تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مربی پرش با نیزه: ملی‌پوشان دوومیدانی با هزینه شخصی باید به مدال برسند

مربی پرش با نیزه گفت: اگر ورزشکاران به امید فدراسیون بنشینند، نمی‌توانند پیشرفت کنند. آنان باید با هزینه شخصی در مسابقات مختلف حضور یابند تا رکورد ورودی جهانی را بزنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا،  محمدمحسن ربانی  اظهار داشت: به مدت یکسال است که به عنوان مربی تیم‌های ملی با فدراسیون دوومیدانی همکاری نمی‌کردم. با ملی‌پوشان بدون هیچ قراردادی با فدراسیون تمرین می‌کنم. در سال جدید در ۲ جلسه شرکت کردم و پیشنهاد ریاست کمیته پرش‌ها را داشتم اما هنوز خبری از اینکه بخواهم به طور رسمی در این زمینه فعالیت کنم، نیست.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مربی پرش با نیزه افزود: در این مدت که مسابقات و اردوها بدلیل کرونا لغو شده است، برنامه‌های لازم را به مهسا میرزاطبیبی ملی پوش پرتاب نیزه دادم و او نیز به طور مجزا تمرین می‌کند. هر چند در این مدت رکورد ۳ متر و ۹۰ سانتی میرزاطبیبی پیشرفتی نکرده است. امسال مسابقات برون‌مرزی برگزار نمی‌شود اما باید ملی‌پوشان در ایران تمرینات لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مجید کیهانی رییس سابق فدراسیون دو و میدانی سال گذشته قول داد تا نیزه مهسا میرزاطبیبی را تهیه کند اما این قول را عملی نکرد. در نتیجه بعد از یکسال موفق شدم در بهمن ماه با کمک حامی مالی این نیز را از سوئد تهیه کنم و از آنجا به استانبول فرستادیم و پس از هشت روز به صورت زمینی به ایران رسید. پنج نیزه با قیمت پنج هزار دلار برای ورزشکاران خریدم و به فدراسیون هم درخصوص آن گفتم اما کمکی به ما نکردند.

ربانی یادآور شد: بنظرم اگر ورزشکاران به امید فدراسیون بنشینند، نمی‌توانند پیشرفت کنند. فرزانه فصیحی با هزینه شخصی در مسابقات مختلف شرکت کرد و موفق به کسب ورودی مسابقات جهانی شد. او بعد از لیلا رجبی دومین ورزشکاری است که در بخش زنان رکورد ورودی رقابت‌های جهانی را زد. حتی اگر مسابقات قهرمانی آسیا امسال برگزار می‌شد، مدال هم می‌گرفت و به‌رقابت‌های جهانی می‌رفت.

وی اضافه کرد: در دوومیدانی مردان ایران ورزشکاران خوبی چون عباس صمیمی را داشتیم که مدال‌های رنگارنگی را بر گردن آویخته‌اند و چون قدمت زیادی در دو و میدانی زنان نداریم کار سختی است تا به مدال‌های آسیایی و جهانی برسند یا حتی به المپیک بروند. گرچه این کار غیرممکن نیست و باید از تجربه ورزشکاران دیگر در سراسر دنیا استفاده کنند. متاسفانه فدراسیون می‌گوید زمانی هزینه می‌کنیم که ورزشکار به مدال برسد و بنظرم تا هزینه نکنید به مدال نخواهید رسید. وقتی درختی را می‌کارید باید به آن برسید تا میوه بدهد.

مربی پرش با نیزه خاطرنشان کرد: ورزشکاران مستعد زیادی داریم با این حال، فدراسیون یکسال است که رییس ندارد و من هم گفته بودم تا زمانی که مجید کیهانی در منصب ریاست این فدراسیون قرار دارد، با آنان همکاری نمی‌کنم. کیهانی ماهی یک میلیون تومان برای آموزش ورزشکاران به ما می‌داد و می گفت که مربیان را با دادن بیشترین پول ساماندهی کردم اما این حرف درست نیست و حتی همه جا گفته است که این مربیان زیاده خواه بوده‌اند و پاداش مربیان را کم کرد. با این هزینه اندک چگونه توقع داریم که ورزشکاری ورودی جهانی را کسب کند.

 

 

وی ادامه داد: بنظرم باید رییس جدیدی برای دوومیدانی انتخاب شود که به داد این رشته برسد. ورزشکاران این عرصه افراد آرام و قانعی هستند و باید از دوومیدانی‌کاران حمایت شود. امیدوارم در مجمع انتخاباتی شاهد انتخاب فرد جدیدی باشیم.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics