تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تبحر در مسایل مالی روزمره، یعنی...

مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود این است که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.» و اینکه «چه زمان باید پس انداز کنیم» و «چه زمان باید هزینه کنیم» و بسیاری آموزه های دیگر از این قبیل. اگر همه ما این نکات را آموزش دیده و در عملی کنیم، می توانیم بگوییم مدیریت صحیح مسائل مالی زندگی خود را فراگرفته ایم.

 ممکن است برای شما پیش آمده باشد که بیش از بیست دقیقه با شخصی درباره مدیریت پول و عادت های درست مالی صحبت کرده باشید و این عبارت را شنیده باشید: «ای کاش این مسائل را در مدرسه به ما آموزش داده بودند». بله، ما هم همین طور فکر می کنیم.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

تصور کنید که در جامعه امروز ما آموزش مفاهیم مالی و به کار بستن  آن ها چقدر می تواند در تصمیمات مالی ما  کمک کننده و اثربخش باشد.
ممکن است تصور کنیم که علم ریاضی می تواند در این خصوص به ما کمک کند. البته که علوم ریاضی به عنوان پیش نیاز علوم مالی بسیار کمک کننده و ضروری است؛ اما ریاضی به تنهایی کافی نیست؛ زیرا برای همه ما گاهی پیش آمده است که علاقه مند به خرید وسیله ای غیرضروری و لوکس باشیم و با اینکه می دانیم در آن زمان پول اضافه ای برای خرید آن نداریم، اما آن را می خریم. پس علم مدیریت مالی چیزی فراتر از ریاضیات و کار با اعداد و ارقام است.
 
یکی از مهم ترین دانش هایی که باید به افراد به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود این است که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.» و اینکه «چه زمان باید پس انداز کنیم» و «چه زمان باید هزینه کنیم» و بسیاری آموزه های دیگر از این قبیل. اگر همه ما این نکات را در سنین پایین آموزش دیده و در بزرگسالی عملی کنیم، می توانیم بگوییم مدیریت صحیح مسائل مالی زندگی خود را فراگرفته ایم.
 
بنابراین به نظر می رسد دوره آموزشی که در آن در کنار ریاضیات رفتار مالی آموزش داده نشود، دوره کارآمدی نخواهدبود. چه بسا رفتار مالی بسیار بااهمیت تر از کار با اعداد و ارقام است و فراگرفتن و عملی کردن آن در زندگی واقعی سخت تر است.
 
دراین مطلب سعی می شود یک دوره کامل خودآموز مالی را از پایه طراحی کنیم. به هر حال پول چیزی است که هر فرد باید به طور کامل درک کند تا بتواند زندگی پربارتری داشته باشد. این واقعیتی دارد که درگیری های مالی سبب بروز درگیری های فکری بیشتری در زندگی هر فرد خواهدشد.
 
مرحله اول
ما بحث درباره پول را با بحث درباره یک واژه مهم که کلید موفقیت مالی است، آغاز می کنیم: رفتار.
اشتباه نکنید زندگی مالی شما را پول تشکیل نمی دهد، بلکه این رفتار شما در مواجهه با پول است که زندگی مالی شما را می سازد. کنار گذاشتن عادت های بد همیشه سخت است و عادت های مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است قبل از اینک اولین درآمد کسب شود، عادات مالی درست درباره درآمد در فرد ایجاد شود. پس برای شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
 
مرحله دوم
در این مرحله نگاهی به درآمدها خواهیم کرد. شما باید بدانید که آیا درآمد فعلی شما زندگی شما را تامین می کند یا خیر. بدین معنی که شما با درآمد خود باید حداقل بتوانید:
1.    بدهی های خود را پرداخت کنید.
2.    هزینه های روزمره زندگی را بپردازید.
3.    بخشی از آن را برای تامین آینده خود پس انداز کنید.
اگر درآمد شما به حد کافی نباشد باید به سراغ شغل دوم بروید. البته فراموش نکنید که وظایف بیش از حد توان خود را به خود تحمیل نکنید؛ زیرا این مسئله باعث ایجاد تحمیل فشار زیاد و کم شدن کیفیت زندگی شما می شود.
 
مسئله دیگری که باید در این مرحله به آن توجه کنید، این است که با افزایش درآمد خود در طول زمان الگوی مصرفتان را هم تغییر ندهید. و به عبارتی هزینه تراشی های جدید نداشته باشید. این باعث می شود که سبک زندگی شما با درآمدهای هنگفت تنظیم شود و در صورتی که دوباره به هر دلیل درآمدتان کاهش پیدا کند، دچار مشکل شوید.
این را فراموش نکنید که در هر طبقه درآمدی که باشید باید از هزینه های غیرضروری تا حد امکان خودداری کنید.
 
و سومین مسئله که باید مد نظر داشته باشید این است که تا از محقق شدن درآمدی اطمینان حاصل نکرده اید، نباید تصمیمی درباره هزینه کردن آن بگیرید.
 
مرحله سوم
این مرحله بودجه بندی است. در مرحله قبل شما نگاهی اجمالی به درآمد و هزینه های خود داشتید و از رقم درآمد خود تا حدودی اطمینان حاصل کردید. از آنجا که با کسب هر درآمدی هزینه هایی به دنبال آن می آید، لازم است برنامه ریزی مدون داشته باشیم که هر بخش از درآمد را در چه زمینه ای هزینه کنیم و چقدر را به پس انداز اختصاص دهیم.
در این مرحله نیز به رفتار و اهمیت آن بر می گردیم. این طبیعی است که با هر افزایش درآمدی سطح تمایلات شما برای هزینه هایی که انجام می دهید هم تغییر یافته و هزینه هایتان افزایش پیدا می کند؛ اما این شما هستید که باید با تصمیم گیری های عاقلانه بهترین برنامه ریزی را برای پول خود انجام دهید. همچنین فراموش نکنید که مهم ترین بخش بودجه بندی پس انداز است. پس قبل از هر تصمیمی حداقل 10 درصد درآمد خود را برای این منظور کنار بگذارید.
 
به مرحله چهارم خوش آمدید 
این مرحله همان زمانی است که شما باید هدف مالی خود را مشخص کنید. شاید تصور نمی کردید که هدف گذاری یکی از مراحل دوره آموزشی مدیریت مالی شخصی باشد. اما برعکس این تصور، هدف گذاری یکی از مهم ترین مراحل است. که به سایر تصمیم گیری ها و اقدامات ما جهت می دهد. برای شروع اهداف مالی 30 روزه تنظیم کنید و با رفتار مالی درست آن را پیگیری کنید. 
 
مرحله پنجم 
باد بگیرید که چگونه میلیونر شوید. در مراحل قبل ما یاد گرفتیم که چطور پس انداز کنیم. اما پس انداز تنها کافی نیست؛ زیرا در طی زمان و با توجه به نرخ تورم از ارزش این پول کاسته می شود. پس در اینجا مفهوم سرمایه گذاری را به زندگی مالی خود وارد می کنیم. سرمایه گذاری این امکان را به شما می دهد که از پس انداز خود سود کسب کنید و در سال های آتی نیز از سرمایه گذاری مجدد همین سود، سود مضاعفی نصیبتان شود. «سود مرکب» همان فرمول میلیونر شدن شماست.
زمان مهم ترین و ارزشمندترین فاکتور در این مرحله است. اگر شما هرچه زودتر یک گزینه درست سرمایه گذاری را انتخاب کنید و پس انداز خود را سرمایه گذاری کنید و پس انداز خود را سرمایه گذاری کنید، نه تنها از ارزش پول شما کاسته نمی شود، بلکه سود نیز به دست خواهیدآورد.
 
مرحله ششم 
بهره بردن از بیمه گامی مهم است. هرچند که وقوع هرگونه اتفاقی برای اموال ما یا از کار افتاده شدن پیش از بازنشستگی یک احتمال است که شاید هرگز به وقوع نپیوندد؛ اما ما در مدیریت مالی صحیح سعی می کنیم خود را از معرض ریسک های بزرگ و بیهوده دور کنیم. بیمه یکی از بهترین راه ها برای پوشش این قبیل ریسک هاست. شما می توانید با پرداخت مبلغ اندکی در دوره های زمانی مشخص این ریسک را از خود دور کنید.
 
مرحله آخر
بازنگری و اصلاح، حال که مراحل مختلف یک دوره خودآموزی مدیریت مالی صحیح را فراگرفتیم، لازم است این مراحل را بارها برای خود تکرار کنیم تا افزون بر یادگیری دقیق این روند و تسلط بر آن اشتباهات گذشته خود را اصلاح کنیم. برای نمونه ممکن است که در طی زمان متوجه شویم که هدف گذاری درستی نداشته ایم یا بودجه بندی ما دقیق نبوده است. در این مرحله ما با دید عمیق تر و گسترده تری که نسبت به مسائل مالی خود پیدا کرده ایم مهارت مدیریت امور مالی خود را ارتقا می بخشیم.
در شرایطی که به دلیل سیاست های نادرست اقتصادی و یا عوامل دیگر، ثبات پولی و مالی در کشور برقرار نباشد قیمت کالاهای اساسی، مسکن، طلا و سهام به تبع آن دچار نوسانات زیادی خواهند شد آشنایی با مسایل مالی روزمره و نحوه برخورد صحیح با ماوانع  ومشکلات مالی لازم و ضروری به نظر می رسد.
منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/23 02:43:46   |
2     0
ما بحث درباره پول را با بحث درباره یک واژه مهم که کلید موفقیت مالی است، آغاز می کنیم: رفتار.شما باید بدانید که آیا درآمد فعلی شما زندگی شما را تامین می کند یا خیر. بدین معنی که شما با درآمد خود باید حداقل بتوانید:
1. بدهی های خود را پرداخت کنید.
2. هزینه های روزمره زندگی را بپردازید.
3. بخشی از آن را برای تامین آینده خود پس انداز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/29 04:58:35   |
یکی از مهمترین مسائل در زندگی امروزی مدیریت مسائل مالی و داشتن سواد مالی است برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم .....نیاز به بودجه بندی و تعیین اهداف مالی اتی داریم که متناسب با ان پس انداز صورت میگیرد....و با توجه به تورم سرمایه گذاری پس اندازها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
Mona |   1399/04/17 10:56:10   |
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود این است که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.در شرایطی که به دلیل سیاست های نادرست اقتصادی و یا عوامل دیگر، ثبات پولی و مالی در کشور برقرار نباشد قیمت کالاهای اساسی، مسکن، طلا و سهام به تبع آن دچار نوسانات زیادی خواهند شد آشنایی با مسایل مالی روزمره و نحوه برخورد صحیح با ماوانع ومشکلات مالی لازم و ضروری به نظر می رسد.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/18 19:44:41   |
در رفتار با پول باید عادات خود را اصلاح کنیم و طرز استفاده صحیح از پول را بدانیم. عادات بد را کنار بگذاریم وتصمیم گیری خود را اصلاح کنیم. اگر نتوانیم بدهی و هزینه های خود را تامین کنیم باید به شغل دوم روی بیاوریم و از هزینه تراشی دوری کنیم و تا از محقق شدن درآمد اطمینان حاصل نکرده اید از ایجاد هزینه و بدهی خودداری کنید.
اگر مقداری از درامد را برای آینده پس انداز و سرمایه گذاری کنید برای تامین مخارج خوب است ولی با توجه به نرخ تورم و بالا رفتن میزان آن باید باز هم در راه ایجاد درآمد بکوشید اما به خودتان فشار نیاورید زیرا از کیفیت زندگی تان کاسته می شود.
علیرضا آزاد |   1399/04/25 10:15:47   |
یعنی اینکه با داشتن اطلاعات کامل و مفید بتوانیم بصورت بهینه و منظم از منابع مالی استفاده در جهت پیشبرد اهداف مدنظر.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:46:22   |
ماابتدا بایددرامد خودرا درنظر گرفته تا بتوانیم با این درآمد هم مصرف کنیم هم پس انداز کنیم وهم بدهی های خودرا بدهیم اگر درآمدما کمتر بود یا بایدهزینه های خود را کاهش دهیم یا به فکر درامد دوم باشیم وبرنامه ریزی درستی داشته وبا توجه به تورم باید طوری پس انداز کنیم که سود هم ببریم وتمام اموال خود را بیمه نماییم ودر صورتی که درلمدمان افزایش پیدا کرد سعی کنیم هزینه تراشی نکنیم تا با درلمد بیشتر پس انداز بیشتری داشته باشیم
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 14:54:13   |
از مهمترین مسائل در زندگی های امروزی مسائل مالی هست.که بدون داشتن مهارت و تبحر در برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمی توان به اهداف مالی خود رسید
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/26 21:13:47   |
باید درامد خود را در نظر گرفته تا بتوانیم هم مصرف کنیم هم پس انداز داشته باشیم.باید عادتهای بد مالی را دور بریزیم.در این راه باید درامد کافی و دانش مالی داشته باشیم.و باتوجه به تورم سرمایه گذاری پس انداز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مهدی کاظمی |   1399/04/27 09:50:50   |
درزندگی امروزی داشتن سواد وریسک پذیر بودن بسیار مهمواست
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:14:34   |
یعنی اینکه با داشتن اطلاعات کامل و مفید بتوانیم بصورت بهینه و منظم از منابع مالی استفاده در جهت پیشبرد اهداف مدنظر.
محمد پوراکبری |   1399/04/31 11:48:41   |
سوالی را دریافت نمیکنم ک ب ان پاسخ دهم ..
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/01 08:10:57   |
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل
زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود. ماابتدا بایددرامد خودرا درنظر گرفته تا بتوانیم با این درآمد هم مصرف کنیم هم پس انداز کنیم وهم بدهی های خودرا بدهیم
محمد رحیمی |   1399/05/08 19:03:58   |
مدیریت مساءل مالی برای یک زندگی خوب الزامی است که انسان هم هزینه ها را پوشش دهد و هم سرمابه گذاری مناسب انجام شود برای اینده روشن
مبینادشتی |   1399/05/11 16:17:02   |
باید عادتهای بد مالی را دور بریزیم.در این راه باید درامد کافی و دانش مالی داشته باشیم.و باتوجه به تورم سرمایه گذاری پس انداز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سارا محمودآبادی |   1399/05/21 19:52:13   |
باید درامد خود را در نظر گرفته تا بتوانیم هم مصرف کنیم هم پس انداز داشته باشیم.باید عادتهای بد مالی را دور بریزیم.در این راه باید درامد کافی و دانش مالی داشته باشیم.و باتوجه به تورم سرمایه گذاری پس انداز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:11:34   |
سواد مالی . ریسک پذیر بودن . اطلاعات کامل و مفید. استفده بهینه و منظم از منابع مالی مهم است .
زهرا افتخاری |   1399/03/25 10:24:45   |
0     0
برای موفقیت در زمینه مالی ما ابتدا باید عادت های بد مالی خود را دور بریزیم...دوم باید درامد کافی داشته باشیم که بتوانیم هزینه ها و بدهی های خود را بپردازیم و در عین حال پس انداز نیز داشته باشیم...برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم .....نیاز به بودجه بندی و تعیین اهداف مالی اتی داریم که متناسب با ان پس انداز صورت میگیرد....و با توجه به تورم سرمایه گذاری پس اندازها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/25 10:52:59   |
0     0
با توجه به شرایط اقتصادی امروزی بدون برنامه ریزی و نداشتن تبحر مالی نمیتوان به اهداف و زندگی ایده ال رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 11:32:10   |
0     0
با سلام و درود.
امروزه تبحر و دانش مالی بعنوان بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت درکسب وکارهای مختلف است . نقش و اهمیت مدیریت تبحر مالی در هر حوزه الزامات و نیازمندیهای خود را دارد و در نهایت این تبحر منتج به تصمیم گیری به موقع، کارا و درست خواهد گردید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/25 12:56:44   |
1     0
از مهمترین مسائل در زندگی های امروزی مسائل مالی و مدیریت منابع و مصارف مالی هر خانوار است که داشتن تبحر در این زمینه و همچنین داشتن سواد مالی می تواند راهگشایی برای گذر از بحران ها و استفاده از موقعیت های مناسب باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 19:44:05   |
0     0
موفقیت در زمینه مالی ما ابتدا باید بودجه بندی داشته باشیم. درامد کافی برای پوشش هزینه ها داشته باشیم و پس انداز نیز جهت فایق آمدن بر مشکلات آتی ضروری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/25 21:21:19   |
0     0
در این زمانه و با توجه به رشد اطلاعات عمومی از طریق دنیای مجازی داشتن اطلاعات تخصصی در زمینه های مختلف از جمله مالی بسیار مهم است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 14:00:34   |
0     0
با توجه به شرایط اقتصادی امروزی بدون برنامه ریزی و نداشتن تبحر مالی نمیتوان به اهداف و زندگی ایده ال رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/26 20:19:44   |
0     0
اشتباه نکنید زندگی مالی شما را پول تشکیل نمی دهد، بلکه این رفتار شما در مواجهه با پول است که زندگی مالی شما را می سازد. کنار گذاشتن عادت های بد همیشه سخت است و عادت های مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است قبل از اینک اولین درآمد کسب شود، عادات مالی درست درباره درآمد در فرد ایجاد شود. پس برای شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/26 20:52:02   |
0     0
یکی از موضوعات مهم آموزشی به کودکان که گاهی از آن غافل می‌شویم، آموزش سواد مالی به آنهاست. برای آشنایی بچه‌ها با دنیای مالی، اولین و مهم‌ترین راه، دادن پول توجیبی است. پول توجیبی برای کودکان مانند سه واحد درس تخصصی اقتصاد است و زیر و بم سواد مالی را به آنها یاد می‌دهد. تفکراتشان درباره پول و نحوه برخورد با آن را شکل می‌دهد و آنها را برای ورود به نمونه بزرگ‌تر زندگی آماده می‌کند. پول توجیبی می‌تواند مدیریت دخل و خرج، بودجه‌بندی و درک ارزش دارایی‌ها را نیز به کودک بیاموزد.
پول توجیبی هفتگی یا ماهانه و برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از آن، روش مناسبی برای سپردن یک مسئولیت شخصی به کودکان و نوجوانان است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/26 20:55:44   |
0     0
یکی از موضوعات مهم آموزشی به کودکان که گاهی از آن غافل می‌شویم، آموزش سواد مالی به آنهاست. برای آشنایی بچه‌ها با دنیای مالی، اولین و مهم‌ترین راه، دادن پول توجیبی است. پول توجیبی برای کودکان مانند سه واحد درس تخصصی اقتصاد است و زیر و بم سواد مالی را به آنها یاد می‌دهد. تفکراتشان درباره پول و نحوه برخورد با آن را شکل می‌دهد و آنها را برای ورود به نمونه بزرگ‌تر زندگی آماده می‌کند. پول توجیبی می‌تواند مدیریت دخل و خرج، بودجه‌بندی و درک ارزش دارایی‌ها را نیز به کودک بیاموزد.
پول توجیبی هفتگی یا ماهانه و برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از آن، روش مناسبی برای سپردن یک مسئولیت شخصی به کودکان و نوجوانان است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/26 23:29:04   |
0     0
با سلام
تبحر مالی یعنی توانایی دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی با بهره برداری از سواد مالی و داشتن اطلاعات تخصصی در این زمینه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/27 09:49:04   |
0     0
یکی از مهمترین مسائل در زندگی امروزی مدیریت مسائل مالی و داشتن سواد مالی است .با توجه به شرایط اقتصادی امروزی بدون برنامه ریزی و نداشتن تبحر مالی نمیتوان به اهداف و زندگی ایده ال رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/29 23:46:15   |
0     0
اشتباه نکنید زندگی مالی شما را پول تشکیل نمی دهد، بلکه این رفتار شما در مواجهه با پول است که زندگی مالی شما را می سازد. کنار گذاشتن عادت های بد همیشه سخت است و عادت های مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است قبل از اینک اولین درآمد کسب شود، عادات مالی درست درباره درآمد در فرد ایجاد شود. پس برای شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 10:35:15   |
0     0
تبحر مالی یعنی افزایش سواد مالی، شناخت نیازهای ضروری، نحوه مواجه با پول در زندگی ، سرمایه گذاری مناسب و وفادار بودن به اهداف
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ادمین سواد مالی |   1399/04/02 23:24:18   |
1     0
امروزه آموزش مفاهیم مالی و به کار بستن آن ها می تواند در تصمیمات مالی افراد بسیار کمک کننده و اثربخش باشد. کسب درآمد، پس انداز، مدیریت هزینه، سرمایه گذاری و مدیریت ریسک از جمله مفاهیمی اند که آشنایی با آنها و بکار بستن شان می تواند رفاه مالی اشخاص را در پی داشته باشد.

- چرا آشنایی با مفاهیم مالی برای افرادی که در جامعه امروز زندگی می کنند، مهم بوده و اهمیت دارد؟
- در چند خط مفاهیم مالی را که با آنها آشنایی دارید توضیح دهید؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/16 09:14:36   |
در چند دهه اخیر "سواد" معانی متفاوتی داشته است. زمانی باسواد بودن توانایی خواندن و نوشتن تفسیر می‌شد، اما در اوایل قرن 21 یونسکو برای باسوادبودن محورهای 6 گانه‌ تعریف کرده است. "سواد عاطفی" ، " سواد ارتباطی"، " سواد رسانه"، " سواد آموزش و پرورش"، " سواد رایانه" "سواد مالی". بر اساس تعریف یونسکو شخص با سواد فردی است که دارای این پارامترها باشد.
تقریبا از سواد مالی بخشی از این دوره ای که گذراندم رو فهمیدم
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/19 16:28:31   |
َعلم اقتصاد، علم ثروت و علمی است که امکانات و منابع تولیدی محدود را به وسائلی با درخواست­ های نامحدود بشر تطابق می­ دهد. قواعدی که تمرکز اصلی آن بر مطالعه و بررسی تخصیص منابع کمیاب جهت تأمین نیازهای انسان است. همچنین مطالعه و بررسی تولید، توزیع و ثروت در یک جامعه انسانی است. از تولید و تخصص و کالاها و خدمات برای رفع احتیاجات بشری بحث می­ کند و برخی از شقوق عمده عبارتند از اقتصاد کشاورزی، اقتصاد کاربردی، اقتصاد مصرف­ کننده، اقتصاد بین الملل و…
مرتضی ندافی |   1399/04/21 01:59:45   |
در حال حاضر با شرایط موجود و تورم و اقتصاد پیش رو داشتن سواد مالی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و خواهد بود
درآمد خالص :اگر هزینه‌ها و مالیات را از سود یک شرکت در یک دوره حسابداری کسر کنیم، درآمد خالص بدست می‌آید
تعیین حد توقف ضرر به منظور تعیین یک آستانه‌‌ ریسک قابل قبول انجام میشود
الناز بهروزی |   1399/04/21 03:37:19   |
داشتن آشنایی با مفاهیم مالی میتواند نقش به سزایی در کسب درآمد و سرمایه گذاری های آتی داشته باشد به خصوص در شرایط فعلی
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:38:35   |
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود این است که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.در شرایطی که به دلیل سیاست های نادرست اقتصادی و یا عوامل دیگر، ثبات پولی و مالی در کشور برقرار نباشد قیمت کالاهای اساسی، مسکن، طلا و سهام به تبع آن دچار نوسانات زیادی خواهند شد آشنایی با مسایل مالی روزمره و نحوه برخورد صحیح با ماوانع ومشکلات مالی لازم و ضروری به نظر می رسد.
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:44:21   |
داشتن آشنایی با مفاهیم مالی میتواند نقش به سزایی در کسب درآمد و سرمایه گذاری های آتی داشته باشد
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/05 23:22:28   |
0     0
اگر یکی از شما با راهی که پولتان را در آن خرج می‌کنید، مخالف است حتما این مساله را با گفت‌وگو برطرف کنید. وقتی در زندگی زناشویی، هیچ برنامه خاصی برای خرج کردن پول وجود نداشته باشد و یکی از طرفین در این زمینه افراطی عمل کند ممکن است نتیجه فقط نابودی اساس زندگی مشترک باشد. در چنین شرایطی، اولین نکته این است که قبول کنید در رابطه با امور مالی و خرج کردن پول مشکل وجود دارد و سپس در مورد یک راه‌حل با همدیگر تصمیم بگیرید. لیستی فراهم کنید و در آن مشخص کنید که پول‌های شما در طول یک ماه بابت چه مواردی خرج شده. به این صورت متوجه می‌شوید که در مورد کدام یکی از گزینه‌ها، باید بیشتر دقت کنید و کدام‌یک ضروری است که پرداخت شود. علاوه بر این، بهتر است درخصوص اینکه کدام یک از شما برای به دست آوردن امور مالی خانواده بهتر عمل می‌کند، صادق باشید و پاسخ به این پرسش را تهدیدی برای خودتان قلمداد نکنید. تا وقتی که شما و همسرتان به صورت یک تیم هستید این روش موثر و مفید واقع می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:03:45   |
0     0
برای اینکه بتوانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند و حداقل پس اندازی داشته باشند تا در آینده امکان اسفاده از انرا داشته باشند
بودجه بندی را میتوان یکی از مفاهیم مالی دانست که از طریق آن میتوانیم هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 11:15:50   |
0     0
با سلام
تبحر در مسائل مالی روز مره شامل رفتار های مالی ما در مقابل نحوه مدیریت درآمد ها و هزینه های ماست.
بطوری که با ایجاد تعادل و توازن بین در آمد ها و هزینه می توانیم :
1_ تعهدات خود را در زمان معین شده پرداخت کنیم.
2_ پس انداز مستمر داشته باشیم.
3_ سرمایه گذاری کنیم.
4_ در کار ها و طرح های کمک به دیگران شرکت کنیم.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید علی حسینی |   1399/04/06 12:06:22   |
0     0
هر فرد پس از دغدغه سلامتی مهمترین چیزی که به آن فکر می کند وضعیت مالی و رفاه خود با کسب درآمد می باشد که این مهیا نخواهد شد مگر با کسب سواد مالی خواه با یاد گیری از طریق تئوریک خواه از طریق بازاری و کسب تجربی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/04/06 14:44:36   |
0     0
گذراندن این هفت دوره بسیار مفید بوده به نظر من مهمترین مساله نوع نگرش و رفتار فرد در برخورد با مسایل مالی هست تا رفتار فرد مشخص واصلاح نگردد موفقیتی نمیتوان متصور بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 10:14:07   |
0     0
یکی از مسائلی که میتواند در این باره کاملا مفید واقع شود این است که برای موفقیت در زمینه مالی ما ابتدا باید عادت های بد مالی خود را دور بریزیم...دوم باید درامد کافی داشته باشیم که بتوانیم هزینه ها و بدهی های خود را بپردازیم و در عین حال پس انداز نیز داشته باشیم...برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/09 19:34:32   |
0     0
تبحر مالی یعنی توانایی حل مشکلات اقتصادی با بهره گیری از سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 13:36:46   |
0     0
پول بحث اصلی ذهن افراد است و این باعث میگردد همه ما رفتار را فراموش کنیم .
با رفتار مناسب مالی و استفاده از سواد مالی می توانیم بر مشکلات فائق آییم و مدیریت صحیح مخارج و منابع داشته باشیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/13 16:43:31   |
0     0
ماابتدا بایددرامد خودرا درنظر گرفته تا بتوانیم با این درآمد هم مصرف کنیم هم پس انداز کنیم وهم بدهی های خودرا بدهیم اگر درآمدما کمتر بود یا بایدهزینه های خود را کاهش دهیم یا به فکر درامد دوم باشیم وبرنامه ریزی درستی داشته وبا توجه به تورم باید طوری پس انداز کنیم که سود هم ببریم وتمام اموال خود را بیمه نماییم ودر صورتی که درلمدمان افزایش پیدا کرد سعی کنیم هزینه تراشی نکنیم تا با درلمد بیشتر پس انداز بیشتری داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:41:25   |
0     0
با سلام
تبحر در مسائل مالی روز مره شامل رفتار های مالی ما در مقابل نحوه مدیریت درآمد ها و هزینه های ماست.
بطوری که با ایجاد تعادل و توازن بین در آمد ها و هزینه می توانیم :
1_ تعهدات خود را در زمان معین شده پرداخت کنیم.
2_ پس انداز مستمر داشته باشیم.
3_ سرمایه گذاری کنیم.
4_ در کار ها و طرح های کمک به دیگران شرکت کنیم
تبحر مالی یعنی توانایی حل مشکلات اقتصادی با بهره گیری از سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 11:02:58   |
0     0
امروزه تبحر و دانش مالی بعنوان بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت درکسب وکارهای مختلف است . نقش و اهمیت مدیریت تبحر مالی در هر حوزه الزامات و نیازمندیهای خود را دارد و در نهایت این تبحر منتج به تصمیم گیری به موقع، کارا و درست خواهد گردید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/14 15:14:25   |
0     0
یعنی برنامه ریزی کردن برای بدست اوردن درامد وهمچنین برنامه ریزی کردن برای خرج کردن درست درامد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/04/14 15:34:48   |
0     0
بدون داشتن مهارت و تبحر در برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمی توان به اهداف مالی خود رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 19:50:19   |
0     0
تبحر درمسائل مالی روز مره شامل نحوه مدیریت درامدها وهزینه های ماست بطوری که باایجاد تعادل وتوازن بین درامدها وهزینه می توانیم پس انداز مستمر داشته باشیم سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/16 22:30:44   |
0     0
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود.تبحر و دانش مالی بعنوان بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت درکسب وکارهای مختلف است . نقش و اهمیت مدیریت تبحر مالی در هر حوزه الزامات و نیازمندیهای خود را دارد و در نهایت این تبحر موجب تصمیم گیری به موقع در کارها و درست انجام دادن انها میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:09:16   |
0     0
یکی از مسائلی که میتواند در این باره کاملا مفید واقع شود این است که برای موفقیت در زمینه مالی ما ابتدا باید عادت های بد مالی خود را دور بریزیم...دوم باید درامد کافی داشته باشیم که بتوانیم هزینه ها و بدهی های خود را بپردازیم و در عین حال پس انداز نیز داشته باشیم...برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 15:02:55   |
0     0
از مهمترین مسائل در زندگی های امروزی مسائل مالی هست.که بدون داشتن مهارت و تبحر در برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمی توان به اهداف مالی خود رسید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/17 22:57:46   |
0     0
در عصر حاضر آشنایی با مفاهیم در مدیریت مالی و دخل و خرج و تهیه بودجه بندی مالی مهم و اثر بخش است
کسب درامد،مدیریت هزینه. سرمایه گذاریو..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/18 00:17:02   |
0     0
پول بحث اصلی ذهن افراد است و این باعث میگردد همه ما رفتار را فراموش کنیم .
بودجه بندی را میتوان یکی از مفاهیم مالی دانست که از طریق آن میتوانیم هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:59:06   |
0     0
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود.تبحر و دانش مالی بعنوان بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت درکسب وکارهای مختلف است . نقش و اهمیت مدیریت تبحر مالی در هر حوزه الزامات و نیازمندیهای خود را دارد و در نهایت این تبحر موجب تصمیم گیری به موقع در کارها و درست انجام دادن انها میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/18 10:13:05   |
0     0
هر فرد پس از دغدغه سلامتی مهمترین چیزی که به آن فکر می کند وضعیت مالی و رفاه خود با کسب درآمد می باشد که این مهیا نخواهد شد مگر با کسب سواد مالی خواه با یاد گیری از طریق تئوریک خواه از طریق بازاری و کسب تجربی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 18:51:41   |
0     0
یکی از مسائلی که میتواند در این باره کاملا مفید واقع شود این است که برای موفقیت در زمینه مالی ما ابتدا باید عادت های بد مالی خود را دور بریزیم...دوم باید درامد کافی داشته باشیم که بتوانیم هزینه ها و بدهی های خود را بپردازیم و در عین حال پس انداز نیز داشته باشیم...برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/18 22:57:56   |
0     0
برای اینکه بتوانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند و حداقل پس اندازی داشته باشند تا در آینده امکان اسفاده از انرا داشته باشند
بودجه بندی را میتوان یکی از مفاهیم مالی دانست که از طریق آن میتوانیم هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 11:08:49   |
0     0
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد آموزش داده شود که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.در شرایطی که به دلیل سیاست های نادرست اقتصادی و یا عوامل دیگر، ثبات پولی و مالی در کشور برقرار نباشد قیمت کالاهای اساسی، مسکن، طلا و سهام به تبع آن دچار نوسانات زیادی خواهند شد آشنایی با مسایل مالی روزمره و نحوه برخورد صحیح با ماوانع ومشکلات مالی لازم و ضروری به نظر می رسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 00:32:20   |
0     0
برای ان.ه بتوانیم حساب درامدوهزینه خودراداشته باشیم واندک پس اندازی دردستمان باشدتادرصورت لزوم بتوانیم ازان استفاده کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه جنتی |   1399/04/20 00:40:43   |
0     0
ما بحث درباره پول را با بحث درباره یک واژه مهم که کلید موفقیت مالی است، آغاز می کنیم: رفتار.
اشتباه نکنید زندگی مالی شما را پول تشکیل نمی دهد، بلکه این رفتار شما در مواجهه با پول است که زندگی مالی شما را می سازد. کنار گذاشتن عادت های بد همیشه سخت است و عادت های مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است قبل از اینک اولین درآمد کسب شود، عادات مالی درست درباره درآمد در فرد ایجاد شود. پس برای شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/20 13:59:18   |
0     0
یکی از مهم ترین دانش هایی که باید به افراد به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود این است که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.» و اینکه «چه زمان باید پس انداز کنیم» و «چه زمان باید هزینه کنیم» و بسیاری آموزه های دیگر از این قبیل. اگر همه ما این نکات را در سنین پایین آموزش دیده و در بزرگسالی عملی کنیم، می توانیم بگوییم مدیریت صحیح مسائل مالی زندگی خود را فراگرفته ایم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/21 15:36:11   |
0     0
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید
به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین
کودکی آموزش داده شود.تبحر و دانش مالی بعنوان
بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت درکسب وکارهای مختلف
است . نقش و اهمیت مدیریت تبحر مالی در هر حوزه
الزامات و نیازمندیهای خود را دارد و در نهایت این تبحر
موجب تصمیم گیری به موقع در کارها و درست انجام
دادن انها میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:39:30   |
0     0
یکی از مهمترین مسائل در زندگی امروزی مدیریت مسائل مالی و داشتن سواد مالی است .با توجه به شرایط اقتصادی امروزی بدون برنامه ریزی و نداشتن تبحر مالی نمیتوان به اهداف و زندگی ایده ال رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 11:29:56   |
0     0
مسائل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شوددر شرایطی که به دلیل سیاست های نادرست اقتصادی و یا عوامل دیگر، ثبات پولی و مالی در کشور برقرار نباشد قیمت کالاهای اساسی، مسکن، طلا و سهام به تبع آن دچار نوسانات زیادی خواهند شد آشنایی با مسایل مالی روزمره و نحوه برخورد صحیح با ماوانع ومشکلات مالی لازم و ضروری به نظر می رسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/23 17:32:20   |
0     0
تبحر مالی یعنی افزایش سواد مالی به ما کمک میکند با پول خود تصمیم گیری هوشمندانه بگیریم تا بتوانیم به رفاه مالی دست یابیم نه تنها در پس انداز ،درآمد ،باز پرداخت بدهی
نگرش ما نسبت به مسائل مالی تغییر میکند
باعث میشود در جنبه مختلف سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 13:37:31   |
0     0
از مهمترین مسائل زندگی امروزی مدیریت دخل و خرج خانواده هاست.که داشتن تبحر در زمینه سواد مالی می تواند راهی برای جلوگیری از بحرانها و رسیدن به موقعیت ها و اهداف مناسب باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/25 13:53:33   |
0     0
نداشتن برنامه ریزی و مهارت مورد نیاز نمی توان به موفقیت رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:11:49   |
0     0
بهتر است قبل از اینک اولین درآمد کسب شود، عادات مالی درست درباره درآمد در فرد ایجاد شود. پس برای شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 10:59:06   |
0     0
در ابتدا برای موفقیت در زمینه مالی باید عادت های بد مالی را از خود دور کنیم ...دوم داشتن درآمد کافی و باید درامد کافی داشته باشیم که بتوانیم هزینه ها و بدهی های خود را بپردازیم و در عین حال پس انداز نیز داشته باشیم...برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم
بهتر است قبل از اینک اولین درآمد کسب شود، عادات مالی درست درباره درآمد در فرد ایجاد شود. پس برای شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:59:39   |
0     0
از مهمترین مسائل در زندگی های امروزی مسائل مالی و مدیریت منابع و مصارف مالی هر خانوار است برای اینکه بتوانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند و حداقل پس اندازی داشته باشند
با توجه به زندگی امروزه بدون برنامه و تبحر مالی نمیتوان به اهداف رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 12:00:33   |
0     0
از مهمترین مسائل در زندگی های امروزی مسائل مالی و مدیریت منابع و مصارف مالی هر خانوار است برای اینکه بتوانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند و حداقل پس اندازی داشته باشند شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
ا توجه به زندگی امروزه بدون برنامه و تبحر مالی نمیتوان به اهداف رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/26 17:04:20   |
0     0
تبحر در مسایل مالی روزمره یعنی بدانیم «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.» و اینکه «چه زمان باید پس انداز کنیم» و «چه زمان باید هزینه کنیم» و بسیاری آموزه های دیگر از این قبیل. اگر همه ما این نکات را در سنین پایین آموزش دیده و در بزرگسالی عملی کنیم، می توانیم بگوییم مدیریت صحیح مسائل مالی زندگی خود را فراگرفته ایم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 21:07:14   |
0     0
بدهی های خود را پرداخت کیند پس انداز کنید . تصمیم گیری های اقتصادی درست انجام دهید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:23:21   |
0     0
ممکن است برای شما پیش آمده باشد که بیش از بیست دقیقه با شخصی درباره مدیریت پول و عادت های درست مالی صحبت کرده باشید و این عبارت را شنیده باشید: «ای کاش این مسائل را در مدرسه به ما آموزش داده بودند». بله، ما هم همین طور فکر می کنیم.

تصور کنید که در جامعه امروز ما آموزش مفاهیم مالی به صورت درست در سنین پایین چقدر می تواند در تصمیمات ما در بزرگسالی کمک کننده و اثربخش باشد.

ممکن است تصور کنیم که علم ریاضی می تواند در این خصوص به ما کمک کند. البته که علوم ریاضی به عنوان پیش نیاز علوم مالی بسیار کمک کننده و ضروری است؛ اما ریاضی به تنهایی کافی نیست؛ زیرا برای همه ما گاهی پیش آمده است که علاقه مند به خرید وسیله ای غیرضروری و لوکس باشیم و با اینکه می دانیم در آن زمان پول اضافه ای برای خرید آن نداریم، اما آن را می خریم. پس علم مدیریت مالی چیزی فراتر از ریاضیات و کار با اعداد و ارقام است.

در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته مدارسی وجود دارد که بخشی از تمرکز اصلی شان روی آموزش مهارت های مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/27 21:04:42   |
0     0
بدهی های خود را پرداخت کنید.

2. هزینه های روزمره زندگی را بپردازید.

3. بخشی از آن را برای تامین آینده خود پس انداز کنید.

اگر درآمد شما به حد کافی نباشد باید به سراغ شغل دوم بروید. البته فراموش نکنید که وظایف بیش از حد توان خود را به خود تحمیل نکنید؛ زیرا این مسئله باعث ایجاد تحمیل فشار زیاد و کم شدن کیفیت زندگی شما می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 06:15:44   |
0     0
دانش مالی افراد باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوانند هزینه های شخصی خود را مدیریت کنند. طبق برنامه خرج و یا پس انداز کنند و احتمال هزینه های پیش بینی نشده را بسنجند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/04/28 18:54:45   |
0     0
همه ی ما انسان ها با توجه به توانایی های مختلفی که داریم،.در برهه های مختلف زندگی خودمان،.به کسب درآمد به شیوه های گوناگون می پردازیم،.اما مشکلی که در تقریبا تمام انسان ها حداقل یک بار در زندگی شان با آن مواجه می شوند،.بحث مدیریت مالی است.
مدیریت مالی، به زبان ساده مجموعه تکنیک هایی است که یک شخص می تواند با استفاده از آن یک تعادل درست در میزان درآمد.و خرج کرد خودش ایجاد کند. نیاز به مدیریت مالی در همه انسان ها و در همه جوامع، وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/28 20:03:59   |
0     0
پول بحث اصلی «هن افراد است واین باعث می‌گردد همه ما رفتار را فراموش کنیم
با رفتار مناسب مالی واستفاده از سواد مالی می توانیم بر مشکلات فاعق آییم ومدیریت صحیح مخارج ومنابع داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:21:45   |
0     0
در حال حاضر با شرایط موجود و تورم و اقتصاد پیش رو داشتن سواد مالی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و خواهد بود
درآمد خالص :اگر هزینه‌ها و مالیات را از سود یک شرکت در یک دوره حسابداری کسر کنیم، درآمد خالص بدست می‌آید
تعیین حد توقف ضرر به منظور تعیین یک آستانه‌‌ ریسک قابل قبول انجام میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 14:04:59   |
0     0
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود این است که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.در شرایطی که به دلیل سیاست های نادرست اقتصادی و یا عوامل دیگر، ثبات پولی و مالی در کشور برقرار نباشد قیمت کالاهای اساسی، مسکن، طلا و سهام به تبع آن دچار نوسانات زیادی خواهند شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/29 18:54:04   |
0     0
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود این است که «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:32:59   |
0     0
مسایل مالی یکی از مهم ترین دانش هایی است که باید به همه افراد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در سنین کودکی آموزش داده شود.تبحر و دانش مالی بعنوان بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت درکسب وکارهای مختلف است
در شرایطی که به دلیل سیاست های نادرست اقتصادی و یا عوامل دیگر، ثبات پولی و مالی در کشور برقرار نباشد قیمت کالاهای اساسی، مسکن، طلا و سهام به تبع آن دچار نوسانات زیادی خواهند شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/29 21:44:04   |
0     0
_باعث اتخاذ تصمیمات مالی کمک کننده و اثر بخش میشود
_بودجه:بدهی و هزینه ها را از محل درآمد پرداخت کرده و مازاد هزینه و درآمد را پس انداز کنیم. میلیونر شدن:پس انداز های خود را در بهترین شکل ممکن سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 00:10:28   |
0     0
ما باید سواد مالى خوبى داشته باشیم تا بتوانیم به درستى برنامه ریزى کنیم و برنامه ها واهداف خود را مدیریت کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 00:32:02   |
0     0
تبحر در مسائل مالی یعنی - مدیریت کردن درست مسائل مالی هزینه ها و درامدها و استفاده بهینه از فرصت ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 17:56:56   |
0     0
باتوجه به شرایط اقثصادی الان بدون برنامه ریزی نمیشود به اهداف خودرسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 22:11:46   |
0     0
برای مدیریت دارایی وحفظ ارزش ودرنهایت سوداوری ان باید سواد مالی داشت . سواد مالی اگاهی از مسائل مالی , برای حفظ ارزش منتج به سود اوری دارایی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:05:37   |
0     0
تبحر در مسایل مالی روزمره یعنی بدانیم «چه زمان هایی باید وام بگیریم» و «چه زمان هایی نباید وام بگیریم.» و اینکه «چه زمان باید پس انداز کنیم» و «چه زمان باید هزینه کنیم» و بسیاری آموزه های دیگر از این قبیل. اگر همه ما این نکات را در سنین پایین آموزش دیده و در بزرگسالی عملی کنیم، می توانیم بگوییم مدیریت صحیح مسائل مالی زندگی خود را فراگرفته ایم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 15:44:41   |
0     0
اگر هزینه‌ها و مالیات را از سود یک شرکت در یک دوره حسابداری کسر کنیم، درآمد خالص بدست می‌آید
تعیین حد توقف ضرر به منظور تعیین یک آستانه‌‌ ریسک قابل قبول انجام میشود
برای مدیریت دارایی وحفظ ارزش ودرنهایت سوداوری ان باید سواد مالی داشت . سواد مالی اگاهی از مسائل مالی , برای حفظ ارزش منتج به سود اوری دارایی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 07:39:40   |
0     0
بدون تجربه و بدون داشتن مهارت و تبحر در برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمی توان به اهداف مالی خود رسید و با استفاده از سواد مالی به حفظ ارز منافع خود کوشا باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نجمه السادات زارع |   1399/05/02 13:43:06   |
0     0
یکی از مهمترین مسائل در زندگی امروزی مدیریت مسائل مالی و داشتن سواد مالی است برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم .....نیاز به بودجه بندی و تعیین اهداف مالی اتی داریم که متناسب با ان پس انداز صورت میگیرد....و با توجه به تورم سرمایه گذاری پس اندازها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.برای مدیریت دارایی وحفظ ارزش ودرنهایت سوداوری ان باید سواد مالی داشت . سواد مالی اگاهی از مسائل مالی , برای حفظ ارزش منتج به سود اوری دارایی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 18:08:48   |
0     0
درآمد خالص :اگر هزینه‌ها و مالیات را از سود یک شرکت در یک دوره حسابداری کسر کنیم، درآمد خالص بدست می‌آید
تعیین حد توقف ضرر به منظور تعیین یک آستانه‌‌ ریسک قابل قبول انجام شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 20:33:52   |
0     0
از مهمترین مسائل در زندگی های ما مسائل مالی و مدیریت مخارج و منابع است،داشتن تبحر در این زمینه و داشتن سواد مالی باعث میشود راحت تر از مشکلات عبور کنیم و به وضعیت بهتری برسیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 21:36:02   |
0     0
تبحر در مسائل مالی روزمره یعنی کسب اطلاعات و دانش در زمینه ی مالی، به کار بستن این اطلاعات در تعیین اهداف و راه های رسیدن به آن و تضمین رسیدن به اهداف با ابزار برنامه ریزی و بودجه بندی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 17:15:26   |
0     0
یکی از مهمترین مسائل در زندگی امروزی مدیریت مسائل مالی و داشتن سواد مالی است برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم باتوجه به شرایط اقثصادی الان بدون برنامه ریزی و تعیین هدف نمی شود به اهداف خودرسید
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/04 16:46:38   |
0     0
یکی از مهمترین مسائل مالی داشتن سواد مالی است بدون داشتن مهارت وتبحر در برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمیتوان به اهداف مالی خود رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 22:29:57   |
0     0
ماابتدا بایددرامد خودرا درنظر گرفته تا بتوانیم با این درآمد هم مصرف کنیم هم پس انداز کنیم وهم بدهی های خودرا بدهیم اگر درآمدما کمتر بود یا بایدهزینه های خود را کاهش دهیم یا به فکر درامد دوم باشیم وبرنامه ریزی درستی داشته وبا توجه به تورم باید طوری پس انداز کنیم که سود هم ببریم وتمام اموال خود را بیمه نماییم ودر صورتی که درلمدمان افزایش پیدا کرد سعی کنیم هزینه تراشی نکنیم تا با درلمد بیشتر پس انداز بیشتری داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 12:21:12   |
0     0
تبحر در مسائل مالی یعنی مدیریت کردن
بدون برنامه ریزی و نداشتن تبحر مالی نمیتوان به اهداف زندگی خود رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 01:14:16   |
0     0
یکی از مهم ترین مسائل در زندگی امروزی مسائل مالی هست و بدون داشتن مهارت و تبحر در برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمیتوان به اهداف مالی خود رسید در زندگی امروزی داشتن سواد و ریسک پذیر بودن خیلی اهمیت دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 20:09:23   |
0     0
با رفتار مناسب مالی و استفاده از سواد مالی می توانیم بر مشکلات فائق آییم و مدیریت صحیح مخارج و منابع داشته باشیم .
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 11:01:47   |
0     0
برای اینکه بتوانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند و حداقل پس اندازی داشته باشند تا در آینده امکان اسفاده از انرا داشته باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 11:02:45   |
0     0
از مهمترین مسائل در زندگی های امروزی مسائل مالی و مدیریت منابع و مصارف مالی هر خانوار است برای اینکه بتوانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند و حداقل پس اندازی داشته باشند شروع باید رفتار خود را مدیریت کنیم و عادت های بد مصرفی و تصمیم گیری های غلط و بدون فکر را کنار بگذاریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:58:09   |
0     0
یکی از مهمترین مسائل در زندگی امروزی مدیریت مسائل مالی و داشتن سواد مالی است برای اینکه بتوانیم مدیریت صحیح مخارج و پس انداز داشته باشیم .....نیاز به بودجه بندی و تعیین اهداف مالی اتی داریم که متناسب با ان پس انداز صورت میگیرد....و با توجه به تورم سرمایه گذاری پس اندازها از اهمیت ویژه ای برخوردار است..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics