تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اجرای ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم، زمینه ساز تحقق عدالت مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اجرای ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم را زمینه ساز تحقق عدالت مالیاتی دانست.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه مالیات در تامین درآمدهای کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از50 درصد از درآمد کشور از محل مالیات تأمین می‌شود، از این رو وظیفه سنگینی بر دوش نظام مالیاتی است.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه سازمان امورمالیاتی در حال حرکت به سمت هوشمند سازی است، گفت: بسیاری از خدمات در نظام مالیاتی، الکترونیکی شده وسازمان مالیاتی با تکمیل طرح جامع مالیاتی، گام مهمی در خصوص الکترونیکی نمودن فرایندهای مالیاتی اعم از تشخیص و وصول مالیات برداشته است .
حوائج با تاکید بر اهمیت الکترونیکی نمودن فعالیتها اذعان داشت: عدم مراجعه حضوری ،کاهش هزینه های جاری وصرفه جوئی در زمان می تواند به تسریع در انجام امور و رضایت مودیان مالیاتی منتج گردد.

 


مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین همچنین به برون سپاری نقل و انتقال املاک مسکونی اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی در اجرای تبصره 4 ماده 187 قانون مالیاتهای مستقیم و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، نسبت به برون سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام نموده است که این اقدام در کاهش مراجعات حضوری مودیان به ادارات مالیاتی حائز اهمیت است.

 

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/30 23:03:22   |
0     0
بسیار عالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه جنتی |   1399/05/23 22:30:04   |
0     0
اهمیت الکترونیکی نمودن فعالیتها: عدم مراجعه حضوری ،کاهش هزینه های جاری وصرفه جوئی در زمان می تواند به تسریع در انجام امور و رضایت مودیان مالیاتی منتج گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics