تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی امکان‌پذیر نیست

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان این دانشگاه به صورت مجازی به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و دانشجویان می‌توانند دروس عملی را حذف کنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدحسین امید امروز - سه شنبه - در نشست خبری اظهار داشت: برخی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به برگزاری کلاس های عملی به صورت حضوری اعتراض دارند در حالی که برگزاری این کلاس ها صرفا به صورت حضوری امکان دارد و دانشجو باید به صورت حضوری امتحان عملی داده و استاد برای دانشجو نمره بدهد.
وی افزود: برای آن دسته از دانشجویانی که تمایل به حضور در کلاس های عملی ندارند دو راه وجود دارد؛ نخست این که ستاد ملی مقابله با کرونا پیش تر اعلام کرد که دانشجویان امکان حذف ترم را دارند،

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: دانشجویان این دانشگاه نیز چنین امکانی را دارند و در صورتی که تمایل به حضور ندارند، می توانند دروس عملی را حذف کنند.
امید در باره راهکار دوم گفت: در برخی استان های وضعیت قرمز این اجازه داده شده که آزمون بخش های عملی با تعویق برگزار و نمرات دروس ناتمام رد شود. 
امید با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس ها و آزمون های عملی به صورت حضوری تصریح کرد: شاید برخی دانشجویان نیازمند اتمام تحصیلات در این ترم بوده و باید آزمون بدهند و نمره پایانی را بگیرند.از این رو تصمیم گیری به دانشجویان واگذار شده است. اگر برخی دانشجویان اعتراض می‌کنند تصمیم ادامه شرایط تحصیلی به خودشان واگذار شده است.
وی همچنین درباره برگزاری ترم تابستان علمی کاربردی عنوان کرد: پیش تر اعلام شد که ترم تابستانی حذف و برگزار نمی شود در حالی که شاید برخی دانشجویان نیازمند گذراندن تنها دو واحد عملی تا دانش آموختگی و دریافت مدرک باشند از این رو ترم تابستانی برای این دروس عملی و این گروه از دانشجویان برگزار می شود.
راه اندازی سامانه مجازی عملی کاربردی
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین گفت: همه گیری ویروس کرونا  دنیا را حتی کشورهای پیشرفته ای که به نظام سلامت و مدیریت خود اطمینان داشتند، غافلگیر کرد. آمریکا و اروپا به عنوان کشورهای پیشرفته در این دوران آسیب دیدند، ایران نیز به عنوان کشور در حال توسعه از این آسیب در امان نماند.

امید افزود: نقطه مشترک تمامی کشورها تعطیلی نظام های آموزشی بود و همه کشورها به آموزش های مجازی روی آوردند.
وی تصریح کرد: در این میان دانشگاه هایی که زیرساخت ها و سابقه آموزش مجازی داشتند کمتر آسیب دیدند. در ایران نیز برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی مجبور شدند که خیلی زود خود را با شرایط تطبیق دهند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: این دانشگاه در حالی که هیچ یک از شرایط زیرساخت آموزش مجازی را نداشت و دانشجویان و مدرسان نیز آمادگی لازم را نداشتند سامانه مجازی خود را در ۱۶ فروردین ماه رونمایی کرد.
امید با بیان این که مراکز آموزشی این دانشگااه نیز آمادگی لازم را برای آموزش های مجازی نداشتند، عنوان کرد: تا پیش از شرایط کرونا ۱۱۰ هزار کلاس در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شد در حالی که در دانشگاه های سراسری این کلاس ها تقسیم می شود، واحدهای شهرستانی نه زیرساخت مورد نیاز را دارد و نه مراکز، دانشجویان، مدرسان و پهنای باند کشور آمادگی اجرای این برنامه سنگین را داشت. این در حالی است که تا همین چند سال پیش ثبت نام هم در مراکز به صورت دستی انجام می شد.
وی همچنین گفت: با وجود تمامی نواقص وکاستی ها سامانه مجازی دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی شد اگرچه کندی سرعت و مشکلات در ابتدا وجود داشت اما رفته رفته نواقص برطرف شد. مدرسان نیز به روز شدند و حتی شیوه تدریس و جزوه های برخی از مدرسان نیز به دلیل همین آموزش مجازی تغییر کرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید با این که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آموزش های علمی کاربردی عملی است، اظهار داشت: مابقی دروس نیز باز هم به دو بخش عملی و نظری تقسیم می شود. این سامانه برای دروس نظری راه اندازی شد و در جاهایی که اماکن برگزاری کلاس های عملی بود، کلاس ها هم برگزار شد.
امید افزود: همچنین زمان ترم تحصیلی افزایش یافت و تمدید شد و بازه برگزاری امتحانات نیز تغییر کرد. اکنون دانشجویان تا ۲۱ تیرماه فرصت رفع نواقص دارند.

فوت یک دانشجوی علمی کاربدی به دلیل  کرونا
وی همچنین در این نشست خبری درمورد فوت دانشجویان این دانشگاه براثر ابتلا به  کرونا گفت: یک دانشجوی علمی کاربردی در یکی از مراکز استان ها به علت ابتلا به این بیماری فوت کرده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در این دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی کاربردی موظف هستند تا امکانات بهداشتی در اختیار دانشجویان بگذارند و دانشجویان نیز باید اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

 فراخوان جذب مدرسان اواخر مرداد ماه
امید درمورد جذب مدرس جدید در این دانشگاه هم اظهار داشت: فراخوان چهارم جذب مدرس این دانشگاه از آخر مردادماه منتشر و در نهایت اول شهریورماه 99 اعلام می شود.
وی افزود: مدرسان جذب شده در فراخوان جدید دانشگاه اساتید در بهمن ۹۹ سر کلاس ها حاضر می شوند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: مدرسانی که کد مدرسی آنان غیر فعال شده و پیشتر تدریس می کردند امکان شرکت در این فراخوان را دارند. همچنین مدرسانی که در فراخوان های قبلی مجوز دریافت نکرده اند امکان شرکت در این فراخوان را دارند.
امید با یادآوری این که فراخوان قبلی جذب مدرس به دلیل شیوع ویروس کرونا  به تاخیر افتاد، اظهار داشت: تمامی استان های کشور در این فراخوان می توانند از افرادی که در فراخوان سوم جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی مورد پذیرش قرار دادند، استفاده کنند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics