تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ورود اساتید دانشگاه به شناسایی مشکلات صنعتی استانها

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از همکاری دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه ها با ادارات صنعتی در هر استان برای افزایش تولیدات داخلی و حذف واردات خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، محمد سعید سیف، در تشریح جزئیات جلسه مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، اظهار کرد: در این جلسه مدیران ارتباط با صنعت، برنامه‌ها و پیشرفت‌های کاری خود را شرح دادند و در خصوص برنامه‌های آتی نیز توضیحاتی ارائه کردند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم افزود: در این جلسه معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز حضور داشت و بر اهمیت حوزه ارتباط با جامعه و صنعت و نقش دانشگاه‌ها در آن تاکید کرد. همچنین وی تاکید کرد که باید پشتیبانی لازم در حوزه ارتباط با صنعت صورت گیرد و در این راستا باید برنامه ریزی های خوبی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: همچنین دکتر هادوی نماینده وزارت صمت و رئیس مرکز ساخت داخل و مسئولان صنعت استان‌ها به صورت مجازی نیز حضور داشتند و روش همکاری این وزارتخانه با وزارت علوم و دانشگاه‌ها و اینکه دانشگاه‌ها در راستای افزایش تولیدات داخل چه کمکی می‌توانند انجام دهند، مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

سیف در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد در سطح استان‌ها این موضوع توسط مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها پیگیری شود و اساتید دانشگاه‌ها نیز به شناسایی مشکلات صنعتی در هر استان ورود کنند تا در نهایت بومی سازی و ساخت داخل محصولات افزایش یابد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه اضافه کرد: در این جلسه قرار شد یک تقسیم کاری بین استان‌ها صورت گیرد تا در هر استان یک سقف مشخصی از واردات صنعتی جایگزین صنایع داخلی شود. در این زمینه که در استان‌ها چه توانایی وجود دارد و چگونه بومی سازی ها صورت گیرد، وزارت صنعت از ادارات خود در استان‌ها خواست با دانشگاه‌ها همکاری کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در مقابل نیز به دانشگاه‌ها این مأموریت داده شد که بررسی‌های فنی را به کمک متخصصان خود انجام دهند و نیازهای هر استان را شناسایی کنند تا مشخص شود که کدام صنعت و در چه بخشی قابلیت تولید داخل را دارد.

سیف به یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر مقرر شد در تهران برای گروه‌های صنعتی بزرگ مثل خودروسازی، یک تیم تخصصی متشکل از نمایندگانی از صنایع مربوطه و نمایندگانی از دانشگاه وضعیت صنعت مورد نظر را بررسی و نقشه راهی را برای برطرف کردن چالش‌ها و نیازهای آن صنعت تدوین کنند.

 

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به اینکه در این جلسه نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور داشت، گفت: دکتر فرتوک زاده در خصوص اهمیت هم افزایی بین وزارت خانه‌های مختلف در جهت رفع نیازهای کشور اقتصادی شدن تولید صحبت‌هایی داشت. نماینده وزارت دفاع تاکید داشت که بهتر است وزارتخانه‌ها به لحاظ محدودیت‌هایی که در بودجه کشور وجود دارد، در حوزه بومی سازی محصولات صنعتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و به رفع نیازهای یکدیگر کمک کنند.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics