تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت۳میلیارد ریال تخلف صنفی درماه رمضان/نظارت بر بازار استان سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت سمنان، گفت: در طول ماه رمضان و با اجرای طرح نظارت نوروزی پرونده سه میلیارد ریال تخلف اصناف در استان مفتوح شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی یحیایی صبح شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی صمت استان سمنان ضمن تشریح عملکرد این سازمان در مقابله با گران‌فروشی و تخلفات صنفی ماه رمضان، بیان کرد: ۴۰۰ پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی ماه رمضان ۹۹ تشکیل‌شده است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار رمضان با هدف مقابله با تخلفات به ویژه در کالاهای اساسی ویژه مصرف ماه رمضان در سبدهای اقلام لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما و میوه و… به اجرا درآمد و پرونده متخلفان به دستگاه قضائی ارجاع شد.
 
معاون صمت استان سمنان با بیان اینکه طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه مبارک آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت، تاکید کرد: در این مدت تعداد پنج هزار و ۴۵۰ فقره بازرسی انجام شد که در این بازرسی‌ها ۵۰۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۴۰۵ پرونده تخلف تشکیل شده است.
 
یحیایی گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور را مهمترین تخلفات اصناف استان در ماه رمضان دانست و ابراز کرد: ارزش ریالی پرونده‌های مفتوح شده تخلفات در استان طی ماه رمضان بالغ بر سه میلیارد ریال محاسبه‌شده است.
 
وی افزود: در ماه رمضان همچنین ۱۹۰ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام و توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی‌شده است.
 
معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics