تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افشاگری جان بولتون: ترامپ به وزیر خزانه‌داری گفت «جلوی بیت کوین را بگیر»

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، در کتاب خود نوشته است که رئیس جمهور آمریکا به استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور، دستور داده است به جای بحث بر سر تجارت با چین، روی ممنوعیت بیت کوین تمرکز کند.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ارز دیجیتال، و طبق نسخه‌ای از کتاب جدید بولتون که به‌دست Washington Examiner رسیده است، ترامپ به منوچین گفته است:

مذاکره‌کننده تجاری نباش, [به‌جای آن] جلوی بیت کوین را [برای کلاهبرداری] بگیر.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

منوچین هم در پاسخ گفته است:

اگر برای تجارت نظر مرا نمی‌خواهید، بسیار خوب، تیم اقتصادی شما هرآنچه را که بخواهید اجرا خواهد کرد.

افشاگری جان بولتون: ترامپ به وزیر خزانه‌داری گفت «جلوی بیت کوین را بگیر»
گفته می‌شود این مکالمه در مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت یا خرداد ۹۷) انجام شده است. در آن زمان، قیمت بیت کوین پس از سقوطی شدید حدود ۳۳ درصد رشد کرده بود. مشخص نیست چه چیزی باعث شده که ترامپ به منوچین دستور بدهد که جلوی بیت کوین را بگیرد و این‌که آیا این دو نفر قبلاً درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرده بودند یا نه.

 

در آن زمان، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا وجود داشت. در رویداد Consensus 2018 که همه‌ساله به میزبانی کوین دسک برگزار می‌شود، فعالان صنعت ارزهای دیجیتال خواستار شفافیت از سوی قانون‌گذاران شدند. نمایندگانی از کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در آن زمان اعلام کردند که نمی‌خواهند «مانع» نوآواری باشند.

 

افشاگری جان بولتون: ترامپ به وزیر خزانه‌داری گفت «جلوی بیت کوین را بگیر»

 

ترامپ حدود یک سال بعد از این مکالمهِ لورفته و در تابستان سال گذشته، عقاید شخصی خود درباره بیت کوین را اعلام کرد.

او در توییتر نوشت:

طرفدار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیستم. این‌ها پول نیستند و ارزششان بسیار پرنوسان است و [این ارزش] بر هیچ اساسی نیست. دارایی‌های دیجیتال (کریپتو) قانون‌گذاری‌نشده می‌توانند رفتارهای غیرقانونی ازجمله تجارت مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل کنند… .

 

اما منوچین، یکی از اعضای پرسابقه دولت ترامپ، رویکرد سنجیده‌تری اتخاذ کرده است. شاید او برنامه‌ای برای خرید بیت کوین نداشته باشد، اما با دارایی‌های دیجیتال و پروژه‌هایی مثل لیبرا، تا زمانی که با قوانین ایالات متحده سازگاری داشته باشند، مشکلی ندارد.

 

کتاب بولتون با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» قرار است ۲۳ ژوئن به‌صورت رسمی منتشر ‌شود. وزارت دادگستری آمریکا یک دعوی قانونی علیه بولتون تکمیل کرده و از دادگاه خواسته است که جلوی انتشار کتاب را که حاوی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده است، بگیرد.

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics