تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دریافت بیش از 46 هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه 124 در 3 ماهه نخست سال 99

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ارائه آخرین آمار شکایات دریافتی توسط سازمانهای صمت استانها در سه ماهه اول سال 1399 پرداخت و گفت: در این مدت بیش از 46 هزار شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صمت استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که 30 هزار و 605 فقره ، (تلفنی) 7 هزار و 319 فقره (حضوری) و 8 هزار و 602 مورد (کتبی) بوده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  شاتا، سید مجتبی سجادی با بیان این مطلب، افزود: همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 19 هزار و 288 مورد غیرمتخلف و 27 هزار و 238 مورد متخلف شناخته شده که پرونده های متخلفین در دست بررسی و رسیدگی سربع می باشد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با تاکید براینکه پیگیری مطالبات و شکایات مردم به دلیل حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه ای قرار دارد ، تصریح کرد : طی این بازه زمانی، استان تهران با تعداد 10 هزار و 109 مورد ، استان خراسان رضوی با 4 هزار و 796 مورد و آذربایجان شرقی با 2 هزار و 636 مورد بیشترین شکایت اعلام شده به سامانه 124 را به خود اختصاص داده اند.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: در این بین آمارها حاکی از آن است که کمترین میزان تعداد شکایات دریافتی به استان‌های خوزستان با (335 فقره) ،سمنان ( 325 فقره) و کرمان جنوب با ( 171 فقره) تعلق دارد.
سجادی در ادامه به آمار شکایات دریافتی سازمانهای صمت استانها توسط سامانه اطلاع رسانی قیمت انواع کالا و خدمات هم اشاره کرد و گفت: ظرف سه ماهه اول سال جاری تعداد 4 هزار و 542 مورد گزارش و شکایت از طریق این سامانه دریافت شده که به 3 هزار و 885 مورد آن تاکنون رسیدگی شده است.


به گفته این مقام مسئول؛ با توجه به سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در فرآیند مدت زمان رسیدگی و نحوه پاسخگویی به شکایات مطروحه و بررسی شکوائیه ها، حاکی از آن است استان کهگیلویه و بویراحمد با 97% ، استان اصفهان با 80% و استان هرمزگان با 70% بیشترین میزان رضایتمندی مردمی در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.


وی همچنین متذکر شد: با توجه به سامانه اطلاع رسانی WWW.124.ir بعنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا، هموطنان می توانند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را از این سامانه دریافت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی، عدم عرضه و .... مراتب را با شماره تلفن 124 اعلام تا در سریع‌ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.


مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، با بیان اینکه این سامانه از حوزه های مهم و کلیدی سازمان حمایت، است اظهار داشت : سامانه 124 ، پل ارتباطی میان مردم و مسئولین در راستای اطلاع رسانی و ارائه خدمات مطلوب به مردم است و با اتخاذ تمهیدات لازم ، سامانه یاد شده ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ، پوشش حمایتی مناسبی به منظور ارتباط میان مردم و مسئولین مربوطه در سطح کشور را فراهم می نماید .

 

 

منبع خبر: شاتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics