تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کرونا یک میلیارد خسارت روی دست هنرمندان صنعتگر استان مرکزی گذاشت

معاون صنایع دستی استان مرکزی گفت: برای رفع مشکلات بازار فروش آثار صنایع دستی در استان باید رویکرد جدیدی در پیش گرفت.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا ، قاسم کاظمی با اشاره به میزان صادرات صنایع دستی در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۶۵ هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان مرکزی انجام گرفت که عمده آن به صورت چمدانی و به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه بوده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی با بیان اینکه عمده صنایع دستی صادر شده به خارج از کشور از استان مرکزی شامل چرم به آلمان، قلم زنی و آثار فلزی و چوب به کشورهای عربی بویژه عراق است، افزود: در سال جاری یک قرارداد کاری مدنظر است که بازار آسیای میانه را هدف قرار داده است.

 

کاظمی با اشاره به شرایط کنونی جهان در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ که تمام فعالیت های اقتصادی را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: حوزه صنایع دستی در شرایط کنونی نیازمند نگاه جدیدی است، در حوزه تولید هیچ مشکلی در استان مرکزی برای هنرمندان وجود ندارد و کار در کارگاه های تولیدی انفرادی و جمعی در حال انجام است، اما در حوزه عرضه مشکلاتی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: یکی از بازارهای موفق صنایع دستی نمایشگاه های سراسری بودند که ماهانه در استان های کشور برگزار می شدند، اما با توجه به اینکه در طول ماه های اخیر استان های توانمند در حوزه صنایع دستی درگیری جدی با این بیماری داشته است و اغلب وضعیت قرمز و هشدار را تجربه کردند، عملا نمایشگاه های صنایع دستی در کشور به تعطیلی کشیده شده و به همین دلیل باید رویکرد جدیدی نسبت به بازار فروش در پیش گرفت.

 

معاون صنایع دستی استان مرکزی یکی از راهکارهای مثبت برای فروش تولیدات صنایع دستی در اینروزهای درگیری با کرونا را فضای مجازی دانست و افزود: امیدواریم که این فضا جوابگوی فروش داخلی و جبران خسارت وارده شده به حوزه صنایع دستی باشد.

وی در خصوص تهمیدات لازم به جهت جبران خسارات وارده به حوزه صنایع دستی اظهار کرد: دولت برای کمک به مشاغل آسیب دیده تسهیلات در نظر گرفته است به طوری که هنرمندان می توانند تا پنج مردادماه در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کنند، برای افراد فاقد بیمه شش تا هشت میلیون تومان و برای افراد دارای بیمه نیز تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

کاظمی با بیان اینکه طی چهار ماه اخیر هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی بالغ بر یک میلیارد تومان خسارت دیدند، گفت: در اوایل خردادماه به تعدادی از هنرمندان کمک بلاعوض اعطا شد که عموما مشمول هنرمندان دارای مهر اصالت جهانی و نشان ملی و فعالان حوزه صنایع دستی استان شد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای ۸۲۰۰ هنرمند صنایع دستی در ۱۲۰ رشته است، افزود: ۹۲ اثر صنایع دستی استان دارای نشان ملی و ۱۰ اثر دارای مهر اصالت جهانی است.

 

معاون صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر از تعداد هنرمندان استان ۱۸۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از ۴۰۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه صندوق روستایی و عشایری هستند و دیگر هنرمندان نیز می توانند برای دریافت حمایت بیمه ای صندوق مراجعه کنند.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics