تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاهیان برای ورود به عرصه تجاری‌سازی آمادگی دارند

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: تجاری‌سازی فناوری‌های موجود می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند و اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه با انگیزه و تمام قوا آمادگی ورود به این عرصه و ایفای نقش در این زمینه را دارند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدتقی احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص گفت: پارک علم و فناری دانشگاه تربیت مدرس از حدود سال ۱۳۸۲ افتتاح شد ولی در دولت‌های نهم و دهم توسعه نیافت.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در دوره جدید حدود ۱۰ هزار متر زیربنا برای توسعه پارک علم و فناوری در نظر گرفته شد که با توجه به انگیزه و آمادگی اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌ها برای ورود به عرصه تجاری سازی فناوری می‌تواند راهی برای حل مشکلات جامعه محسوب شود.

وی افزود: ۱۰ هزار متر زیربنا برای مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها، شرکت های دانش بنیان و شرکت‌های مربوط به پارک علم و فناوی در نظر گرفته شده و تفاهم نامه‌ای نیز روز گذشته (یکشنبه) در همین ارتباط با حضور تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ و اسماعیل قادری فر معاون فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و شهرداری ناحیه ۶ تهران بر توسعه این پارک تاکید دارند، گفت: بر اساس این توافق، منطقه‌ای با مختصات بزرگراه شهید چمران از غرب، خیابان کارگر از شرق، بزرگراه شهید گمنام از سمت شمال و خیابان انقلاب و آزادی از سمت جنوب برای این ناحیه نوآور و فناور در ارتباط با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در نظر گرفته شده است و افتتاح رسمی آن در تابستان ۹۹ خواهد بود.

احمدی ادامه داد: این منطقه از نظر جغرافیایی و دسترسی به دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، امیرکبیر و هنر بسیار مناسب است و سبب می‌شود تا بسیاری از شرکت‌های نوآور پس از غربالگری در این ناحیه مستقر شده و از تسهیلات لازم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ‌نمونه این کار را یک سال پیش دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه پردیس دانشگاه شریف انجام داد و با توجه به شرایط تحریم کشور از افتتاح ناحیه نوآور به خوبی استقبال شد.

فناوری بسیار گسترده است و رسیدن به نوآوری و کمک به حل مشکلات کشور از طریق همین پارک های نوآور میسر می شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه رشد خوبی را برای این ناحیه نوآوری پیش بینی می‌کند، افزود: این موضوع در کسب و کار، تفکر مردم، رشد اجتماعی و اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها نقش بسزایی در آینده خواهد داشت.

پیش‌بینی استقرار ۱۵۰ شرکت در ناحیه نوآوری دانشگاه تربیت مدرس 

احمدی درباره اینکه چه تعداد شرکت دانش بنیان در این ناحیه مستقر خواهند شد، گفت: درباره آمار باید رییس پارک علم و فناوری دانشگاه پاسخگو باشند. ولی برای سال اول پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک فعال شوند.

وی افزود: اکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها در صف انتظار ورود به پارک و مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس هستند. ولی زیرساخت‌های موجود برای این تعداد متقاضی کافی نیست و باید برنامه‌ای آماده شود تا این شرکت‌ها در محل‌هایی که علاقه دارند، مستقر شوند.

ایده‌های خاص دانشجویان و فارغ التحصیلان حمایت ‌شود

احمدی گفت: امتیاز کمی برای برای ورود دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس به پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است. زیرا پارک علم و فناوری فقط منحصر به دانشگاه تربیت مدرس نیست. بلکه فرصتی است برای همه محققان و ایده پردازان، نوآوران، گروه‌های فناور و همه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها است که از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: طبق پروتکل های موجود، پارک علم و فناوری، این گروه‌ها و شرکت‌ها را برای ورود به ناحیه نوآور غربالگری می‌کند و اگر از برنامه و ایده‌های خاص برخوردار باشند و نشانه‌ای از توانایی‌ها برای رویت بخشیدن به ایده‌ها در آنها دیده شود، از تسهیلات پارک استفاده می‌کنند.

احمدی با تاکید بر حمایت از اینگونه ایده‌ها خاطرنشان کرد: به صورت موازی صندوق نوآوری و شکوفایی از سال ۹۹ در دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد تا همزمان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند شرکت خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذری‌های خطرپذیر از ایده‌ها و فناوری گروه‌ها و شرکت‌ها حمایت مالی شود.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics