تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کرونا به اشتغال ۶ میلیون نفر در کشور خسارت زد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برآوردها نشان می دهد ۶ میلیون شاغل و ۳ میلیون کارگاه در سراسر کشور بر اثر شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، عیسی منصوری روز یکشنبه در شورای اشتغال استان تهران گفت: برای جبران بخشی از این خسارت ها دولت بحث پرداخت تسهیلات متناسب با تعداد نیروهای کار باقی مانده در کارگاه‌های اقتصادی را مد نظر قرار داده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی یادآور شد: بر این اساس به آن دسته از کارگاه‌هایی که در این شرایط نیمه فعال مانده اند به ازای هر نیروی کاری که حفظ کرده اند ۱۲ میلیون تومان و برای آن دسته از واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد و مدت تنفس سه ماهه پرداخت می شود.

منصوری اظهار داشت: با وجود استفاده از همه ابزارهای اطلاع رسانی برای ورود کارگاه های آسیب دیده از کرونا به منظور دریافت این تسهیلات، به نظر می رسد که هنوز بخشی از گروه های هدف از این موضوع مطلع نیستند که مدیران مربوطه تا حد امکان باید به اطلاع رسانی این موضوع بپردازند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معطل کردن کار در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی خسارت دیده را غیر قابل پذیرش برشمرد و گفت: در پرداخت تسهیلات، اولویت نخست برای حمایت از واحدها، زنجیره تولید و پس از آن واحدهایی که فقط در حوزه توزیع هستند، مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جریان بهبود شرایط اقتصادی پس از کرونا، بخش کشاورزی سریعتر از تولید به وضعیت قبلی باز می گردد، خاطرنشان کرد: پس از آن باید منتظر بهبود شرایط تولید و در نهایت بخش خدمات بود، چون حوزه خدمات بیشترین خسارت را از شرایط اقتصادی متاثر از شیوع کرونا دیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز ۲۵ خرداد، ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۸۳۷ نفر رسید.

همچنین  ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  ۲ هزار و ۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics