تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیچ و خم سرمایه‌گذاران در بازار جهانی بورس

بازار جهانی سرمایه پس از یک هفته پرنوسان، روز آخر خود را نزولی گذراند و همین امر موجب تشدید نگرانی سهامداران از تداوم این روند در هفته آینده شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از  سی‌ان‌ان(بیزینس)، پنجشنبه بدترین روز بورس طی ماه مارس بود، روزی که سرمایه گذاران تحت تاثیر خطر بروز موج دوم ویروس کرونا و تاثیر ویرانگر آن بر اقتصاد زخمی کشورها، سود زیادی را از دست دادند. دراین روز چه اتفاقی افتاد: S&P 500 کاهش ۵.۹ درصدی داشت، یک عقبگرد (پول‌بک) گسترده که برخی سرمایه گذاران تصور می کردند فعلا رخ ندهد. سهام نیز در این روز تا حد زیادی از آنچه در اقتصاد واقعی روی می دهد، فاصله گرفت. 

بنا بر اعلام گروه سرمایه گذاری Bespoke، تمام سهام در S&P 500 به جز Kroger در این روز سقوط کرد. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا مداخله بی سابقه بانک های مرکزی و سایر سیاست گذاری ها ـ یا کمک های بالقوه ای که در راه است ـ برای ایجاد ثبات در دارایی های پرخطر کافی خواهد بود یا خیر؟ یا اینکه این سقوط پله به پله بیشتر می شود؟ 

برخی از سرمایه گذاران معتقدند با توجه به چشم انداز بسیار نامشخص،‌ سهام باز هم نزولی خواهند بود و سقوط ارزش آنها ادامه خواهد یافت. رابرت کارنل از شرکت (ING) که یک موسسه مالی بین المللی واقع در هلند است در این باره می گوید:  تجربه اخیر نشان داده که این تصور که وضعیت نزولی کنونی در بازار سرمایه همواره به همین شکل خواهد بود، اشتباه است. حتی اگر خبرهای بد اقتصادی در دنیا روز به روز بیشتر شود. 

 

شاید نزول بازار بورس در آخرین روز فعالیت در هفته(جمعه) ناشی از اظهارات پاول، رییس صندوق فدرال رزرو باشد، اظهاراتی مبنی بر اینکه بازار کار در آمریکا همچنان در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارد و بهبود این روند تا حدودی به بهبود وضعیت همه گیری کرونا بستگی دارد. کارنل در واکنش به این اظهارات تاکید کرد:  پاول بهتر و زودتر از هر کس دیگری می داند که اقتصاد جهانی روزهای بدی را می گذراند و بهبود سریع آن امکان پذیر نیست. 

تجارت خوش بینانه گاهش اوقات وابسته به رویارویی به تجارت واقعی است. اکنون واقعیت این است که اگر نگاهی به اوضاع اقتصادی کشورها بیاندازیم در می یابیم که بسیاری از مشاغل فعلا امکان بازگشایی ندارند. به همین دلیل است که وعده کمک های مالی بیشتری از سوی واشنگتن به مشاغل به شدت آسیب دیده داده شده است. 

 

 

در این میان، برخی سرمایه گذاران فرصت را سوخته می دانند و با فروش سهم های خود، از بازار بورس خارج شدند. در حالی که برخی دیگر این روزها را فرصتی طلایی برای خرید می دانند. 

منبع خبر: سایت طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مجید گلزارفر |   1399/05/01 10:52:27   |
0     0
امروزه با وجود ویروس کرونا بازار بورس جهانی برخی از سرمایه گذاران معتقدند با توجه به چشم انداز بسیار نامشخص،‌ سهام باز هم نزولی خواهند بود و سقوط ارزش آنها ادامه خواهد یافت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه جنتی |   1399/05/08 22:30:43   |
0     0
تهران – ایرنا - شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) بیش از ۱۰ هزار واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۸۱ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۷ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۴۲۰ واحد کاهش به ۴۳۴ هزار و ۷۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۵۷۴ واحد افت به ۲۸۶ هزار و ۶۷۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۹ هزار و ۵۷۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۴۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۷۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۶۵۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۸۸ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزلر و ۳۳۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۷۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۰۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۸۶ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۲۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۷۹، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۸۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و۲۷۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۵۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۳۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۹۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۹۱ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۸۵۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان گسترش سرمایه گذاریایران خودرو و گلوکوزان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۳۳۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/05/24 14:58:40   |
0     0
در معاملات ۲۳ مرداد، بیش از سه میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۹۷۱ واحد کاهش به ۸۶ هزار و ۷۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۹۸۹ واحد افت به ۵۸ هزار و ۷۵ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور نیز ۱۲ هزار و ۴۲۰ واحد کاهش به رقم ۳۵۳ هزار و ۶۷۲ واحد رسید، شاخص بازار اول هفت هزار و ۷۸۹ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۷۱۸ واحد کاهش داشت.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۳ واحد و سیمان فارس (سفار) با ۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۳۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۱۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۵۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۳۳ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۰۹ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۹۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۹۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه بانک‌ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۷۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا دهقان نیری |   1399/05/26 21:25:39   |
0     0
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۷۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۶۵۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۸۸ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزلر و ۳۳۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۷۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۰۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۸۶ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۲۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی ندافی |   1399/06/11 05:03:47   |
0     0
برخی سرمایه گذاران فرصت را سوخته می دانند و با فروش سهم های خود، از بازار بورس خارج شدند. در حالی که برخی دیگر این روزها را فرصتی طلایی برای خرید می دانند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
الناز بهروزی |   1399/06/11 05:53:06   |
0     0
برخی از سرمایه گذاران معتقدند با توجه به چشم انداز بسیار نامشخص،‌ سهام باز هم نزولی خواهند بود و سقوط ارزش آنها ادامه خواهد یافت. رابرت کارنل از شرکت (ING) که یک موسسه مالی بین المللی واقع در هلند است در این باره می گوید: تجربه اخیر نشان داده که این تصور که وضعیت نزولی کنونی در بازار سرمایه همواره به همین شکل خواهد بود، اشتباه است. حتی اگر خبرهای بد اقتصادی در دنیا روز به روز بیشتر شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics