تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

صندوق نوآوری نیاز مالی دانشگاه‌ها در تجاری‌سازی ایده‌ها را تامین می‌کند

مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه کمک هزینه تحقیق و توسعه (گرنت) فرصت فوق العاده‌ای برای قابلیت‌های متراکم شده در دانشگاه‌های کشور است، گفت: صندوق نوآوری می‌تواند با پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری و به صورت بلاعوض نیاز مالی دانشگاه‌ها را در قالب گرنت تامین کند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمد مهدوی در جلسه وبینار با معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، تیم پارک علم و فناوری و کمیته بازاریابی این دانشگاه جزییات خدمت گرنت سرمایه‌گذاری یا کمک هزینه تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی را تشریح کرد و افزود: در این خدمت یک شتاب‌دهنده دانش بنیان در کنار یک هسته پژوهشی قرار می‌گیرد و صندوق نوآوری و شکوفایی با همراهی یکی از عاملان خود مانند صندوق پژوهش و فناوری به تولید محصول از ایده کمک می‌کند؛ به طوری که بعد از نمونه اولیه تولید شده(TRL5 )، این گروه می‌تواند از طریق خدمت ‌سرمایه گذاری یا خدمات دیگر صندوق نوآوری به تولید صنعتی و انبوه آن محصول نیز دست پیدا کند.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در مورد مزایای قرارگیری یک شتاب دهنده در کنار هسته‌های پژوهشی اظهار داشت: شتاب دهنده حرفه‌ای در تعامل با نهاد دانشگاه و فارغ التحصیل دانشگاهی می‌تواند موجب شتاب‌دهی تبدیل ایده‌های دانشگاهی به محصول نهایی شود.
 
مهدوی در ادامه، گرنت یا کمک هزینه تحقیق و توسعه را هزینه‌ای برای رساندن دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کسب و کار دانست و گفت: توانمندی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با این خدمت هدفمند شده و مهارت ورود به اکوسیستم را کسب می‌کنند و با قرارگیری در فرآیند شتاب‌دهی امکان دانش بنیان شدن فراهم می‌شود.
 
مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از آنجا ‌که شرکت‌های دانش بنیان فعال در فضای کسب و کار از موضوعات آینده محور استقبال نمی‌کنند، شتاب دهنده‌های دانش بنیان می‌توانند در کنار هسته‌های پژوهشی قرار گیرند، البته ریسک پروژه نیز بر عهده صندوق نوآوری و شکوفایی خواهد بود و شتاب دهنده ریسکی را به عهده ندارد.
 
وی اظهار داشت: این خدمت، فرصت فوق العاده‌ای برای قابلیت‌های متراکم شده در دانشگاه‌های کشور است، در حال حاضر ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌توانند به تولید نمونه اولیه TRL5 رسیده و آماده ورود به بازار باشند. صندوق می‌تواند این نیاز مالی دانشگاه‌ها را با پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری و به صورت بلاعوض تامین کند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics