تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرر نیکل از تعطیلی رستوران‌ها

کسب و کار مهمانداری یکی از کسب و کارهایی است که از شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان بدترین آسیب را دیده که به معنی دردسر برای بازار نیکل است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری  ایسنا، موج تعطیلی رستورانها در جهان در حال توسعه انبوهی کارد و چنگال بدون مصرف ایجاد کرده است. طبق بررسی تحلیلگران موسسه مالی سیتی، اگر ۲۰ درصد از رستورانها تعطیل شوند، به معنای وجود حدود ۸۰ هزار تن قراضه فولاد ضدزنگ خواهد بود که حاوی ۲۴ هزار تن نیکل است.

این میزان معادل تولید یک کارخانه متوسط مانند تاسیسات کونیامبوی شرکت گلنکور در کالدونیای جدید است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

محاسبات سیتی بر مبنای این حقیقت است که ابزار آشپزخانه همچنان یکی از عوامل اصلی مصرف فولاد ضدزنگ است و فولاد ضدزنگ یکی از عوامل تقاضا برای نیکل است هر چند که نیکل با توجه به مصرفی که در باتریهای یون لیتیومی دارد، آینده امیدوارکننده‌ای خواهد داشت.

تمرکز روی آنچه که در بخش رستوران در دنیای پساکرونا اتفاق می‌افتد، نشانه دهنده تغییر جریان در روند عرضه بازار نیکل است که با اختلال تقاضا مواجه شده است.

 

بهای معاملات نیکل در بازار فلزات لندن از بیش از ۱۴ هزار دلار در هر تن در ابتدای ژانویه به رکورد پایین ۱۰ هزار و ۸۶۵ دلار در مارس نزول کرد. البته بهای این فلز از آن زمان به لطف تدابیر محرک مالی گسترده دولتها و خوش بینی به روند بهبود اقتصادی چین که بزرگترین مصرف کننده جهان است، بهبود یافته و به ۱۲ هزار و ۷۸۰ دلار رسیده است.

 

اختلال بخش عرضه که ناشی از قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده، باعث شده که تولیدکنندگان بزرگ نیکل تولیدشان را در ماه‌های مارس و آوریل محدود کرده یا تعطیل کنند.

گروه بین المللی مطالعات نیکل برآورد کرده که تولید جهانی نیکل در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان پنج درصد کاهش پیدا کرد که تحت تاثیر قرنطینه و قیمت‌های پایین بود. با این حال مصرف نیکل بیش از ۱۱ درصد کاهش داشت و باعث ایجاد مازاد نیکل پالایش شده به میزان ۴۶ هزار تن در فاصله ژانویه تا مارس شد.

 

این آمار برآوردهایمقدماتی هستند و زمانی که مورد بازبینی قرار گیرند، تصویر کامل‌تری ایجاد خواهد شد. با این حال انتظار می‌رود بازار جهانی نیکل امسال با نخستین مازاد عرضه سالانه از سال ۲۰۱۵ تاکنون مواجه شود. میزان این مازاد عرضه به تحولات بخش فولاد ضدزنگ بستگی خواهد داشت.

کسب و کار مهمان پذیری تنها مشکل بازار نیکل نیست. سایر کاربران فولاد ضدزنگ در صنایع هوافضا و نفت و گاز هم در بحران سلامتی اخیر آسیب دیده اند.

 

این سه بخش به اتفاق حدود ۲۳ درصد از تقاضا برای نیکل را تشکیل می‌دهند و تداوم ضعف آنها باعث کاهش ۱۵ درصدی تقاضا در سال ۲۰۲۰ و ادامه اختلال بازار در سال ۲۰۲۱ می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، این مازاد ممکن است خود را به شکل وجود نیکل بیشتر یا فولاد ضدزنگ بیشتر نشان دهد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics