تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضمانت صندوق شکوفایی بر اوراق صکوک نوآوری

مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به عرضه اوراق صکوک نوآوری در بورس اوراق بهادار برای دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه گفت: این صندوق به عنوان رکن ضامن، انتشار اوراق نوآوری را تسهیل می‌کند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد حسین رضوانیان  افزود: از یک سال پیش در معاونت سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس چرخه عمری که هر یک از شرکت های دانش بنیان و فناور در آن قرار دارند و میزان ریسکی که با آن روبرو هستند و همچنین میزان سرمایه گذاری مورد نیازشان، سعی کردیم ابزارهای مختلفی را تعریف کنیم که بتوانیم کل گستره طول عمر شرکت های دانش بنیان را پوشش دهیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بیان کرد: بنابراین برای این امر ابزار هم‌سرمایه‌گذاری، استفاده از صندوق های جسورانه بورسی و خصوصی در نظر گرفته شد، همچنین در نهایت برای شرکت های دانش بنیان بالغی که میزان سرمایه درخواستی آنها به نسبت بالا است، ابزاری به عنوان صکوک نوآوری یا انتشار اوراق صکوک تعریف شد تا این شرکت ها بتوانند سرمایه مورد نیازشان را از بازار سرمایه، تامین کنند.

رضوانیان یادآور شد: یکی از ضرورت های سازمان بورس برای انتشار اوراق، وجود رکن ضامن است و صندوق نوآوری و شکوفایی بنا به رسالت خود و در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان، آمادگی دارد با همکاری شبکه بانکی به عنوان رکن ضامن، انتشار این اوراق و تامین مالی شرکت های دانش بنیان را از این طریق تسهیل کند.

انتشار اوراق نوآوری دو شرکت دانش بنیان در فرابورس

مدیر ارزیابی سرمایه گذاری صندوق نوآوری وشکوفایی افزود: درحال حاضر همه زیرساخت های لازم انجام شده و دو شرکت دانش بنیان درحال انجام مراحل انتشار اوراق در داخل سازمان بورس هستند و در جلسه رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با رییس سازمان بورس و رییس شرکت فرابورس نیز این موضوع پیگیری شد که برای انتشار اوراق صکوک ابراز علاقه کردند و در حال حاضر دو شرکت دانش بنیان در حال پیگیری و نهایی سازی تامین مالی خود از این طریق هستند.

وی با بیان اینکه شرکت هایی که نیاز به تامین مالی از بازار سرمایه دارند، می توانند از این ابزار استفاده کنند، افزود: فرآیندهای مورد نیاز توسط سازمان بورس انجام خواهد شد و صندوق نوآوری و شکوفایی جهت تسهیل فرآیند یا خود یا از طریق شبکه بانکی به عنوان رکن ضامن ورود خواهد کرد.

 

 

رضوانیان بیان کرد: در ایران ابزارهای مالی متنوعی داریم، حتی از لحاظ ابزاری های مالی از دنیا چیزی کم نداریم، مدل مشابه این ابزارها در دنیا وجود دارد و تنها جهت عملیاتی کردن ابزارها این خدمات با توجه به شرایط بومی سازی می شود. در این خصوص نیز صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیل کننده انتشار اوراق صکوک شرکت های دانش بنیان خواهد بود و ضوابط خرید و فروش این اوراق پس از انتشار مطابق قوانین بازار سرمایه است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics