبکه بیت کوین کمک می‌کنند، نصف شد و از ۱۲.۵ BTC به ۶.۲۵ BTC رسید. هاوینگ به‌طور عمدی در کد این شبکه تعبیه شده است تا هر چهار سال یکبار (هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک) تورم بیت کوین را کاهش دهد و به افزایش کمیابی این «طلای دیجیتال» کمک کند. با وجود هاوینگ و طبق برآوردها، استخراج تمام بیت کوین‌ها تقریباً تا سال ۲۱۴۰ طول خواهد کشید. براساس یک دیدگاه رایج در میان سرمایه‌گذاران و کاربران بیت کوین، هاوینگ با نصف کردن عرضه بیت کوین‌های جدید به بازار، می‌تواند موجب رشد شدید قیمت این ارز دیجیتال شود. تاریخچه قیمت بیت کوین پس از دو هاوینگ قبلی هم این دیدگاه را تأیید می‌کند.

 

رشد شدید قیمت بیت کوین پس از هاوینگ در حالی رقم خورد که با توجه به هاوینگ ارزهای دیجیتال دیگر قبل از بیت کوین، از جمله لایت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی و کاهش قیمت آنها، بیشتر تحلیل‌گران انتظار کاهش قیمت را داشتند.

 

لحظه هاوینگ قیمت بیت کوین حدود ۸,۵۰۰ دلار بود که با احتساب قیمت ۱۰,۰۰۰ دلاری اخیر، می‌توان گفت طی ۳ روز گذشته قیمت حدود ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

دیگر ارزهای دیجیتال بازار هم با میانگین ۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، امروز افزایش قیمت را تجربه کردند. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار با ۶ درصد رشد طی ۲۴ ساعت اخیر به ۲۰۲ دلار و ریپل (XRP) با ۳ درصد به ۰.۲ دلار رسید.

 
منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics