تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه کردستان در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر جوان قرار گرفت

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بر اساس تازه ترین رتبه بندی نظام بین المللی تایمز، دانشگاه کردستان با کسب رتبه ۳۰۰-۲۵۱ برای اولین بار در فهرست برترین دانشگاه های جوان جهان قرار گرفت.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، رحمت صادقی اظهار داشت: پایگاه رتبه بندی بین المللی تایمز از سال ۲۰۰۴ دانشگاه ها و موسسات علمی دنیا را بر اساس شاخص‌های مختلف ارزیابی می‌کند که هر ساله نتایج رتبه‌بندی جهانی، آسیایی، موضوعی و اثرگذاری دانشگاه‌ها از سوی این موسسه معتبر بین‌المللی منتشر می شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: همچنین ارزیابی دانشگاه‌های جوان جهان، دانشگاه‌های با عمر کمتر از ۵۰ سال بر اساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمدهای صنعتی و وجهه بین‌المللی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان ۲۰۲۰، تعداد ۴۱۴ دانشگاه از سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ، دانشگاه تکنولوژی نانیانگ سنگاپور و دانشگاه پی اس ال فرانسه به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

صادقی یادآور شد: همچنین در این رتبه‌بندی ۲۰ دانشگاه ایرانی حضور دارند که این آمار نسبت به رتبه‌بندی مشابه سال ۲۰۱۹ با تعداد ۱۳ دانشگاه از ایران با رشد چشمگیری همراه بوده است.

وی بیان کرد: دانشگاه کردستان با کسب رتبه ۱۱ در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه هفت در بین دانشگاه‌های جامع کشور در اولین حضور خود در رتبه‌بندی مذکور، موفق به کسب رتبه ۳۰۰-۲۵۱ در بین دانشگاه‌های جوان جهان شد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه کردستان در ارزیابی‌های اخیر پایگاه رتبه‌بندی تایمز موفق به کسب ۱۰۰۰-۸۰۱ در رتبه‌بندی جهانی، ۲۵۰-۲۰۰ در رتبه‌بندی آسیایی، رتبه ۸۰۰-۶۰۱ در رتبه‌بندی موضوعی (مهندسی و فناوری و علوم فیزیکی) و رتبه +۶۰۰ در رتبه‌بندی تاثیرگذاری دانشگاه‌های جهان شده است.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics