تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایی شد ه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقدامات مجلس دهم، در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشریح کرد.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ محمدرضا پور ابراهیمی داورانی با اشاره به اقدامات کمیسیون اقتصادی و مجلس برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: مجلس دهم 2 گام مهم برای مقابله با قاچاق کالا و ارز برداشته است؛ نخستین اقدام تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود تا علل ناکارآمدی عملکرد دولت ها در این زمینه شناسایی شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پور ابراهیمی داوارانی با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا، افزود: اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و برخورد با نهادهای متخلف و تشویق دستگاه هایی که به وظایف خود عمل کردند، از جمله نتایج تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در پی آن بخش عمده ای از مشکلات موجود در این زمینه برطرف خواهد شد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: پس از سه سال تلاش مستمر کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایی شد و در حال حاضر در شورای نگهبان بررسی می شود، با این قانون بسیاری از دغدغه های کنونی مانند قاچاق ارز از مبادی رسمی برطرف می شود.

 

کم اظهاری مقداری، یکی از راه‌های قاچاق از مبادی رسمی است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کم اظهاری مقداری، یکی از راه های قاچاق از مبادی رسمی است به طور مثال واردکننده 1200 واحد کالا وارد کشور می کند، درحالیکه واردات 1000 واحد کالا را اظهار کرده است، در این شرایط به راحتی قاچاق انجام گرفته است.

 

وی  با بیان اینکه بخشی از کم اظهاری در واردات کالا به عنوان خطای محاسباتی در گمرکات پذیرفته شده است، ادامه داد: در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کم اظهاری بیشتر از مقدار مشخصی به طور مثال 10 درصد، قاچاق تلقی شده و با آن برخورد می شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح ساختار ستاد مقابله با قاچاق کالا را یکی دیگر از دستاورد های اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics