تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نیاز کسب‌وکارهای کوچک به مؤسسات حسابرسی کوچک در بحران کرونا

با گسترش کرونا در سراسر جهان، روش‌های زندگی و کار ما به‌طرز چشم‌گیری تغییر کرده است.در این نوع محیط، یک ماه می‌تواند خیلی طولانی احساس شود. اما برای شرکت‌های کوچک و متوسط​​، یک ماه با سرعت چشم برهم زدن می‌گذرد. ​​

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران، ​​شرکت‌های متوسط دارای ذخیره‌ی نقدی کم‌تر از یک ماه هستند. در روزهای سخت، هر روزی که می‌گذرد این شرکت‌ها به خط پایان نزدیک‌تر می‌شوند درحالی‌ که هیچ یک از آن‌ها نمی خواهند از آن عبور کند. به همین دلیل، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که بیش از 90 درصد کسب‌وکارهای جهان را تشکیل می‌دهند تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند. دارندگان این کسب‌وکارهای تجاری تصمیمات بسیار سختی را در مورد کارکنان و حقوق و دستمزد آن‌ها می‌گیرند. آن‌ها در تلاش هستند تا هزینه‌های جاری را با کم‌ترین میزان درآمد خود پوشش دهند. و در حال حاضر، در جست و جوی اطلاعاتی هستند که برای استفاده از بسته‌های حمایتی دولت به آن‌ها کمک می‌کند.این واحدهای تجاری به حمایت حسابدارانی نیاز دارند که روی آن‌ها شناخت دارند و به آن‌ها اعتماد دارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

واقعیت این است که بسیاری از مؤسسات حسابرسی کوچک و متوسط از ابتدای فعالیت یک کسب‌وکار تجاری با آن‌ها همراه بوده‌اند و می‌دانند چه مسیری را طی کرده‌اند. این مؤسسات اکنون می‌توانند با ابزارهای مناسب بین حالت بحران و حالت عمل شکاف ایجاد کنند. هر کسب‌وکار باید تصمیمات دشوار بی‌سابقه‌ای برای شرایط خود بگیرد، مؤسسات حسابرسی کوچک و متوسط باید به سه اصل ارائه‌ی راهنمایی برای کمک به مشتریان خود برای طی کردن مسیر سخت فعلی، توجه کنند.

 

نخستین کار ایجاد روابط قابل‌اعتماد است. مؤسسات حسابرسی کوچک و متوسط بسیار مهم هستند زیرا آ‌ن‌ها مشاوران در دسترسی هستند که کسب‌وکارها به آن‌ها اعتماد کرده‌اند، نه تنها برای خدمات معاملاتی مانند حسابرسی‌های مالیاتی، بلکه برای کمک به مشتریان در حل مشکلات تجاری بلندمدت. هم اکنون همدلی تقاضای زیادی دارد. از آن‌جا که بسیاری از نیروهای کار به کار از راه دور مبادرت ورزیده‌اند و استفاده از سیستم‌های دیجیتالی رونق یافته، ارتباط با مشتری می‌تواند به‌سادگی با یک تماس تلفنی یا یک ایمیل باشد. مؤسسات حسابرسی می‌توانند با درک این‌که افراد چه از نظر شخصی و چه از نظر کسب‌وکار تحت فشار شدید هستند باب گفت‌وگوهای قابل‌اعتماد و صادقانه را باز کنند که باعث اطمینان بیش‌تر مشتریان در بلندمدت می‌شود.

 

دوم، مؤسسات حسابرسی کوچک و متوسط با سرعت عمل می‌کنند. بسیاری از حسابداران کمال گرا هستند، این همان چیزی است که باعث می‌شود گزارشگری مالی را به‌خوبی انجام دهند. اما در این شرایط همه چیز به صورت روزانه در حال تغییر است و مؤسسات حسابرسی باید درک دقیقی از خواسته‌های مشتریان خود داشته باشند. به عنوان مثال در ایالات متحده، نظرسنجی گلدمن ساکس از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نشان می‌دهد 67 درصد نمی دانند چگونه به بودجه‌ی اضطراری دسترسی یابند یا آن را درخواست کنند. شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در چنین موقعیت‌هایی به راهنمایی‌های پویا نیاز دارند. حسابداران حرفه‌ای باید دیدگاه خود را در مورد اطلاعات مالی که به زبان روشن و واضح در دسترس است ارائه دهند تا صاحبان کسب‌وکارها ماهیت مهم تصمیمات خود را درک کنند.

 

 اصل سوم پذیرش سازگاری است. از هم اکنون، مؤسسات باید در مورد چگونگی تکامل مدل عملیاتی خود فکر کنند. چابکی در این مدت مهم خواهد بود. فناوری که اعضای مؤسسات را با یک‌دیگر و مشتریان متصل می‌کند، ضروری است. شیوه‌های تکامل یافتن کار که ممکن است ساعات کاری انعطاف پذیرتر و فرصت‌های بیش‌تری برای کسب مهارت و مهارت سنجی را شامل شود، نیز مهم است. مؤسسات حسابرسی باید خدمات مشاوره‌ی بیش‌تری را که متناسب با هر مشتری خاص است، در نظر بگیرند. حسابداران باید هم‌اکنون به کسب‌وکارها کمک کنند منابع موجود در اختیار آن‌ها را رمزگشایی کنند و به واحدهای تجاری کوچک و متوسط ​​برای به روزرسانی مدل‌های تجاری کمک کنند.

 

فراتر از جمع آوری اطلاعات، مؤسسات حسابرسی کوچک و متوسط می‌توانند توصیه‌های عملی و کاربردی را نسبت به یک کسب‌وکار شخصی یا صنعت ارائه دهند. کرونا این فرصت را ایجاد می‌کند تا حسابداران حرفه‌ای به عنوان شرکای واقعی بنگاه‌های اقتصادی دیده شوند. اکنون زمان دشواری به خصوص برای واحدهای تجاری کوچک و متوسط است. با نگاه به چین، شرکت‌های بزرگ شاهد از سرگیری نرخ کار هستند که به 98.6 درصد رسیده است، در حالی که شرکت‌های کوچک و متوسط ​​فقط 76.8 درصد گزارش داده‌اند.

 

در سراسر جهان، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​ به مشاوره‌ی حسابداران قابل اعتمادی نیاز دارند که می‌توانند علاوه بر کمک برای مطابقت با تأثیرات کووید 19،یک دوره‌ی کاملاً متفاوت را برای سال آینده و پس از آن ترسیم کنند. برای واحدهای تجاری کوچک و متوسط و مؤسسات حسابرسی کوچک و متوسط تقویت روابط قابل اعتماد، تصمیم‌گیری سریع اما هوشمندانه و پذیرفتن مدل های عملیاتی جدید در این مقطع زمانی، اطلاعات زیادی درباره‌ی نحوه‌ی کار در آینده را منتقل می‌کند.

 

منبع خبر: جامعه حسابداران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics