تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش بیت کوین و سهام‌ها، رشد نفت و طلا

پس از صحبت‌های دونالد ترامپ و انتقاد او از عملکرد چین در مقابله با ویروس کرونا و وضعیت فعلی هنگ‌کنگ، قیمت بیت کوین نیز برای اولین بار در سه روز گذشته با کاهش همراه بود. بازارهای سهام نیز از این صحبت‌ها بی‌نصیب نماندند و سقوطی جزئی را تجربه کردند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ارزدیجیتال، بامداد امروز، قیمت هر واحد بیت کوین با کاهشی کمتر از یک درصد در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده ۹,۴۰۰ دلار معامله می‌شد. در حالی شاهد این کاهش قیمت بودیم که پادشاه ارزهای دیجیتال جهشش را از روز چهارشنبه و از قیمت ۸,۸۰۰ دلار آغاز کرده بود. در ادامه و روز پنجشنبه نیز هر واحد بیت کوین به ۹,۶۰۰ دلار رسیده بود.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برخی از تحلیل‌گران هشدار داده بودند که سخنرانی روز جمعه ترامپ در کاخ سفید ممکن است به تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین بینجامد و او اقداماتی تازه در ارتباط با روابط کشورش و چین صورت دهد. صد البته این اتفاق نیفتاد و ترامپ به تحریم برخی از مقامات چینی اکتفا کرد. اقدام دیگر او، لغو برخی از معافیت‌های خاص تجاری برای هنگ‌کنگ بود. وی همچنین اظهار داشت که فاز اول توافق تجاری میان آمریکا و چین دست نخورده باقی خواهد ماند.
 
همزمان با شروع سخنرانی روز جمعه ترامپ، بازارهای سهام با کاهش ارزش همراه شد و پس از اتمام سخنرانی، این کاهش ارزش احیا شد. جاشوآ ماهونی (Joshua Mahony)، تحلیل‌گر ارشد پلتفرم سرمایه‌گذاری آی‌جی (IG)، در یادداشت روز جمعه خود نوشت:
 
ایالات متحده از جدا کردن [فعل و انفعالات] اقتصادی مرتبط با هنگ‌کنگ، ضررهای سنگینی را متحمل خواهد شد؛ در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، تجارت مازاد آمریکا ۲۹۷ میلیارد دلار برآورد شده است و این رقم در مقایسه با دیگر شرکای تجاری آمریکا، بسیار بیشتر است.
 
در سوی دیگر، شاخص سهام S&P500 در آمریکا جهشی کمتر از یک درصد را تجربه کرد.
 
بیت کوین در محدوده‌ای بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ روزه (MA10) و ۵۰ روزه (MA50) قرار دارد. معامله‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که مقاومتِ فعلی روی نمودارها صعودی است، اما حجم کم معاملات می‌تواند به سرعت باعث تغییر احساسات بازار در جهتی مخالف شود.

 

 

منبع خبر: ارزدیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics