تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مهارت‌ راهی برای سبقت از آمار بیکاری

مهارت نداشتنن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کسب دانش تئوری در سال‌های اخیر در کنار نبود زیرساخت‌های لازم برای اشتغال جوانان منجر به افزایش آمار بیکاری و تبدیل شدن معضل بیکاری به دغدغه بسیاری از خانواده های ایرانی شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا ، مهارت افزایی و آموزش های مهارتی یکی از شاهراه های اصلی برون رفت جامعه از وضعیت کنونی اشتغال و  پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اگرچه امروز بسیاری از دانش آموختگان ما هزینه زیادی کرده اند اما به دلیل اینکه دانش آنها معطوف به بازار کار و همراه با مهارت نبوده، اشتغال آنها موجب نگرانی خود، خانواده و دولت نیز شده است.

در این راستا یکی از نهادهای مهارت آفرین که رسالتی قابل توجه در مهارت افزایی و روانه شدن نیروی ماهر انسانی به سمت جامعه دارد سازمان فنی و حرفه ای است که در دولت تدبیر و امید نیز اقداماتی چشمگیری در این زمینه انجام داده است.

 

ارایه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه ای لرستان

 مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش از طریق این سازمان به جوانان جویای کار و فاقد حرفه ارائه شده است.

 

محمدرضا آذرخش در راستای کیفیت بخشی به آموزش ها اظهار داشت: در راستای برطرف شدن یکنواختی آموزش های این اداره و به روز شدن آنها در حالیکه حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت تعهد داشتیم ولی سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.

آذرخش اظهار داشت: در بحث زنان سرپرست خانوار عملکرد خوبی داشتیم و اعتبارات خوبی تخصیص یافته ودر زمینه زندانیان نیز آموزش های مهارت آفرین و درآمدزا ارائه شد.

 

وی عنوان کرد: زندانیان علاوه بر کسب مهارت و اشتغالزایی در زندان نیز کسب درآمد برای خانواده ها دارند.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: در بحث کارگاه های دانشگاه ها و مدیریت شغلی در سال گذشته سه مرکز در دانشگاه لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز افتتاح شد.

 

آذرخش گفت:در این راستا در سال گذشته در پادگانها ۲۲۴ هزار و ۷۴۲ نفرساعت، در سکونت گاه های غیر رسمی ۱۷۳ هزار و ۳۶۵ نفر ساعت، در مراکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته ۲۴ هزار و ۹۰۹ نفر ساعت، در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی ۲۸ هزار و ۷۷۱ نفر ساعت و برای زندانیان ۳۱۸ هزار و ۷۷۱ نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در استان ارایه شد.

وی افزود: برای خرید تجهیزات و تعمیرات در سال جاری یک میلیارد تومان اعتبار از حوزه ملی تخصیص یافته است.

 

وی با بیان اینکه ۱۲ فضای آموزش این اداره کل در سنوات گذشته واگذار شده است اظهار داشت: تاکنون هشت فضای واگذاری این اداره کل ۱۰۰ درصد به صورت قانونی تعیین تکلیف شده اند.

آدرخش گفت: هر کدام از این طرح تا حدود ۲۰ نفر اشتغالزایی داَته اند و از طرفی با اجاره آنها برای این اداره کل درآمدزایی دارند.

وی افزود: اکنون ۱۶ مرکز ثابت و ۳۰۰ آموزشگاه فعال فنی و حرفه ای در استان وجود داردو حدود ۱۵۰ رشته مهارتی در فنی و حرفه ای به تناوب در شهرستان های استان آموزش داده می شود.

 

برگزاری آموزش‌های مجازی در فنی و حرفه ای لرستان

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش های مجازی جایگزین دوره های تابستانی فنی و حرفه ای استان شد.

محمدرضا آذرخش روز سه شنبه با اشاره به اینکه در سال های قبل برای دانش آموزان در فصل تابستان طرح‌های ویژه‌ای داشتیم اظهار کرد: در سال جاری که متأثر از ویروس کرونا هستیم، سلامت مردم در اولویت بالاتری برای ما قرار داردو به همین دلیل آموزش ها به صورت مجازی انجام گیرد.

 

وی با بیان اینکه رشته های آموزشی که قرار بود تابستان برگزار شوند را در قالب آموزش مجازی آورده‌ایم ابراز داشت: آموزش های مجازی در واقع از طریق ۲ سامانه eskill,ir که مضمون آموزش های مجازی، الکترونیکی و iranskill,com  که در راستای استفاده از محتوای آموزش مجازی است ارائه می شوند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و نیز کانون ها و گروه های مردمی در صورتی که فضاهای مناسب واستانداردی در اختیار داشته باشند به ما معرفی کنند و ما نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورتیکه خدشه ای به سلامت هم استانی ها وارد نشود دوره های مورد درخواست را برگزار می شود.

 

اخذ مجوز ایجاد مرکز مهارت آموزی در دانشگاه شهرستان ازنا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای اولین بار ۳ مرکز مهارت آموزی (مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان «SCD») را در دانشگاه‌های استان راه اندازی کردیم، گفت: این سه مرکز در دانشگاه لرستان، دانشگاه آزاد بروجرد و دانشگاه الیگودرز مستقر هستند تا بتوانیم از این طریق فاصله بین مباحث تئوری و آموزش‌های عملی را پر کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان یادآور شد: در سال ۹۹ برای ایجاد مرکز مهارت آموزی در دانشگاه ازنا نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و موافقت نامه اولیه نیز اخذ شده است.

 

آذرخش با بیان اینکه به دنبال این هستیم که آموزش‌های مهارتی را به تمام سطوح و لایه‌های پیدا و پنهان گسترش دهیم و از روستاها تا مناطق عشایری، کمپ‌های ترک اعتیاد، معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و… را پوشش دهیم، تصریح کرد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا به دنبال انجام یک کار مشترک با مرکز صدا و سیمای لرستان هستیم تا در قالب کلیپ‌های آموزشی، مهارت آموزی را به دل خانواده‌ها ببریم و از این طریق هم مردم در خانه بمانند و هم یک مهارت جدید را فرابگیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای اولین در حوزه تأمین تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از سازمان دریافت کرده‌ایم، افزود: همچنین در بخش تعمیرات نیز بالغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار کسب کرده‌ایم که میزان اعتبارات دریافتی از سازمان فنی و حرفه‌ای رشد ۵۶۰ درصدی داشته است.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics