تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هفدهمین جلسه‌ی شورای عالی هفتم جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران برگزار شد.

سه‌شنبه 24 تیرماه جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران میزبان برگزاری هفدهمین جلسه‌ی شورای‌عالی هفتم جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران بود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از جامعه حسابداری رسمی ایران ، در آغاز جلسه، دکتر سعید جمشیدی‌فرد، رئیس شورای عالی، ضمن اعلام رسمیت جلسه، نکاتی را در خصوص اظهارنظرهای حسابداران رسمی در شبکه های اجتماعی طرح کردند. وی در این چارچوب بر لزوم حفظ شؤون حرفه‌ای، ضرورت پای‌بندی همه‌ی اعضای جامعه به مفاد آیین رفتار حرفه‌ای، و پرهیز از بیان مطالب تخریبی نسبت به دیگران تأکید داشتند. دیگر اعضای شورای عالی نیز ضمن تأکید بر نکات یادشده، خواهان برخورد انضباطی با رفتار مغایر با شؤون حرفه‌ای این دسته از اعضا شدند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در ادامه‌ی جلسه، موضوع تنگناهای ارزی کنونی مورد بحث قرار گرفت و با توجه به موضوع عدم‌برگشت بخشی از ارزهای حاصل از صادرات و پی‌آمدهای آن در سطح ملی، بر لزوم همکاری و همیاری حرفه‌ی حسابرسی در این زمینه تأکید و مقرر شد جامعه اقدامات مقتضی را در این خصوص به‌عمل آورد.

دیگر موضوع جلسه، ارائه‌ی طرح پیشنهادی هیأت مدیره در خصوص تحول در امور نظارت حرفه‌ای بود. این طرح در راستای برنامه‌های راهبردی شورای عالی و با هدف کاهش فاصله‌ی انتظارات با ذی‌نفعان کلیدی حرفه، بر مبنای آسیب‌شناسی وضع موجود، ارتقای سطح کنترل کیفیت خدمات حرفه‌ای، بهبود فرایندهای انجام کار و اصلاح ساختار های نظارتی تهیه شده است. به همین منظور، با هدف رفع نقاط ضعف موجود، رویکرد طرح حاضر، حذف فرایندهای شکلی و تمرکز بر نگاه محتوایی است.

 

اعضای شورای عالی نیز در زمینه‌ی طرح پیشنهادی، دیدگاه‌های خود را مطرح ساختند و بر تقویت چارچوب‌های مؤسسه‌داری، ارایه‌ی رهنمودهای کاربردی حرفه‌ای، توسعه‌ی آموزش‌های حرفه‌ای نوین، برقراری معیارهای تشویقی، برقراری نظارت‌های سیستمی و به‌هنگام و پیشگیرانه، چابک‌سازی نظارت حرفه‌ای، و استفاده‌ی مؤثر از فناوری اطلاعات در نظارت حرفه‌ای تأکید کردند. علاوه بر این، مشخص ساختن منابع مالی موردنیاز برای اجرای طرح موردنظر قرار گرفت. برمبنای نکات یادشده، شورا مقرر ساخت موارد مزبور در طرح لحاظ و مجدداً طی زمانبندی مشخص به شورای عالی ارایه گردد.

 

در ادامه مقرر شد مشکلات مؤسسات حسابرسی در خصوص ارائه‌ی خدمات حسابرسی و متولی‌گری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جهت عدم‌انطباق مسئولیت‌های محوله با حق‌الزحمه‌ی پیشنهادی به‌صورت مؤثر پیگیری شود.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

افسانه محمدى ساغندى |   1399/05/04 09:28:16   |
0     0
طرح هاى که هیات مدیره بیان مى کند اگر سنجیده وحساب شده باشد نقش کلیدى مهمى را براى آن سازمان ایفا مى کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/05 11:32:47   |
0     0
برنامه‌های راهبردی شورای عالی و با هدف کاهش فاصله‌ی انتظارات با ذی‌نفعان کلیدی حرفه، بر مبنای آسیب‌شناسی وضع موجود، ارتقای سطح کنترل کیفیت خدمات حرفه‌ای، بهبود فرایندهای انجام کار و اصلاح ساختار های نظارتی تهیه شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
میثم دهقان |   1399/05/13 10:17:29   |
0     0
یکی از طرح های اراده شده ارائه‌ی طرح پیشنهادی هیأت مدیره در خصوص تحول در امور نظارت حرفه‌ای بود. این طرح در راستای برنامه‌های راهبردی شورای عالی و با هدف کاهش فاصله‌ی انتظارات با ذی‌نفعان کلیدی حرفه، بر مبنای آسیب‌شناسی وضع موجود، ارتقای سطح کنترل کیفیت خدمات حرفه‌ای، بهبود فرایندهای انجام کار و اصلاح ساختار های نظارتی تهیه شده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics