تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حسابرسی در سایه‌ی کرونا: دیدگاه‌های حسابداران رسمی

از نخستین روزهای اسفند ماه 1398 با اعلام خبر شیوع بیماری کرونا در ایران و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با مخاطرات ناشی از شیوع این ویروس، به وضع محدودیت‌های خاص از جمله تأکید بر عدم‌ خروج از منزل و کاهش امکان تردد، کاهش ناگزیر ساعات کار، نوبت‌کاری، دورکاری، محدودیت و ممنوعیت رفت‌ وآمد و تردد بین شهری، لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت برگزاری جلسات و... منجر شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  ،  در این شرایط بخش بزرگی از بنگاه‌های اقتصادی، با مخاطرات جدید ناشی از کاهش فعالیت، کاهش تقاضا، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکوک‌الوصول شدن و حتی لاوصول‌ شدن بخشی از مطالبات، ناتوانی در ایفای تعهدات، تعدیل نیروی کار و حتی با خطر تداوم فعالیت مواجه شدند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

طبیعی است که این بحران بر فعالیت مؤسسات حسابرسی هم سایه افکنده است. از سویی، مانند هر بنگاه اقتصادی دیگر با مخاطرات جدید و شرایطی بحرانی مواجه شده‌‌اند و از سوی دیگر در وضعیت موجود مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های یاد شده، تهیه‌ی به ‌موقع و با کیفیت صورت‌های مالی واحدهای انتفاعی و غیرانتفاعی با توجه به استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی و رعایت قوانین و مقررات مربوط با محدودیت‌های جدیدی روبه‌رو شده است.

به‌منظور آگاهی از کسب دیدگاه‌های مدیران مؤسسات حسابرسی، و با توجه به محدودیت‌های ناشی از فاصله‌گذاری فیزیکی که برگزاری میزگرد حضوری و مستقیم را دشوار ساخته است، مجموعه‌ای از پرسش‌ها از مدیران مؤسسات حسابرسی پرسیده شد و پاسخ‌های آنان در بخش تریبون آزاد شماره‌ی 49 حسابدار رسمی برای بهره‌برداری اعضای جامعه درج شده است.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

میثم دهقان |   1399/05/13 11:22:16   |
0     0
در این شرایط بخش بزرگی از بنگاه‌های اقتصادی، با مخاطرات جدید ناشی از کاهش فعالیت، کاهش تقاضا، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکوک‌الوصول شدن و حتی لاوصول‌ شدن بخشی از مطالبات، ناتوانی در ایفای تعهدات، تعدیل نیروی کار و حتی با خطر تداوم فعالیت مواجه شدند.
طبیعی است که این بحران بر فعالیت مؤسسات حسابرسی هم سایه افکنده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics